Θα ήθελα ως εκπαιδευτικός σε ΕΠΑΛ να εκφράσω την πλήρη αντίθεσή μου στη συρρίκνωση των μαθημάτων γενικής παιδείας.Μία ώρα την εβδομάδα η Λογοτεχνία,κατάργηση των υποστηρικτικών ωρών στο μάθημα της Γλώσσας, ενώ για το μάθημα της Ιστορίας οι μαθητές του ΕΠΑΛ θα αρκεστούν σε μία ώρα και μόνο στην Α΄τάξη!!!Τα αντίστοιχα μαθήματα στα ΓΕΛ διδάσκονται περισσότερες ώρες και σε όλες τις τάξεις.
Και όλα αυτά όταν οι τρεις πρώτοι στόχοι που θέτει για το Επαγγελματικό Λύκειο το ίδιο νομοσχέδιο είναι οι εξής:α)η παροχή ΓΕΝΙΚΗΣ παιδείας ΥΨΗΛΟΥ επιπέδου β)η προαγωγή της κριτικής σκέψης και γ)η καλλιέργεια των βασικών κοινωνικών δεξιοτήτων που είναι αναγκαίες για την ανάπτυξη της προσωπικότητας.
-Πώς θα παρέχουμε γενική παιδεία υψηλού επιπέδου;Με μία ώρα την εβδομάδα; Έξι είναι τα μονόωρα μαθήματα στα ΕΠΑΛ: Λογοτεχνία, Γεωμετρία,Ιστορία,Θρησκευτικά, Αγγλικά (Β΄και Γ΄τάξη), Φυσική Αγωγή (Β΄και Γ΄τάξη). Είναι κοινό μυστικό μεταξύ όλων των μάχιμων εκπαιδευτικών ότι τα μονόωρα μαθήματα δεν προσφέρουν τίποτα επί της ουσίας.
-Πώς θα προάγουμε την κριτική σκέψη; Χωρίς ιστορία;
-Πώς θα αναπτύξουμε ολόπλευρα την προσωπικότητά τους; Χωρίς την εμβάθυνση που προσφέρει η Λογοτεχνία; Χωρίς την καλλιέργεια που παρέχει η Γλώσσα;
Προτείνω: α)όλα τα μονόωρα μαθήματα να γίνουν δίωρα και β)να βρει τη θέση του στο ΕΠΑΛ τόσο το μάθημα της Ιστορίας (απαραίτητο σε όλες τις τάξεις) όσο και το μάθημα της Γλώσσας με τη διατήρηση των υποστηρικτικών του ωρών.
Θα ήθελα ως εκπαιδευτικός σε ΕΠΑΛ να εκφράσω την πλήρη αντίθεσή μου στη συρρίκνωση των μαθημάτων γενικής παιδείας.Μία ώρα την εβδομάδα η Λογοτεχνία,κατάργηση των υποστηρικτικών ωρών στο μάθημα της Γλώσσας, ενώ για το μάθημα της Ιστορίας οι μαθητές του ΕΠΑΛ θα αρκεστούν σε μία ώρα και μόνο στην Α΄τάξη!!!Τα αντίστοιχα μαθήματα στα ΓΕΛ διδάσκονται περισσότερες ώρες και σε όλες τις τάξεις. Και όλα αυτά όταν οι τρεις πρώτοι στόχοι που θέτει για το Επαγγελματικό Λύκειο το ίδιο νομοσχέδιο είναι οι εξής:α)η παροχή ΓΕΝΙΚΗΣ παιδείας ΥΨΗΛΟΥ επιπέδου β)η προαγωγή της κριτικής σκέψης και γ)η καλλιέργεια των βασικών κοινωνικών δεξιοτήτων που είναι αναγκαίες για την ανάπτυξη της προσωπικότητας. -Πώς θα παρέχουμε γενική παιδεία υψηλού επιπέδου;Με μία ώρα την εβδομάδα; Έξι είναι τα μονόωρα μαθήματα στα ΕΠΑΛ: Λογοτεχνία, Γεωμετρία,Ιστορία,Θρησκευτικά, Αγγλικά (Β΄και Γ΄τάξη), Φυσική Αγωγή (Β΄και Γ΄τάξη). Είναι κοινό μυστικό μεταξύ όλων των μάχιμων εκπαιδευτικών ότι τα μονόωρα μαθήματα δεν προσφέρουν τίποτα επί της ουσίας. -Πώς θα προάγουμε την κριτική σκέψη; Χωρίς ιστορία; -Πώς θα αναπτύξουμε ολόπλευρα την προσωπικότητά τους; Χωρίς την εμβάθυνση που προσφέρει η Λογοτεχνία; Χωρίς την καλλιέργεια που παρέχει η Γλώσσα; Προτείνω: α)όλα τα μονόωρα μαθήματα να γίνουν δίωρα και β)να βρει τη θέση του στο ΕΠΑΛ τόσο το μάθημα της Ιστορίας (απαραίτητο σε όλες τις τάξεις) όσο και το μάθημα της Γλώσσας με τη διατήρηση των υποστηρικτικών του ωρών.