Αναρωτιέμαι όπως και αρκετοί γονείς πως στην εποχή της σύγκλισης των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, στην Ελλάδα προσπαθούμε να αποδυναμώσουμε ένα από τα πλέον σύγχρονα μαθήματα, την Πληροφορική, η οποία έγινε σημαία τα τελευταία χρόνια στο εκπαιδευτικό μας σύστημα αφού εναρμόνισε και ενέτασσε δράσεις της ΕΕ, για την εφαρμογή προγραμμάτων σπουδών που αφορούσαν την ψηφιακή σύγκλιση.
Το Υπουργείο Παιδείας σωστά ενίσχυσε την Πληροφορική προς τις μικρότερες τάξεις (Δημοτικό) αλλά ξεχνά τουλάχιστον να διατηρήσει τη διδασκαλία της Πληροφορικής στις μεγαλύτερες τάξεις (Λύκειο Γενικό - Επαγγελματικό), στις οποίες λόγω της ηλικίας των παιδιών, μπορούν και εφαρμόζονται από πολλούς Καθηγητές Πληροφορικής καινοτόμες δραστηριότητες και διδασκαλίες όπως για παράδειγμα η εκπαιδευτική ρομποτική, η δημιουργία ηλεκτρονικών παιχνιδιών, η υποστήριξη των μαθητών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην Ολυμπιάδα Πληροφορικής στην οποία έχουμε φέρει αρκετές διακρίσεις για τη χώρα μας κτλ
Δε θέλω να αναφερθώ στα πλεονεκτήματα του μαθήματος της Πληροφορικής σε Ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, ούτε και στα εκπαιδευτικά συστήματα που την ενισχύουν όλο και περισσότερο σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσής τους, πρωτίστως διότι το Υπουργείο διαθέτει αρμόδιες ομάδες εργασίας που είναι σε θέση να τα μάθουν, αλλά και επειδή αισθάνομαι ότι πρέπει να αποδείξω αν η κότα έκανε ο αυγό ή το αυγό την κότα.
Ρωτώ όμως την πολιτική ηγεσία αν:
1) ΘΕΛΕΙ – ΕΠΙΘΥΜΕΙ να διατηρήσει την Πληροφορική στο Λύκειο εφαρμόζοντας καινοτόμες δραστηριότητες στη διδασκαλία της;
2) ΘΕΛΕΙ – ΕΠΙΘΥΜΕΙ να διατηρήσει το μάθημα Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον ως Πανελλήνιο εξεταζόμενο μάθημα αφού ενισχύει αυτό που αποκαλούμε κριτική – συνθετική σκέψη των μαθητών;
Εύχομαι να πρυτανεύσουν ιδέες και απόψεις επιστημονικού χαρακτήρα και ουσίας μέχρι το τελικό σχέδιο του Υπουργείου.
Ευχαριστώ.
Αναρωτιέμαι όπως και αρκετοί γονείς πως στην εποχή της σύγκλισης των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, στην Ελλάδα προσπαθούμε να αποδυναμώσουμε ένα από τα πλέον σύγχρονα μαθήματα, την Πληροφορική, η οποία έγινε σημαία τα τελευταία χρόνια στο εκπαιδευτικό μας σύστημα αφού εναρμόνισε και ενέτασσε δράσεις της ΕΕ, για την εφαρμογή προγραμμάτων σπουδών που αφορούσαν την ψηφιακή σύγκλιση. Το Υπουργείο Παιδείας σωστά ενίσχυσε την Πληροφορική προς τις μικρότερες τάξεις (Δημοτικό) αλλά ξεχνά τουλάχιστον να διατηρήσει τη διδασκαλία της Πληροφορικής στις μεγαλύτερες τάξεις (Λύκειο Γενικό - Επαγγελματικό), στις οποίες λόγω της ηλικίας των παιδιών, μπορούν και εφαρμόζονται από πολλούς Καθηγητές Πληροφορικής καινοτόμες δραστηριότητες και διδασκαλίες όπως για παράδειγμα η εκπαιδευτική ρομποτική, η δημιουργία ηλεκτρονικών παιχνιδιών, η υποστήριξη των μαθητών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην Ολυμπιάδα Πληροφορικής στην οποία έχουμε φέρει αρκετές διακρίσεις για τη χώρα μας κτλ Δε θέλω να αναφερθώ στα πλεονεκτήματα του μαθήματος της Πληροφορικής σε Ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, ούτε και στα εκπαιδευτικά συστήματα που την ενισχύουν όλο και περισσότερο σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσής τους, πρωτίστως διότι το Υπουργείο διαθέτει αρμόδιες ομάδες εργασίας που είναι σε θέση να τα μάθουν, αλλά και επειδή αισθάνομαι ότι πρέπει να αποδείξω αν η κότα έκανε ο αυγό ή το αυγό την κότα. Ρωτώ όμως την πολιτική ηγεσία αν: 1) ΘΕΛΕΙ – ΕΠΙΘΥΜΕΙ να διατηρήσει την Πληροφορική στο Λύκειο εφαρμόζοντας καινοτόμες δραστηριότητες στη διδασκαλία της; 2) ΘΕΛΕΙ – ΕΠΙΘΥΜΕΙ να διατηρήσει το μάθημα Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον ως Πανελλήνιο εξεταζόμενο μάθημα αφού ενισχύει αυτό που αποκαλούμε κριτική – συνθετική σκέψη των μαθητών; Εύχομαι να πρυτανεύσουν ιδέες και απόψεις επιστημονικού χαρακτήρα και ουσίας μέχρι το τελικό σχέδιο του Υπουργείου. Ευχαριστώ.