Είναι θετικό ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του νέου Λυκείου, χωρίς προσχήματα περί γενικής παιδείας - την οποία οι ίδιοι οι μαθητές με την ανοχή των καθηγητών απαξιώνουν - αλλά και χωρίς να μηδενίζει την αξία της γενικής παιδείας, προσανατολίζεται πλέον, με εξαίρεση την Α΄τάξη, στην προετοιμασία των μαθητών για την Ανώτατη Εκπαίδευση, ρόλο που τον είχαμε αμαχητί αφήσει στην παραπαιδεία, με το αζημίωτο.
Δεν είναι εγγυημένο ότι θα το καταφέρει, διότι η απαξίωση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου έχει εδραιωθεί στον πληθυσμό. Σ' αυτό συντείνει και η μη-αντικειμενικοποίηση των προαγωγικών εξετάσεων και η συνακόλουθη συρροή μαθητών στην Γ' Λυκείου, που κανονικά θα έπρεπε να είχαν κοπεί απο την Α΄τάξη. Αυτό δυστυχώς αναιρεί τα πλεονεκτήματα του εκπαιδευτικού προγράμματος και ακυρώνει την καλή προσπάθεια που γίνεται.
Είναι θετικό ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του νέου Λυκείου, χωρίς προσχήματα περί γενικής παιδείας - την οποία οι ίδιοι οι μαθητές με την ανοχή των καθηγητών απαξιώνουν - αλλά και χωρίς να μηδενίζει την αξία της γενικής παιδείας, προσανατολίζεται πλέον, με εξαίρεση την Α΄τάξη, στην προετοιμασία των μαθητών για την Ανώτατη Εκπαίδευση, ρόλο που τον είχαμε αμαχητί αφήσει στην παραπαιδεία, με το αζημίωτο. Δεν είναι εγγυημένο ότι θα το καταφέρει, διότι η απαξίωση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου έχει εδραιωθεί στον πληθυσμό. Σ' αυτό συντείνει και η μη-αντικειμενικοποίηση των προαγωγικών εξετάσεων και η συνακόλουθη συρροή μαθητών στην Γ' Λυκείου, που κανονικά θα έπρεπε να είχαν κοπεί απο την Α΄τάξη. Αυτό δυστυχώς αναιρεί τα πλεονεκτήματα του εκπαιδευτικού προγράμματος και ακυρώνει την καλή προσπάθεια που γίνεται.