Ένα μάθημα υπάρχει στη Γ Λυκείου που δεν επιδέχεται παπαγαλίες και μεθοδολογίες, ο Προγραμματισμός, και αυτό το καταργείτε. Στο βιβλίο του μέσα υπάρχει μία πολύ ωραία έκφραση - διαπίστωση "Δεν υπάρχει αλγόριθμος για την κατασκευή αλγορίθμων". Αυτό λέει πολλά αλλά κάποιοι είτε δεν τα καταλαβαίνουν, είτε δεν θέλουν να τα καταλάβουν.
Δυστυχώς όλα τα άλλα μαθήματα αντιμετωπίζονται φροντιστηριακά με μεθοδολογίες και παπαγαλίες που καταργούν κάθε προσπάθεια ανάπτυξης ενεργής μάθησης και κριτικής σκέψης. Απόδειξη, στα μαθηματικά , φυσική κλπ, μόλις πέσουν λίγο διαφορετικά από την πεπατημένη θέματα, οι μαθητές αποτυγχάνουν μαζικά.Για κάτι άλλα μαθήματα που είναι μόνο παπαγαλίες ή έχουν ασκήσεις παραγώγου ως τις πιο δύσκολες ασκήσεις τους, πραγματικά δεν θα ήθελα να αναφερθώ.
Η αλγοριθμική είναι ένα μάθημα που πραγματικά βοηθάει τους μαθητές να αναπτύξουν κριτική σκέψη γι αυτό και οι μαθητές είτε το λατρεύουν είτε δεν μπορούν να προσαρμοστούν σε αυτό αφού τόσα χρόνια τους έχετε στερήσει αυτήν την δυνατότητα. Γι αυτούς που συγχέουν την αλγοριθμική και τον προγραμματισμό με τις ΤΠΕ, λυπάμαι.
Αν θέλετε λοιπόν να βοηθήσετε τους μαθητές, βάλετε περισσότερο προγραμματισμό τόσο σαν μάθημα γενικής παιδείας όσο και στην κατεύθυνση γι αυτούς που θέλουν πολυτεχνεία, θετικές επιστήμες ή διοίκησης επιχειρήσεων. Αν θέλετε ο κλάδος της Πληροφορικής να έχει μία ευκαιρία στην Ελλάδα τότε δεν υπάρχει άλλος δρόμος από τη διδασκαλεία του στο Γενικό Λύκειο.
Αν θέλετε να σας βγουν τα νούμερα ώστε να κάνετε μετατάξεις κινητικότητες απολύσεις κλπ, τότε συνεχίστε στο έργο της κατάργησης της πληροφορικής από τα Γενικά Λύκεια. Καλά πάτε...
Ένα μάθημα υπάρχει στη Γ Λυκείου που δεν επιδέχεται παπαγαλίες και μεθοδολογίες, ο Προγραμματισμός, και αυτό το καταργείτε. Στο βιβλίο του μέσα υπάρχει μία πολύ ωραία έκφραση - διαπίστωση "Δεν υπάρχει αλγόριθμος για την κατασκευή αλγορίθμων". Αυτό λέει πολλά αλλά κάποιοι είτε δεν τα καταλαβαίνουν, είτε δεν θέλουν να τα καταλάβουν. Δυστυχώς όλα τα άλλα μαθήματα αντιμετωπίζονται φροντιστηριακά με μεθοδολογίες και παπαγαλίες που καταργούν κάθε προσπάθεια ανάπτυξης ενεργής μάθησης και κριτικής σκέψης. Απόδειξη, στα μαθηματικά , φυσική κλπ, μόλις πέσουν λίγο διαφορετικά από την πεπατημένη θέματα, οι μαθητές αποτυγχάνουν μαζικά.Για κάτι άλλα μαθήματα που είναι μόνο παπαγαλίες ή έχουν ασκήσεις παραγώγου ως τις πιο δύσκολες ασκήσεις τους, πραγματικά δεν θα ήθελα να αναφερθώ. Η αλγοριθμική είναι ένα μάθημα που πραγματικά βοηθάει τους μαθητές να αναπτύξουν κριτική σκέψη γι αυτό και οι μαθητές είτε το λατρεύουν είτε δεν μπορούν να προσαρμοστούν σε αυτό αφού τόσα χρόνια τους έχετε στερήσει αυτήν την δυνατότητα. Γι αυτούς που συγχέουν την αλγοριθμική και τον προγραμματισμό με τις ΤΠΕ, λυπάμαι. Αν θέλετε λοιπόν να βοηθήσετε τους μαθητές, βάλετε περισσότερο προγραμματισμό τόσο σαν μάθημα γενικής παιδείας όσο και στην κατεύθυνση γι αυτούς που θέλουν πολυτεχνεία, θετικές επιστήμες ή διοίκησης επιχειρήσεων. Αν θέλετε ο κλάδος της Πληροφορικής να έχει μία ευκαιρία στην Ελλάδα τότε δεν υπάρχει άλλος δρόμος από τη διδασκαλεία του στο Γενικό Λύκειο. Αν θέλετε να σας βγουν τα νούμερα ώστε να κάνετε μετατάξεις κινητικότητες απολύσεις κλπ, τότε συνεχίστε στο έργο της κατάργησης της πληροφορικής από τα Γενικά Λύκεια. Καλά πάτε...