ΟΙ ΕΚ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΥΠΟΝΟΜΕΥΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ , ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Η άκρατη φροντιστηριοποίηση και εξετασιομανία που επιχειρεί να εισάγει το ΥΠΕΠΘ από την α’ λυκείου δείχνουν καθαρά ποια συμφέροντα εξυπηρετεί. Στα παρακάτω τεκμηριωμένα ερωτήματα καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να απαντήσει ΔΗΜΟΣΙΑ , όπως και εμείς ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα του για δημόσια διαβούλευση .
1.Ο κ. Υπουργός Παιδείας δεν γνωρίζει ότι τόσα χρόνια γίνεται όργιο παραπαιδείας στα λύκεια ; Ήταν εκτός Ελλάδας τα τελευταία 20 χρόνια ; Πως επομένως θα ελαττώσει αυτή την αλματώδη αύξηση της παραπαιδείας ;
Απάντηση ΥΠΕΠΘ : Με νέες εξετάσεις Πανελλαδικού τύπου από την Α’ Λυκείου !!
[ Kάτι τέτοιο ισοδυναμεί με τεράστια αύξηση των φροντιστηρίων (παράνομων και μη) από την Α λυκείου . Ειδικά των ιδιαιτέρων μαθημάτων που κάνουν ακόμη και μόνιμοι εκπαιδευτικοί μετατρέποντας τα λύκεια πολλές φορές σε «κρυφά σχολειά» παραπαιδείας και αλίευσης «νέας πελατείας». Δεν είναι τυχαίο που κάποιοι μόνιμοι «εκπαιδευτικοί» τρίβουν τα χέρια τους με το άκουσμα των νέων αλλαγών και με την οικονομική κρίση που υπάρχει πασχίζουν να πάρουν μετάθεση σε κάποια «καλά» λύκεια.
Για το θέμα αυτό δηλαδή των παράνομων ιδιαιτέρων μαθημάτων ( και άρα της τεράστιας φοροδιαφυγής) από μόνιμους «επίορκους καθηγητές» το ΥΠΕΠΘ όλα αυτά τα χρόνια σφυρίζει αδιάφορα ενώ οι τοπικές κοινωνίες το έχουν «τούμπανο» . Στο νέο Νόμο κουβέντα δεν γίνεται για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου που τείνει να πάρει εκρηκτικές διαστάσεις.
Εκτός όμως από τα παράνομα ιδιαίτερα τα νέα μέτρα στο λύκειο θα αυξήσουν υπέρμετρα και τα ιδιωτικά φροντιστήρια για τα οποία θα κάνουμε εκτενή αναφορά στο παρακάτω ερώτημα ]
2.Ο κ. Υπουργός Παιδείας δεν γνωρίζει ότι τόσα χρόνια γίνεται άκρατη φροντιστηριοποίηση του Λυκείου ( και ειδικά της Γ λυκείου) και σύμφωνα με τις νέες αλλαγές αυτή η φροντιστηριοποίηση θα γίνει πολύ έντονη και από την Α Λυκείου εις βάρος των μαθητών και των οικογενειών τους ;
Απάντηση ΥΠΕΠΘ : Οι βαθμοί των εξετάσεων στην Α’ Λυκείου θα έχουν μικρότερο συντελεστή μοριοδότησης κλιμακούμενο αναλογικά μέχρι την Γ λυκείου !!
[ Εφόσον θα προσμετρούνται οι βαθμοί των εξετάσεων όλων των τάξεων οι μαθητές ειδικά από την Α λυκείου θα στραφούν άθελα τους σε άκρατη φροντιστηριοποίηση και πολύ σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ τους που θα τους οδηγήσει σε τρομακτικό στρεσάρισμα , τεράστια άγχη και ίσως ακόμη και σε ακραία φαινόμενα ( αυτοκτονίες).
Οι αδύναμες οικονομικά οικογένειες θα είναι οι χαμένες της υπόθεσης δεδομένου ότι με αυτή την οικονομική κρίση δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτό τον σκληρό ανταγωνισμό , τα πολλά ιδιαίτερα και τα πολλά φροντιστήρια που θα απαιτηθούν ώστε τα παιδιά τους να «πετύχουν» . Πολλοί φροντιστές τρίβουν τα χέρια τους από τις νέες αλλαγές στο λύκειο. Είναι μήπως τυχαία η αύξηση των διαφημίσεων τους όπου με κάθε τρόπο διατυμπάνιζαν την επιτυχία των μαθητών τους στις Πανελλαδικές της Γ λυκείου τα τελευταία χρόνια; Τώρα θα έχουν πάρα πολύ δουλειά από την Α λυκείου! Φροντιστής έγραψε πριν λίγες μέρες στο Facebook : «Ο Υπουργός μας έσωσε !! Πολύ δουλειά από Σεπτέμβρη…» ( τα συμπεράσματα δικά σας ) ]
3.Οι εξετάσεις θα γίνουν πιο αντικειμενικές και με μεγαλύτερη διαφάνεια ;
Απάντηση ΥΠΕΠΘ : Ναι γιατί ιδρύεται «τράπεζα θεμάτων» και «εθνικός φορέας εξετάσεων»
[ ΜΕΓΑ ΨΕΜΑ αν στις τράπεζες αυτές και σε αυτόν τον εθνικό φορέα θα συμμετέχουν και φροντιστές με το δήθεν γνωστό πρόσχημα ότι είναι μέλη « επιστημονικών» σωματείων.
Αν πραγματικά το ΥΠΕΠΘ κόπτεται για μια διαφανή εξεταστική επιτροπή θεμάτων πρέπει τα μέλη της να επιλεχθούν κατόπιν αυστηρής αξιολόγησης ( πράγμα που δεν έχει γίνει ποτέ έως τώρα ):
α) Τα μέλη να έχουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό δίπλωμα στο αντικείμενο σπουδών τους ή σε αντικείμενο με άμεση συνάφεια με αυτό
β) Να έχουν ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις σε διεθνή ξένα περιοδικά ( όχι πάντως σε κάποια Ελληνικά περιοδικά φροντιστηριακού τύπου διαφόρων «εταιρειών» )
γ) Τα 2/3 των μελλών της επιτροπής εξετάσεων να είναι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου και καθόλου φροντιστές ή ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί.
δ) Το 1/3 των μελλών της επιτροπής εξετάσεων να είναι καθηγητές ΑΕΙ-ΤΕΙ
( Φυσικά ο κ. Υπουργός δεν τολμά καν να υλοποιήσει την παραπάνω πρόταση )
Η εποχή όμως των λάθος θεμάτων των πανελληνίων ή των θεμάτων για πολύ λίγους σε ορισμένα μαθήματα (π.χ. μαθηματικά, φυσική κλπ ) τελείωσε οριστικά
Οι τράπεζες θεμάτων για να είναι απόλυτα αντικειμενικές πρέπει:
α) Να ελέγχονται αυστηρά από το ΥΠΕΠΘ. Μόνο οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου (ακόμη και των Γυμνασίων) να έχουν ηλεκτρονική πρόσβαση σε αυτά με κωδικούς (παρόμοιους των εξεταζομένων των πανελλαδικών) σε ειδικές ιστοσελίδες που θα διαχειρίζονται από το ΥΠΕΠΘ.
β) Ο τρόπος επιλογής των θεμάτων αυτών να γίνεται κατόπιν αυστηρής αξιολόγησης τους από ειδική επιτροπή του ΥΠΕΠΘ ή από τις ίδιες κεντρικές επιτροπές εξετάσεων ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
γ) Οι Εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου να έχουν την δυνατότητα υποβολής θεμάτων όπου και τελικά να αναγράφεται το όνομα τους και το σχολείο που υπηρετούν μαζί με τα προτεινόμενα θέματα τους εφόσον αυτά έχουν εγκριθεί για δημοσίευση στις τράπεζες θεμάτων.
δ) Οποιοδήποτε δημοσιευμένο θέμα στις τράπεζες θεμάτων να έχει εξεταστεί πρώτα για το copyright. Σε περίπτωση που έχει υποκλαπεί ή αντιγραφεί από ξένο περιοδικό αυτόματα θα διαγράφεται από την τράπεζα θεμάτων.
( Φυσικά ο κ. Υπουργός δεν τολμά καν να υλοποιήσει την παραπάνω πρόταση)
4.Το νέο λύκειο θα είναι καλύτερο από το προηγούμενο ;
Απάντηση ΥΠΕΠΘ : Ναι σαφώς καλύτερο !!
[ΜΕΓΑ ΨΕΜΑ. Η απαξίωση και ουσιαστικά η υποβάθμιση βασικών μαθημάτων και ειδικοτήτων όπως λ.χ. της πληροφορικής μόνο οπισθοδρόμηση μπορεί να χαρακτηριστεί. Παράλληλα οι μαθητές θα στραφούν κυρίως στον κεντρικό σκληρό πυρήνα των μαθημάτων ( μαθηματικά , φυσική , χημεία κλπ ) ενώ οι εκπαιδευτικοί με «δευτερεύοντα» μαθήματα θα θεωρηθούν αργά ή γρήγορα παρείσακτοι και ίσως και μη χρήσιμοι πλέον στο νέο σκληρό σχολείο της άκρατης φροντιστηριοποίησης και εξετασιομανίας. Οι μαθητές θα υποστούν για 3 ολόκληρα χρόνια ότι δεν έχει υποστεί έως τώρα μαθητής τα τελευταία 50 χρόνια. Μια «βίαιη προσαρμογή» στα στενά πλαίσια μιας τρομακτικής εξετασιολαγνείας που θα τους εγκλωβίσει σε ένα κυκεώνα «ατομικιστικών φιλοδοξιών για επιτυχίες» με τρομακτικές συνέπειες για το κοινωνικό και οικογενειακό τους περιβάλλον.]
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ :
ΦΤΑΝΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΓΙΑ ΔΗΘΕΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΟ ΥΠΕΠΘ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΛΥΚΕΙΟ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΥ ΧΡΗΜΑ ΣΤΗ ΤΣΕΠΗ….
ΟΙ ΕΚ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΥΠΟΝΟΜΕΥΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ , ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Η άκρατη φροντιστηριοποίηση και εξετασιομανία που επιχειρεί να εισάγει το ΥΠΕΠΘ από την α’ λυκείου δείχνουν καθαρά ποια συμφέροντα εξυπηρετεί. Στα παρακάτω τεκμηριωμένα ερωτήματα καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να απαντήσει ΔΗΜΟΣΙΑ , όπως και εμείς ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα του για δημόσια διαβούλευση . 1.Ο κ. Υπουργός Παιδείας δεν γνωρίζει ότι τόσα χρόνια γίνεται όργιο παραπαιδείας στα λύκεια ; Ήταν εκτός Ελλάδας τα τελευταία 20 χρόνια ; Πως επομένως θα ελαττώσει αυτή την αλματώδη αύξηση της παραπαιδείας ; Απάντηση ΥΠΕΠΘ : Με νέες εξετάσεις Πανελλαδικού τύπου από την Α’ Λυκείου !! [ Kάτι τέτοιο ισοδυναμεί με τεράστια αύξηση των φροντιστηρίων (παράνομων και μη) από την Α λυκείου . Ειδικά των ιδιαιτέρων μαθημάτων που κάνουν ακόμη και μόνιμοι εκπαιδευτικοί μετατρέποντας τα λύκεια πολλές φορές σε «κρυφά σχολειά» παραπαιδείας και αλίευσης «νέας πελατείας». Δεν είναι τυχαίο που κάποιοι μόνιμοι «εκπαιδευτικοί» τρίβουν τα χέρια τους με το άκουσμα των νέων αλλαγών και με την οικονομική κρίση που υπάρχει πασχίζουν να πάρουν μετάθεση σε κάποια «καλά» λύκεια. Για το θέμα αυτό δηλαδή των παράνομων ιδιαιτέρων μαθημάτων ( και άρα της τεράστιας φοροδιαφυγής) από μόνιμους «επίορκους καθηγητές» το ΥΠΕΠΘ όλα αυτά τα χρόνια σφυρίζει αδιάφορα ενώ οι τοπικές κοινωνίες το έχουν «τούμπανο» . Στο νέο Νόμο κουβέντα δεν γίνεται για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου που τείνει να πάρει εκρηκτικές διαστάσεις. Εκτός όμως από τα παράνομα ιδιαίτερα τα νέα μέτρα στο λύκειο θα αυξήσουν υπέρμετρα και τα ιδιωτικά φροντιστήρια για τα οποία θα κάνουμε εκτενή αναφορά στο παρακάτω ερώτημα ] 2.Ο κ. Υπουργός Παιδείας δεν γνωρίζει ότι τόσα χρόνια γίνεται άκρατη φροντιστηριοποίηση του Λυκείου ( και ειδικά της Γ λυκείου) και σύμφωνα με τις νέες αλλαγές αυτή η φροντιστηριοποίηση θα γίνει πολύ έντονη και από την Α Λυκείου εις βάρος των μαθητών και των οικογενειών τους ; Απάντηση ΥΠΕΠΘ : Οι βαθμοί των εξετάσεων στην Α’ Λυκείου θα έχουν μικρότερο συντελεστή μοριοδότησης κλιμακούμενο αναλογικά μέχρι την Γ λυκείου !! [ Εφόσον θα προσμετρούνται οι βαθμοί των εξετάσεων όλων των τάξεων οι μαθητές ειδικά από την Α λυκείου θα στραφούν άθελα τους σε άκρατη φροντιστηριοποίηση και πολύ σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ τους που θα τους οδηγήσει σε τρομακτικό στρεσάρισμα , τεράστια άγχη και ίσως ακόμη και σε ακραία φαινόμενα ( αυτοκτονίες). Οι αδύναμες οικονομικά οικογένειες θα είναι οι χαμένες της υπόθεσης δεδομένου ότι με αυτή την οικονομική κρίση δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτό τον σκληρό ανταγωνισμό , τα πολλά ιδιαίτερα και τα πολλά φροντιστήρια που θα απαιτηθούν ώστε τα παιδιά τους να «πετύχουν» . Πολλοί φροντιστές τρίβουν τα χέρια τους από τις νέες αλλαγές στο λύκειο. Είναι μήπως τυχαία η αύξηση των διαφημίσεων τους όπου με κάθε τρόπο διατυμπάνιζαν την επιτυχία των μαθητών τους στις Πανελλαδικές της Γ λυκείου τα τελευταία χρόνια; Τώρα θα έχουν πάρα πολύ δουλειά από την Α λυκείου! Φροντιστής έγραψε πριν λίγες μέρες στο Facebook : «Ο Υπουργός μας έσωσε !! Πολύ δουλειά από Σεπτέμβρη…» ( τα συμπεράσματα δικά σας ) ] 3.Οι εξετάσεις θα γίνουν πιο αντικειμενικές και με μεγαλύτερη διαφάνεια ; Απάντηση ΥΠΕΠΘ : Ναι γιατί ιδρύεται «τράπεζα θεμάτων» και «εθνικός φορέας εξετάσεων» [ ΜΕΓΑ ΨΕΜΑ αν στις τράπεζες αυτές και σε αυτόν τον εθνικό φορέα θα συμμετέχουν και φροντιστές με το δήθεν γνωστό πρόσχημα ότι είναι μέλη « επιστημονικών» σωματείων. Αν πραγματικά το ΥΠΕΠΘ κόπτεται για μια διαφανή εξεταστική επιτροπή θεμάτων πρέπει τα μέλη της να επιλεχθούν κατόπιν αυστηρής αξιολόγησης ( πράγμα που δεν έχει γίνει ποτέ έως τώρα ): α) Τα μέλη να έχουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό δίπλωμα στο αντικείμενο σπουδών τους ή σε αντικείμενο με άμεση συνάφεια με αυτό β) Να έχουν ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις σε διεθνή ξένα περιοδικά ( όχι πάντως σε κάποια Ελληνικά περιοδικά φροντιστηριακού τύπου διαφόρων «εταιρειών» ) γ) Τα 2/3 των μελλών της επιτροπής εξετάσεων να είναι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου και καθόλου φροντιστές ή ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί. δ) Το 1/3 των μελλών της επιτροπής εξετάσεων να είναι καθηγητές ΑΕΙ-ΤΕΙ ( Φυσικά ο κ. Υπουργός δεν τολμά καν να υλοποιήσει την παραπάνω πρόταση ) Η εποχή όμως των λάθος θεμάτων των πανελληνίων ή των θεμάτων για πολύ λίγους σε ορισμένα μαθήματα (π.χ. μαθηματικά, φυσική κλπ ) τελείωσε οριστικά Οι τράπεζες θεμάτων για να είναι απόλυτα αντικειμενικές πρέπει: α) Να ελέγχονται αυστηρά από το ΥΠΕΠΘ. Μόνο οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου (ακόμη και των Γυμνασίων) να έχουν ηλεκτρονική πρόσβαση σε αυτά με κωδικούς (παρόμοιους των εξεταζομένων των πανελλαδικών) σε ειδικές ιστοσελίδες που θα διαχειρίζονται από το ΥΠΕΠΘ. β) Ο τρόπος επιλογής των θεμάτων αυτών να γίνεται κατόπιν αυστηρής αξιολόγησης τους από ειδική επιτροπή του ΥΠΕΠΘ ή από τις ίδιες κεντρικές επιτροπές εξετάσεων ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ γ) Οι Εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου να έχουν την δυνατότητα υποβολής θεμάτων όπου και τελικά να αναγράφεται το όνομα τους και το σχολείο που υπηρετούν μαζί με τα προτεινόμενα θέματα τους εφόσον αυτά έχουν εγκριθεί για δημοσίευση στις τράπεζες θεμάτων. δ) Οποιοδήποτε δημοσιευμένο θέμα στις τράπεζες θεμάτων να έχει εξεταστεί πρώτα για το copyright. Σε περίπτωση που έχει υποκλαπεί ή αντιγραφεί από ξένο περιοδικό αυτόματα θα διαγράφεται από την τράπεζα θεμάτων. ( Φυσικά ο κ. Υπουργός δεν τολμά καν να υλοποιήσει την παραπάνω πρόταση) 4.Το νέο λύκειο θα είναι καλύτερο από το προηγούμενο ; Απάντηση ΥΠΕΠΘ : Ναι σαφώς καλύτερο !! [ΜΕΓΑ ΨΕΜΑ. Η απαξίωση και ουσιαστικά η υποβάθμιση βασικών μαθημάτων και ειδικοτήτων όπως λ.χ. της πληροφορικής μόνο οπισθοδρόμηση μπορεί να χαρακτηριστεί. Παράλληλα οι μαθητές θα στραφούν κυρίως στον κεντρικό σκληρό πυρήνα των μαθημάτων ( μαθηματικά , φυσική , χημεία κλπ ) ενώ οι εκπαιδευτικοί με «δευτερεύοντα» μαθήματα θα θεωρηθούν αργά ή γρήγορα παρείσακτοι και ίσως και μη χρήσιμοι πλέον στο νέο σκληρό σχολείο της άκρατης φροντιστηριοποίησης και εξετασιομανίας. Οι μαθητές θα υποστούν για 3 ολόκληρα χρόνια ότι δεν έχει υποστεί έως τώρα μαθητής τα τελευταία 50 χρόνια. Μια «βίαιη προσαρμογή» στα στενά πλαίσια μιας τρομακτικής εξετασιολαγνείας που θα τους εγκλωβίσει σε ένα κυκεώνα «ατομικιστικών φιλοδοξιών για επιτυχίες» με τρομακτικές συνέπειες για το κοινωνικό και οικογενειακό τους περιβάλλον.] ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ : ΦΤΑΝΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΓΙΑ ΔΗΘΕΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ. ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΟ ΥΠΕΠΘ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΛΥΚΕΙΟ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΥ ΧΡΗΜΑ ΣΤΗ ΤΣΕΠΗ….