Με μεγάλη απορία και απογοήτευση, διαπιστώσαμε την αδικαιολόγητη κατάργηση των μαθημάτων Γραμμικού και Ελεύθερου Σχεδίου της Β΄ Τάξης ,καθώς και του Αρχιτεκτονικού Σχεδίου της Γ΄ Τάξης του Γενικού Λυκείου.
Μαθήματα γενικής παιδείας, πανελλαδικώς εξεταζόμενα, που επί πολλά έτη διδάσκονταν στους μαθητές όλων των κατευθύνσεων του Γενικού Λυκείου , δίνοντας σημαντικά εφόδια τεχνικών, καλλιτεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων, κυρίως δε σε αυτούς των τεχνολογικών κατευθύνσεων.
Είναι γνωστό ότι τα μαθήματα των σχεδίων, αποτελούν μία βασική γλώσσα επικοινωνίας του τεχνικού , καλλιτεχνικού και όχι μόνο κόσμου . Συνδυάζοντας βασικές γνώσεις μαθηματικών και γεωμετρίας και με την χρήση γεωμετρικών οργάνων, έδιναν στα παιδιά δυνατότητες δημιουργίας απλών και σύνθετων σχημάτων, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και δεξιότητες τους.
Μαθήματα εντελώς πρακτικά, ξεκούραστα, δημιουργικά και απαλλαγμένα από λανθασμένες πρακτικές αποστήθισης και παπαγαλίας.
Μαθήματα που διδάσκονται και στα άλλα Λύκεια ευρωπαϊκών χωρών , προβάλλοντας τέχνες και πολιτισμούς και αποτρέποντας τα παιδιά να καταφεύγουν σε φροντιστηριακές λύσεις,ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Επιβάλλεται λοιπόν η επαναφορά των παραπάνω πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων και συγκεκριμένα:
1.Γραμμικό σχέδιο , 2ώρες την εβδομάδα στην Β΄ Τάξη ως επιλεγόμενο μάθημα, μαζί με τα μαθήματα: Φιλοσοφίας, και Αρχές περιβαλλοντικών επιστημών.
2.Ελεύθερο σχέδιο , 2ώρες την εβδομάδα στην Β΄ Τάξη ως επιλεγόμενο μάθημα, μαζί με τα μαθήματα: Φιλοσοφίας, και Αρχές περιβαλλοντικών επιστημών.
3.Αρχιτεκτονικό σχέδιο , 2ώρες την εβδομάδα στην Γ΄ Τάξη ως μάθημα γενικής παιδείας.
Και για τους μαθητές που πρόκειται να επιλέξουν Πολυτεχνικές σχολές ή σχολές που απαιτούν προς εξέταση, κάποιο ειδικό μάθημα σχεδίου, να αποτελεί προαπαιτούμενο η διδασκαλία τους σε αυτά τα μαθήματα.
Με μεγάλη απορία και απογοήτευση, διαπιστώσαμε την αδικαιολόγητη κατάργηση των μαθημάτων Γραμμικού και Ελεύθερου Σχεδίου της Β΄ Τάξης ,καθώς και του Αρχιτεκτονικού Σχεδίου της Γ΄ Τάξης του Γενικού Λυκείου. Μαθήματα γενικής παιδείας, πανελλαδικώς εξεταζόμενα, που επί πολλά έτη διδάσκονταν στους μαθητές όλων των κατευθύνσεων του Γενικού Λυκείου , δίνοντας σημαντικά εφόδια τεχνικών, καλλιτεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων, κυρίως δε σε αυτούς των τεχνολογικών κατευθύνσεων. Είναι γνωστό ότι τα μαθήματα των σχεδίων, αποτελούν μία βασική γλώσσα επικοινωνίας του τεχνικού , καλλιτεχνικού και όχι μόνο κόσμου . Συνδυάζοντας βασικές γνώσεις μαθηματικών και γεωμετρίας και με την χρήση γεωμετρικών οργάνων, έδιναν στα παιδιά δυνατότητες δημιουργίας απλών και σύνθετων σχημάτων, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και δεξιότητες τους. Μαθήματα εντελώς πρακτικά, ξεκούραστα, δημιουργικά και απαλλαγμένα από λανθασμένες πρακτικές αποστήθισης και παπαγαλίας. Μαθήματα που διδάσκονται και στα άλλα Λύκεια ευρωπαϊκών χωρών , προβάλλοντας τέχνες και πολιτισμούς και αποτρέποντας τα παιδιά να καταφεύγουν σε φροντιστηριακές λύσεις,ιδιωτικής εκπαίδευσης. Επιβάλλεται λοιπόν η επαναφορά των παραπάνω πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων και συγκεκριμένα: 1.Γραμμικό σχέδιο , 2ώρες την εβδομάδα στην Β΄ Τάξη ως επιλεγόμενο μάθημα, μαζί με τα μαθήματα: Φιλοσοφίας, και Αρχές περιβαλλοντικών επιστημών. 2.Ελεύθερο σχέδιο , 2ώρες την εβδομάδα στην Β΄ Τάξη ως επιλεγόμενο μάθημα, μαζί με τα μαθήματα: Φιλοσοφίας, και Αρχές περιβαλλοντικών επιστημών. 3.Αρχιτεκτονικό σχέδιο , 2ώρες την εβδομάδα στην Γ΄ Τάξη ως μάθημα γενικής παιδείας. Και για τους μαθητές που πρόκειται να επιλέξουν Πολυτεχνικές σχολές ή σχολές που απαιτούν προς εξέταση, κάποιο ειδικό μάθημα σχεδίου, να αποτελεί προαπαιτούμενο η διδασκαλία τους σε αυτά τα μαθήματα.