«Κρατήστε αποπροσανατολισμένη την προσοχή του κοινού, μακριά από τα αληθινά κοινωνικά προβλήματα, αιχμαλωτισμένη σε θέματα χωρίς καμιά πραγματική σημασία. Κρατήστε το κοινό απασχολημένο, απασχολημένο, απασχολημένο, χωρίς χρόνο για να σκέφτεται• να επιστρέφει κανονικά στη φάρμα με τα άλλα ζώα». Απόσπασμα από το Όπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους.
Σχολιασμοί- απορίες:
1. Πού στηρίζεται η αφαίρεση του Τομέα Υγείας από την επαγγελματική εκπαίδευση και η μεταφορά του στην κατάρτιση; Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας ο τομέας Υγείας υπάρχει στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες.
2. Γιατί να μην μπορεί ένας μαθητής μέσα στην τυπική του εκπαίδευση να λάβει τις απαραίτητες γνώσεις του τομέα που επιθυμεί σύμφωνα με τις κλίσεις του;
3. Γιατί να υποχρεωθεί να παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα μαθημάτων που δεν είναι στα ενδιαφέροντά του και μετά να υποστεί και το κόστος για 2 επιπλέον χρόνια φοίτησης και δίδακτρα σε Δημόσια ή Ιδιωτικά ΙΕΚ;
4. «Το επάγγελμα του Νοσηλευτή δίνεται και από τα ΕΠΑΛ και από τα ΙΕΚ και από τα ΤΕΙ και από τα Πανεπιστήμια. Αυτό δημιουργεί μία στρέβλωση στην αγορά εργασίας, έναν πληθωρισμό, κακή ποιότητα υπηρεσιών. Αυτό λοιπόν, πρέπει να το εξορθολογήσουμε.» Αυτά ήταν τα λόγια του υπουργού και των υφυπουργών
Το ίδιο όμως ισχύει και για όλους τους τομείς που έχει στα ΕΠΑΛ (Πληροφορικής, Μηχανολογίας, Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής, Διοίκησης Οικονομίας, Τουριστικών Επαγγελμάτων, Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής). Όλοι έχουν ειδικότητες που δίνονται και από τα ΕΠΑΛ και από τα ΙΕΚ και από τα ΤΕΙ και από τα Πανεπιστήμια.
Γιατί αυτή η άνιση μεταχείριση για τον Τομέα Υγείας;
Πρόταση: Επαναφορά του τομέα Υγείας στο επαγγελματικό Λύκειο με την ίδια ή όποια άλλη ονομασία κρίνετε σκόπιμο.
«Κρατήστε αποπροσανατολισμένη την προσοχή του κοινού, μακριά από τα αληθινά κοινωνικά προβλήματα, αιχμαλωτισμένη σε θέματα χωρίς καμιά πραγματική σημασία. Κρατήστε το κοινό απασχολημένο, απασχολημένο, απασχολημένο, χωρίς χρόνο για να σκέφτεται• να επιστρέφει κανονικά στη φάρμα με τα άλλα ζώα». Απόσπασμα από το Όπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους. Σχολιασμοί- απορίες: 1. Πού στηρίζεται η αφαίρεση του Τομέα Υγείας από την επαγγελματική εκπαίδευση και η μεταφορά του στην κατάρτιση; Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας ο τομέας Υγείας υπάρχει στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες. 2. Γιατί να μην μπορεί ένας μαθητής μέσα στην τυπική του εκπαίδευση να λάβει τις απαραίτητες γνώσεις του τομέα που επιθυμεί σύμφωνα με τις κλίσεις του; 3. Γιατί να υποχρεωθεί να παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα μαθημάτων που δεν είναι στα ενδιαφέροντά του και μετά να υποστεί και το κόστος για 2 επιπλέον χρόνια φοίτησης και δίδακτρα σε Δημόσια ή Ιδιωτικά ΙΕΚ; 4. «Το επάγγελμα του Νοσηλευτή δίνεται και από τα ΕΠΑΛ και από τα ΙΕΚ και από τα ΤΕΙ και από τα Πανεπιστήμια. Αυτό δημιουργεί μία στρέβλωση στην αγορά εργασίας, έναν πληθωρισμό, κακή ποιότητα υπηρεσιών. Αυτό λοιπόν, πρέπει να το εξορθολογήσουμε.» Αυτά ήταν τα λόγια του υπουργού και των υφυπουργών Το ίδιο όμως ισχύει και για όλους τους τομείς που έχει στα ΕΠΑΛ (Πληροφορικής, Μηχανολογίας, Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής, Διοίκησης Οικονομίας, Τουριστικών Επαγγελμάτων, Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής). Όλοι έχουν ειδικότητες που δίνονται και από τα ΕΠΑΛ και από τα ΙΕΚ και από τα ΤΕΙ και από τα Πανεπιστήμια. Γιατί αυτή η άνιση μεταχείριση για τον Τομέα Υγείας; Πρόταση: Επαναφορά του τομέα Υγείας στο επαγγελματικό Λύκειο με την ίδια ή όποια άλλη ονομασία κρίνετε σκόπιμο.