Αξιότιμοι κύριοι δημιουργοί του Νέου Λυκείου (κ.Υπουργέ, κ.του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας)
Α. Σχετικά με το μάθημα της Α΄ Λυκείου "Πολιτική Παιδεία"
Αυτός ο τίτλος πρέπει να αλλάξει σε "Εισαγωγή στις Κοινωνικές επιστήμες", για να ανταποκρίνεται εύστοχα στο περιεχόμενο του μαθήματος (Γνωρίζουμε ότι η Οικονομία, η Κοινωνιολογία, η Πολιτική επιστήμη, η Νομική, η Κοινωνική Ανθρωπολογία, η Επικοινωνία και τα Μ.Μ.Ε κλπ. επιστήμες κατατάσσονται στην κατηγορία Κοινωνικών Επιστημών).
Β. Σχετικά με το μάθημα της Β΄ Λυκείου "Πολιτική Παιδεία"
α. Ο τίτλος πρέπει να αλλάξει σε "Κοινωνική, Οικονομική και Πολιτική Οργάνωση" για να ανταποκρίνεται στο περιεχόμενό του.
β. Οι διδασκόμενες ώρες πρέπει να αυξηθούν σε 3 όπως αρχικά είχε υπολογιστεί, μιας και το περιεχόμενό του αποτελείται από τις τρεις κοινωνικές επιστήμες (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία). Για την εύρεση της μιας επιπλέον ώρας μπορείτε να περικόψετε από τις πολλές ώρες διδασκαλίας άλλων μαθημάτων.
γ. Να υπάρξει Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών και στη Β΄ Λυκείου γιατί τίθενται τα ερωτήματα:
1) οι μαθητές από ποια ομάδα προσανατολισμού της Β΄Λυκείου θα επιλέξουν στη Γ΄Λυκείου την Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών;
2) Δεν πρέπει οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών της Γ΄ να έχουν προετοιμαστεί από τη Β΄Λυκείου ισότιμα με τους μαθητές των άλλων δύο ομάδων προσανατολισμού;
Γ. Οι υποψήφιοι για τη Νομική Σχολή να παρακολουθούν τις ομάδες προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών της Β΄ και Γ΄ Λυκείου επειδή:
α. η Νομική επιστήμη είναι Κοινωνική επιστήμη και οι γνώσεις των διδασκομένων μαθημάτων αυτών των ομάδων Προσανατολισμού θα διευκολύνει τους μαθητές στις μετέπειτα σπουδές τους στη νομική σχολή επειδή "Η νομική επιστήμη ή επιστήμη του δικαίου έχει ως αντικείμενο το δίκαιο, επικουρείται και από άλλους επιστημονικούς κλάδους: την ιστορία του δικαίου, την κοινωνιολογία του δικαίου κ.ά" (από την ιστοσελίδα της Νομικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας).
β. να μπορούν οι μαθητές που επιλέγουν ως α΄ επιλογή τη Νομική να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ως β΄,γ΄ κλπ. επιλογές τις άλλες κοινωνικές και πολιτικές επιστήμες που έχουν τη μεγαλύτερη συνάφεια με την α΄ επιλογή τους.
Δ. Για τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές
Προτείνω τη διδασκαλία στους μαθητές-υποψηφίους για τις σχολές αυτές το μάθημα "Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών" το οποίο πρέπει να είναι από τα εξεταζόμενα στις εξετάσεις εισαγωγής τους.
Ε. Όσον αφορά στις αναθέσεις των μαθημάτων των Κοινωνικών, Οικονομικών και Πολιτικών επιστημών:
Προτείνω συναναθέσεις των μαθημάτων από τους ΠΕ9, ΠΕ10, ΠΕ13.
ΣΤ. Στη θέση της Ερευνητικής Εργασίας (συνθετική εργασία ή project) της Α΄ Λυκείου προτείνω την εισαγωγή του ΣΕΠ από ειδικευμένους στο ΣΕΠ εκπαιδευτικούς.
Αξιότιμοι κύριοι δημιουργοί του Νέου Λυκείου (κ.Υπουργέ, κ.του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας) Α. Σχετικά με το μάθημα της Α΄ Λυκείου "Πολιτική Παιδεία" Αυτός ο τίτλος πρέπει να αλλάξει σε "Εισαγωγή στις Κοινωνικές επιστήμες", για να ανταποκρίνεται εύστοχα στο περιεχόμενο του μαθήματος (Γνωρίζουμε ότι η Οικονομία, η Κοινωνιολογία, η Πολιτική επιστήμη, η Νομική, η Κοινωνική Ανθρωπολογία, η Επικοινωνία και τα Μ.Μ.Ε κλπ. επιστήμες κατατάσσονται στην κατηγορία Κοινωνικών Επιστημών). Β. Σχετικά με το μάθημα της Β΄ Λυκείου "Πολιτική Παιδεία" α. Ο τίτλος πρέπει να αλλάξει σε "Κοινωνική, Οικονομική και Πολιτική Οργάνωση" για να ανταποκρίνεται στο περιεχόμενό του. β. Οι διδασκόμενες ώρες πρέπει να αυξηθούν σε 3 όπως αρχικά είχε υπολογιστεί, μιας και το περιεχόμενό του αποτελείται από τις τρεις κοινωνικές επιστήμες (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία). Για την εύρεση της μιας επιπλέον ώρας μπορείτε να περικόψετε από τις πολλές ώρες διδασκαλίας άλλων μαθημάτων. γ. Να υπάρξει Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών και στη Β΄ Λυκείου γιατί τίθενται τα ερωτήματα: 1) οι μαθητές από ποια ομάδα προσανατολισμού της Β΄Λυκείου θα επιλέξουν στη Γ΄Λυκείου την Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών; 2) Δεν πρέπει οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών της Γ΄ να έχουν προετοιμαστεί από τη Β΄Λυκείου ισότιμα με τους μαθητές των άλλων δύο ομάδων προσανατολισμού; Γ. Οι υποψήφιοι για τη Νομική Σχολή να παρακολουθούν τις ομάδες προσανατολισμού Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών της Β΄ και Γ΄ Λυκείου επειδή: α. η Νομική επιστήμη είναι Κοινωνική επιστήμη και οι γνώσεις των διδασκομένων μαθημάτων αυτών των ομάδων Προσανατολισμού θα διευκολύνει τους μαθητές στις μετέπειτα σπουδές τους στη νομική σχολή επειδή "Η νομική επιστήμη ή επιστήμη του δικαίου έχει ως αντικείμενο το δίκαιο, επικουρείται και από άλλους επιστημονικούς κλάδους: την ιστορία του δικαίου, την κοινωνιολογία του δικαίου κ.ά" (από την ιστοσελίδα της Νομικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας). β. να μπορούν οι μαθητές που επιλέγουν ως α΄ επιλογή τη Νομική να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ως β΄,γ΄ κλπ. επιλογές τις άλλες κοινωνικές και πολιτικές επιστήμες που έχουν τη μεγαλύτερη συνάφεια με την α΄ επιλογή τους. Δ. Για τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές Προτείνω τη διδασκαλία στους μαθητές-υποψηφίους για τις σχολές αυτές το μάθημα "Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών" το οποίο πρέπει να είναι από τα εξεταζόμενα στις εξετάσεις εισαγωγής τους. Ε. Όσον αφορά στις αναθέσεις των μαθημάτων των Κοινωνικών, Οικονομικών και Πολιτικών επιστημών: Προτείνω συναναθέσεις των μαθημάτων από τους ΠΕ9, ΠΕ10, ΠΕ13. ΣΤ. Στη θέση της Ερευνητικής Εργασίας (συνθετική εργασία ή project) της Α΄ Λυκείου προτείνω την εισαγωγή του ΣΕΠ από ειδικευμένους στο ΣΕΠ εκπαιδευτικούς.