Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Θ. Οικονόμου | 27 Νοεμβρίου 2009, 17:27
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κα Υπουργέ, Είμαι μόνιμος εκπαιδευτικός στο δημόσιο σχολείο σχεδόν 15 χρόνια τώρα, και θα έλεγε κανείς ότι τα ζητήματα προσλήψεων θα έπρεπε να έχουν πάψει να με απασχολούν. Στα χρόνια αυτά που πέρασαν όμως έχω διαπιστώσει ότι οποιαδήποτε ένταση στο χώρο της παιδείας, ακόμη και αν αφορά μελλοντικούς και όχι τωρινούς μόνιμους εκπαιδευτικούς, μεταφέρεται τελικά μέσα στο σχολείο. Στο κάτω-κάτω σε καθημερινή βάση φροντίζουμε για το μέλλον των παιδιών και της χώρας (μια που τα παιδιά είναι το μέλλον της) μαζί με συναδέλφους που ακόμη αγωνίζονται για να συγκεντρώσουν προϋπηρεσία και προσδοκούν τον διορισμό τους. Θα ήθελα να καταθέσω κάποιες σκέψεις μου όσον αφορά στις προσλήψεις των εκπαιδευτικών, θέμα που έχει δημιουργήσει αρκετή ένταση και τη βιώνουμε πλέον και στους χώρους των σχολείων: Η εξέταση του ΑΣΕΠ είναι φυσικά σημαντική και, ως ένα βαθμό, αδιάβλητη. Όμως δεν παύει να είναι μία εξέταση. Σαφώς να προσμετράται, αλλά θεωρώ λάθος να δίνει ο εκπαιδευτικός κάθε λίγο και λιγάκι διαγωνισμό. Για να αποδείξει τι; Μία φορά αν περάσει τη βάση, αυτή τη χρονιά είναι κατάλληλος και την άλλη ακατάλληλος; Αν επιθυμεί το Υπουργείο να έχει πιστοποιηθεί ο εκπαιδευτικός από το ΑΣΕΠ, τότε ας είναι υποχρεωτικό να επιτύχει ο κάθε εκπαιδευτικός μία και μόνη φορά στο διαγωνισμό. Σήμερα υπάρχουν αρκετοί εκπαιδευτικοί που έχουν ήδη επιτύχει περισσότερες φορές στο ΑΣΕΠ αλλά ακόμη παλεύουν για προϋπηρεσία... Επίσης το γεγονός ότι κάποιος πετυχαίνει στην εξέταση του ΑΣΕΠ δεν τον κάνει απαραίτητα και εκπαιδευτικό. Το ΑΣΕΠ μόνο γνώσεις μπορεί να εξετάσει (ακόμη και στον παιδαγωγικό τομέα, πάλι γνώσεις εξετάζονται). Η καθημερινή πρακτική του σχολείου αποδεικνύεται πολύ πιο απαιτητική από αυτό και ο ρόλος του εκπαιδευτικού πολύ πιο περίπλοκος και ουσιαστικός. Προτείνω λοιπόν να μοριοδοτηθεί ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ και τα μόρια να μην χάνονται με την πάροδο του χρόνου, αλλά να προσμετρώνται στα συνολικά. Αν ο εκπαιδευτικός επιθυμεί να ξαναδώσει στο διαγωνισμό, να προσμετράται η καλύτερη επίδοσή του. Οι διορισμοί να γίνονται βάσει συνόλου μορίων (βαθμός πτυχίου, χρόνος κτήσης, προϋπηρεσία, ΑΣΕΠ οικογενειακή κατάσταση κ.τ.λ). Και φυσικά για την εφαρμογή οποιασδήποτε αλλαγής σε υφιστάμενο σύστημα διορισμών ας υπάρξει μεταβατική περίοδος τριών με πέντε χρόνων και μέριμνα για αυτούς που με το υπάρχον σύστημα βρίσκονται ήδη κοντά στην πρόσληψη. Πιστεύω ότι τα παραπάνω εγγυώνται ένα αξιόπιστο σύστημα και την ομαλή μετάβαση από το υπάρχον. Με τιμή, Θ.Ο.