Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Στέργιος Ζυγούρας | 27 Νοεμβρίου 2009, 18:49
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στην Ελλάδα συχνά προτιμούμε να αναλωνόμαστε σε διαπιστώσεις, αντί να προχωρούμε στο «δια ταύτα». Η πρόσφατη δημοσιοποίηση του πορίσματος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δείχνει ότι και το «δια ταύτα» το έχουμε σε μεγάλο βαθμό εξαντλήσει. Γίνεται λόγος στο πόρισμα για ανάγκη εξασφάλισης ενός «πραγματικά αξιοκρατικού συστήματος επιλογής που θα κρατήσει την επιλογή των στελεχών έξω και μακριά από οποιεσδήποτε παρεμβάσεις». Προσωπικά θα ήθελα να καταθέσω με ένα παράδειγμα το πόσο βαθιά πηγαίνει η συγκάλυψη των ευθυνών και πόσο πλατειά είναι η ανοχή της μετριότητας στην αλυσίδα της διοικητικής ιεραρχίας. Ένα παράδειγμα βέβαια, δεν αρκεί για την εξαγωγή γενικών συμπερασμάτων. Ο καθένας όμως μπορεί να το αξιολογήσει με βάση και τις δικές του εμπειρίες. Πρόσωπα που θα έπρεπε να τους έχουν απαγγελθεί κατηγορίες για την υπόθεση της νοθείας στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2007, ψευδομαρτύρησαν στην ΕΔΕ που έγινε, με πρώτο αποτέλεσμα να διατηρήσουν / να καταλάβουν θέσεις στη διοίκηση σχολείων, με δεύτερο αποτέλεσμα να διευρύνουν τις αρνητικές συνέπειες στην παρεχόμενη παιδεία (κλίμα διχασμού στο σύλλογο διδασκόντων, αδιαφορία στην επιτέλεση παιδαγωγικού έργου στα σχολεία, κατανάλωση των δυνάμεων στο πιο ανούσιο κομμάτι της γραφειοκρατίας ή στην εξασφάλιση ιδίου οφέλους). Οι καταγγελλόμενες στη συνέχεια παράνομες πράξεις αυτών, των ίδιων στελεχών, μέσα στο σχολείο όπου υπηρετούν, καλύπτονται επί μήνες από τους προϊσταμένους τους (που έτυχε να λάβουν μέρος στην ίδια νοσηρή διαδικασία της δήθεν απόδοσης ευθυνών για τις αλλοιώσεις των βαθμών στις πανελλαδικές). Δηλαδή το ίδιο διοικητικό σύστημα που καυχιόταν ότι μέσα σε λίγα 24ωρα έλυσε διοικητικά-ποινικά ένα σύνθετο ζήτημα όπως αυτό των πανελλαδικών του 2007 μοιάζει να έχει πάθει παράλυση 22 μηνών σε απλούστερα ζητήματα, ορατά δια γυμνού οφθαλμού. Αυτά είναι λίγο-πολύ γνωστά (λεπτομέρειες εδώ: http://szygouras.eu/themata/thesmoi-paideia2007-09/thesmoi-paideia2007-09.pdf και εδώ: http://szygouras.eu/themata/eikoniko/eik-sx.htm). Πού ήμασταν εμείς οι συνάδελφοι όλων των εμπλεκομένων στην υπόθεση των βαθμολογιών κατά τη διάρκεια των δύο ετών που εξελισσόταν η υπόθεση; Πού ήταν και πού βρίσκεται σήμερα η πλειοψηφία του συλλόγου διδασκόντων ενός σχολείου (στη δεύτερη περίπτωση); Πού ήταν ο συνδικαλισμός (σε κάθε περίπτωση); Με αφορμή την τρέχουσα διαβούλευση θα ήθελα να τοποθετηθώ πάνω στις διαπιστώσεις του ΥπΠδΒΜΘ που διατυπώνονται σχετικά με την κατάρτιση νόμου για το θέμα: «Κρίση και Επιλογή των Στελεχών Εκπαίδευσης». Το σημείο που θα ήθελα να εστιάσω είναι ένα: ποιος φαίνεται να είναι ο πλέον κρίσιμος παράγοντας που κάτω από καθεστώς πίεσης / συναλλαγής ή μέσα σε κλίμα αδιαφορίας στηρίζει / ανέχεται / φοβάται να αντιδράσει στις αυθαιρεσίες και στην καταστροφική ανεπάρκεια των στελεχών εκπαίδευσης; Ο εκπαιδευτικός. Και ποιος υφίσταται το σημαντικότερο μέρος των καταστροφικών επιπτώσεων; Ο μαθητής. Για τον πρώτο (που επίσης υφίσταται τις αρνητικές επιπτώσεις μιας ανίκανης / ιδιοτελούς διοίκησης) η ΟΛΜΕ σήμερα δηλώνει «Όχι στη στοχοποίηση των εκπαιδευτικών για τις πελατειακού τύπου πολιτικές που άσκησαν όλες οι κυβερνήσεις». Για τον τελευταίο η νέα ηγεσία του ΥπΠδΒΜΘ δηλώνει «Στο χώρο της παιδείας, σύνθημα μας είναι «πρώτα ο μαθητής». Οψόμεθα… 27.11.2009 Στέργιος Ζυγούρας