Αξιότιμε Υπουργέ, Αξιότιμοι κύριοι του Υπ. Παιδείας, Αξιότιμοι κύριοι του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας,
Α. Σχετικά με το μάθημα της Πολιτικής(τυχαίο;) Παιδείας ή αλλιώς «Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και το αγόρι μου» (Α και Β Λυκείου)
1.Ποια η σκοπιμότητα ονομασίας του μαθήματος σε «Πολιτική Παιδεία» όταν σε αυτό υπάρχουν 3 διαφορετικά αντικείμενα;
2.Τι μάθημα είναι αυτό 3 σε 1; Ποια η σκοπιμότητα της σύμπτυξης 3 διακριτών μαθημάτων (Οικονομία- Δίκαιο- Κοινωνιολογία) σε 1; Είναι αυτοί επιστημονικοί κλάδοι κατώτεροι της Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας κλπ που διδάσκονται ως ξεχωριστά μαθήματα κάτω από την ομπρέλα του μαθήματος των Φυσικών Επιστημών;
3.Γιατί, αφού δεν γίνεται αυτή η διάκριση, να μην διαφοροποιηθεί και ο τίτλος του μαθήματος και να διαχωριστούν τα αντικείμενα στην Α και Β λυκείου ώστε να διδάσκονται από τις κατάλληλες ανά αντικείμενο ειδικότητες;
4.Αμιγώς οικονομικό μάθημα δεν υπάρχει για όλους τους μαθητές σε καμιά τάξη ούτε του Γυμνασίου ούτε του Λυκείου ; Τυχαίο; Θέλετε τους πολίτες οικονομικά αναλφάβητους και τρομοκρατημένους από την «οικονομική» εκπαίδευση που μας παρέχουν τα ΜΜΕ;
Β. Σχετικά με τις ομάδες προσανατολισμού στη Β Λυκείου
1.Στην Γ΄ Λυκείου ποιοί μαθητές θα έχουν το δικαίωμα να επιλέγουν την ομάδα προσανατολισμού Οικονομικών Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών αυτοί των Ανθρωπιστικών ή αυτοί των Θετικών Σπουδών;
2.Γιατί να μην υπάρχει και αντίστοιχη ομάδα προσανατολισμού Οικονομικών Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών;
Γ. Σχετικά με τις ομάδες προσανατολισμού στη Γ΄Λυκείου
1.Με τον κατακερματισμό των μαθημάτων ανάλογα με τις σχολές που επιθυμούν οι μαθητές είστε σίγουρος ότι θα υπάρχει επαρκής αριθμός μαθητών, ιδιαίτερα στα νησιά και στα μικρότερα σχολεία, ώστε να δημιουργούνται τα αντίστοιχα τμήματα, ή θα στέλνουμε τα παιδιά στην «μεγάλη πόλη» για να τελειώσει το Λύκειο όπως έκανε ο παππούς μου;
2.Τι γίνεται με τα ειδικά μαθήματα που κάποτε έδιναν οι μαθητές; Θα υπάρχουν; Κι αν ναι, δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για αυτά στο Νέο Λύκειο;
3.Ο μαθητής για να επιλέξει στη Γ λυκείου την ομάδα που επιθυμεί θα πρέπει να είναι σίγουρος για το αντικείμενο των μελλοντικών σπουδών του. Μήπως θα έπρεπε να προηγηθεί εκτός φυσικά από το μάθημα του ΣΕΠ στο Γυμνάσιο κάποιο πιο ουσιαστικό μάθημα στο Λύκειο σχετικό με το «Εργασιακό περιβάλλον στη σύγχρονη οικονομία», δεδομένου ότι το ζητούμενο στις μέρες μας είναι οι προοπτικές απασχόλησης;
Δ. Σχετικά με την ομάδα Οικονομικών Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών
1.Το μάθημα Οικονομία και Διοίκηση ( ή αλλιώς wash and go : em shampoo em conditioner ) είναι δύο διαφορετικά μαθήματα με διαφορετική φιλοσοφία και περιεχόμενο. Πως θα συμπτυχθούν αυτά σε ένα θα διδάσκονται και θα εξετάζονται μαζί; Ποια θα είναι η ύλη του μαθήματος; Από πόσα βιβλία θα διαβάζουν τα παιδιά;
2.Την ίδια φυσικά απορία έχω και για το μάθημα των Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών; Αλήθεια, μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο ποιος θεωρείτε ότι είναι ειδικός να το διδάσκει ο ΠΕ13 ή ο ΠΕ10 ή ο ΠΕ09 (αφού στην Α και στη Β στην Πολιτική Παιδεία υπάρχει και η Οικονομία);Και μη μου πείτε ότι είναι το ίδιο… γιατί δεν είναι και το γνωρίζετε.
Ε. Ομάδα που συνδέεται με στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές.
Το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας τόσα χρόνια δεν προέβλεψε κάτι γι’ αυτό; Ποια είναι η πρόταση του Υπουργείου;
Όσο δε για το μάθημα της Πληροφορικής,
ή κοιτάτε πολύ μπροστά, όπου λόγω οικονομικής ανέχειας η τεχνολογία θα είναι πολυτέλεια,
ή πάλι... πολύ πίσω!!!
Φαίνεται ότι το Νομοσχέδιο έχει πολλά κενά και οι λίγες ημέρες διαβούλευσης που ορίσατε είναι πολύ λίγες. Είναι προτιμότερο να ολοκληρωθεί πλήρως το κείμενο και στη συνέχεια να κατατεθεί προς ψήφιση.
Αξιότιμε Υπουργέ, Αξιότιμοι κύριοι του Υπ. Παιδείας, Αξιότιμοι κύριοι του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Α. Σχετικά με το μάθημα της Πολιτικής(τυχαίο;) Παιδείας ή αλλιώς «Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και το αγόρι μου» (Α και Β Λυκείου) 1.Ποια η σκοπιμότητα ονομασίας του μαθήματος σε «Πολιτική Παιδεία» όταν σε αυτό υπάρχουν 3 διαφορετικά αντικείμενα; 2.Τι μάθημα είναι αυτό 3 σε 1; Ποια η σκοπιμότητα της σύμπτυξης 3 διακριτών μαθημάτων (Οικονομία- Δίκαιο- Κοινωνιολογία) σε 1; Είναι αυτοί επιστημονικοί κλάδοι κατώτεροι της Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας κλπ που διδάσκονται ως ξεχωριστά μαθήματα κάτω από την ομπρέλα του μαθήματος των Φυσικών Επιστημών; 3.Γιατί, αφού δεν γίνεται αυτή η διάκριση, να μην διαφοροποιηθεί και ο τίτλος του μαθήματος και να διαχωριστούν τα αντικείμενα στην Α και Β λυκείου ώστε να διδάσκονται από τις κατάλληλες ανά αντικείμενο ειδικότητες; 4.Αμιγώς οικονομικό μάθημα δεν υπάρχει για όλους τους μαθητές σε καμιά τάξη ούτε του Γυμνασίου ούτε του Λυκείου ; Τυχαίο; Θέλετε τους πολίτες οικονομικά αναλφάβητους και τρομοκρατημένους από την «οικονομική» εκπαίδευση που μας παρέχουν τα ΜΜΕ; Β. Σχετικά με τις ομάδες προσανατολισμού στη Β Λυκείου 1.Στην Γ΄ Λυκείου ποιοί μαθητές θα έχουν το δικαίωμα να επιλέγουν την ομάδα προσανατολισμού Οικονομικών Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών αυτοί των Ανθρωπιστικών ή αυτοί των Θετικών Σπουδών; 2.Γιατί να μην υπάρχει και αντίστοιχη ομάδα προσανατολισμού Οικονομικών Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών; Γ. Σχετικά με τις ομάδες προσανατολισμού στη Γ΄Λυκείου 1.Με τον κατακερματισμό των μαθημάτων ανάλογα με τις σχολές που επιθυμούν οι μαθητές είστε σίγουρος ότι θα υπάρχει επαρκής αριθμός μαθητών, ιδιαίτερα στα νησιά και στα μικρότερα σχολεία, ώστε να δημιουργούνται τα αντίστοιχα τμήματα, ή θα στέλνουμε τα παιδιά στην «μεγάλη πόλη» για να τελειώσει το Λύκειο όπως έκανε ο παππούς μου; 2.Τι γίνεται με τα ειδικά μαθήματα που κάποτε έδιναν οι μαθητές; Θα υπάρχουν; Κι αν ναι, δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για αυτά στο Νέο Λύκειο; 3.Ο μαθητής για να επιλέξει στη Γ λυκείου την ομάδα που επιθυμεί θα πρέπει να είναι σίγουρος για το αντικείμενο των μελλοντικών σπουδών του. Μήπως θα έπρεπε να προηγηθεί εκτός φυσικά από το μάθημα του ΣΕΠ στο Γυμνάσιο κάποιο πιο ουσιαστικό μάθημα στο Λύκειο σχετικό με το «Εργασιακό περιβάλλον στη σύγχρονη οικονομία», δεδομένου ότι το ζητούμενο στις μέρες μας είναι οι προοπτικές απασχόλησης; Δ. Σχετικά με την ομάδα Οικονομικών Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών 1.Το μάθημα Οικονομία και Διοίκηση ( ή αλλιώς wash and go : em shampoo em conditioner ) είναι δύο διαφορετικά μαθήματα με διαφορετική φιλοσοφία και περιεχόμενο. Πως θα συμπτυχθούν αυτά σε ένα θα διδάσκονται και θα εξετάζονται μαζί; Ποια θα είναι η ύλη του μαθήματος; Από πόσα βιβλία θα διαβάζουν τα παιδιά; 2.Την ίδια φυσικά απορία έχω και για το μάθημα των Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών; Αλήθεια, μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο ποιος θεωρείτε ότι είναι ειδικός να το διδάσκει ο ΠΕ13 ή ο ΠΕ10 ή ο ΠΕ09 (αφού στην Α και στη Β στην Πολιτική Παιδεία υπάρχει και η Οικονομία);Και μη μου πείτε ότι είναι το ίδιο… γιατί δεν είναι και το γνωρίζετε. Ε. Ομάδα που συνδέεται με στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές. Το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας τόσα χρόνια δεν προέβλεψε κάτι γι’ αυτό; Ποια είναι η πρόταση του Υπουργείου; Όσο δε για το μάθημα της Πληροφορικής, ή κοιτάτε πολύ μπροστά, όπου λόγω οικονομικής ανέχειας η τεχνολογία θα είναι πολυτέλεια, ή πάλι... πολύ πίσω!!! Φαίνεται ότι το Νομοσχέδιο έχει πολλά κενά και οι λίγες ημέρες διαβούλευσης που ορίσατε είναι πολύ λίγες. Είναι προτιμότερο να ολοκληρωθεί πλήρως το κείμενο και στη συνέχεια να κατατεθεί προς ψήφιση.