Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Παντελής Πρέζας | 27 Νοεμβρίου 2009, 18:44
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα να τοποθετηθώ από μηδενικής βάσης και όχι πάνω σε διλήμματα που κατ΄ εμένα δεν υφίστανται. Το ΑΣΕΠ το χρησιμοποιούμε α) για να θωρακίσουμε με αδιάβλητες διαδικασίες τον διορισμό εκπαιδευτικών, αλλά και β) για να πιστοποιήσουμε πως οι διορισμένοι έχουν ένα ελάχιστο γνώσεων για να γίνουν εκπαιδευτικοί. Ας πάρουμε το πρώτο. Εμμέσως πλην σαφώς παραδεχόμαστε πως στο ελληνικό κράτος επικρατεί το ρουσφέτι και η αναξιοκρατία. Ας είναι: Θα κάνω τις ακόλουθες ερωτήσεις: 1. Τι χρειάζεται το ΑΣΕΠ στους δασκάλους της Α/θμιας. Σήμερα όλοι οι δάσκαλοι που τελειώνουν το πανεπιστήμιο διορίζονται ΑΜΕΣΩΣ. Είτε κανονικά είτε ως αναπληρωτές. Γιατί να βασανίζονται με το ΑΣΕΠ, αφού είναι περιζήτητοι και τους ψάχνουν ακόμα και στα σπίτια τους και προσπαθούν να τους πείσουν να δουλέψουν (αυτούς που δεν ενδιαφέρονται να δουλέψουν άμεσα) 2. Δεν νομίζω πως το ΑΣΕΠ πιστοποιεί πραγματικά την δυνατότητα του εκπ/κού να εργαστεί. Αυτό το έχει πιστοποιήσει το πανεπιστήμιο που έδωσε το πτυχίο. Ίσως θα πρέπει να δούμε το πρόβλημα στη βάση του και όχι εκ των υστέρων. Με την ίδια λογική θα πρέπει να περνά από εξετάσεις ΑΣΕΠ και ο γιατρός του ΕΣΥ, και ο τελειόφοιτος της Μέσης Εκπ/σης … για να διοριστεί στο δημόσιο. 3. Θα μπορούσε συνολικά το κράτος να ελέγχει την ικανότητα των ατόμων που προσλαμβάνει να ανταποκριθούν στα καθήκοντα της συγκεκριμένης θέσης για την οποία προσλαμβάνονται. ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ ΑΛΛΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜ. ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ. 4. Αν τότε θα έπρεπε να θεσπιστούν κάποια προσόντα τα οποία θα πρέπει να έχει ο εκπ/κός τότε θα έλεγα πως αυτά είναι: * Η παιδαγωγική επάρκεια πιστοποιημένη από Πανεπιστήμιο (εκτός της επιστημονικής επάρκειας). * Ο έλεγχος από ψυχολόγο για το αν μπορεί να ανταπεξέλθει ο εκπ/κος στο ψυχοφθόρο επάγγελμα. * Η γνώση χρήσης των νέων τεχνολογιών. * Αν έχει τελειώσει το πανεπιστήμιο πριν από πολλά χρόνια (Β/θμια εκπ/ση) θα πρέπει ΠΡΙΝ τον διορισμό του να περνά από ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης το οποίο να είναι προσαρμοσμένο στην ομάδα που αυτός ανήκει. (πχ. Τελείωσε πριν 5 χρόνια, πριν 6- 10 χρόνια, πριν 11- 15 χρόνια…). * …… * …… Οπότε θα έκανα την ακόλουθη πρόταση: Να διατηρηθεί το υπάρχων σύστημα (με βελτιώσεις και σύμπτυξη των άπειρων υποκατηγοριών διοριστέων) για το επόμενο σχ. Έτος. Για το 2011 και μετά να ισχύσουν: Για τους δασκάλους της Α/θμιας, αλλά και για όλους τους εκπ/κούς κατάργηση του σημερινού ΑΣΕΠ. Από τότε και στο εξής οι εκπαιδευτικοί να διορίζονται με επετηρίδα με αντικειμενικά μετρήσιμα κριτήρια (επιστημονικά και κοινωνικά). Παράλληλα όμως θα πρέπει ο κάθε εκπαιδευτικός που υποβάλλει τα χαρτιά του για διορισμό να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις (βλ. προτάσεις § 4). Αν δεν έχει αυτές τις προϋποθέσεις τότε το κράτος θα πρέπει να φροντίζει να του παρέχει τη δυνατότητα να τον επιμορφώσει δωρεάν και να τον πιστοποιήσει έγκυρα και δωρεάν, και ΜΕΤΑ να δέχεται τα χαρτιά του για διορισμό. Το αν θα αμείβονται κατά τη διάρκεια αυτών των επιμορφώσεων είναι προς συζήτηση. Προσωπικά πιστεύω πως πρέπει να αμείβονται ΚΑΙ να ασφαλίζονται. (Τι φταίει ο εκπ/κός αν το κρατικό πανεπιστήμιο τον έβγαλε στην αγορά εργασίας με μειωμένα προσόντα;) Έτσι αντί οι εκπαιδευτικοί να «κάνουν το στρατιωτικό τους» σε δυσπρόσιτες περιοχές και μακριά από τον τόπο της κατοικίας τους, αμειβόμενοι με μισθούς πείνας ως ωρομίσθιοι, θα δώσουν την ενεργητικότητά τους σε πραγματικά ουσιώδεις διαδικασίες προσωπικής βελτίωσης.