Τη στιγμή που τα πάντα είναι ψηφιακά, θεωρώ απαράδεκτο ένας Έλληνας μαθητής να ολοκληρώνει τη μαθητική του ζωή χωρίς να έχει παρακολουθήσει έστω και ένα μάθημα επιστήμης υπολογιστών (όχι χρήση εφαρμογών Η/Υ)
Θεωρώ ότι είναι στη σωστή κατεύθυνση η ενίσχυση της πληροφορικής παιδείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά είναι αναγκαία η ύπαρξη μαθημάτων επιστήμης υπολογιστών στις μεγαλύτερες ηλικίες.
Τη στιγμή που τα πάντα γύρω μας είναι ψηφιακά, θα έχουμε απόφοιτους λυκείου και νέους φοιτητές, που δε θα γνωρίζουν τι είναι το δυαδικό σύστημα αρίθμησης!
Η πληροφορική (χρήση και επιστήμη η/υ) θεωρώ ότι θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με ομοιόμορφο τρόπο.
Η πρόταση μου για το γενικό λύκειο, όπως και πολλών άλλων, είναι μια και ξεκάθαρη:
Α' Λυκείου: 2ωρο Μάθημα πληροφορικής επιλογής
Β' Λυκείου: 2ώρο Μάθημα “εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών” γενικής παιδείας
Γ' Λυκείου: 6ώρο Μάθημα αλγοριθμικής εξεταζόμενο σε πανελλαδικό επίπεδο για την εισαγωγή μαθητών σε τμήματα του τεχνολογικών ή/και θετικών επιστημών
Το μάθημα ΑΕΠΠ της τεχνολογικής κατεύθυνσης ήταν από τα λίγα μαθήματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ενίσχυαν σημαντικά την αναλυτική σκέψη του μαθητή. Τον έκανε να σκέφτεται και να επιλύει προβλήματα με βέλτιστο τρόπο.
Επίσης, αν κάποιος δει τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων Ελληνικών Πανεπιστημίων και ΑΤΕΙ, θα διαπιστώσει ότι σχεδόν το 1/2 των προγραμμάτων σπουδών περιέχει έστω και ένα μάθημα προγραμματισμού. Αναρωτιέμαι είναι δυνατόν να καταργηθεί το αντίστοιχο μάθημα από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση? Και όμως είναι! Η μη ύπαρξη τέτοιου μαθήματος στη ΔΕ, υποβαθμίζει σημαντικά τα αντίστοιχα μαθήματα στο πανεπιστήμιο και ΑΤΕΙ.
Επιτέλους, οι υπεύθυνοι του υπουργείου δεν πρέπει να σκέφτονται ούτε με την ψηφοθηρική λογική (“ας βάλουμε και αυτούς στην εκπαίδευση”, “ας δώσουμε και σε αυτή την ειδικότητα ένα 2ώρο” κτλ) ούτε με την μνημονική λογική (“δεν μας βγαίνουν οι αριθμοί στην τάδε ειδικότητα, ας κόψουμε ένα 2ωρο”, “ας αυξήσουμε το ωράριο των εκπαιδευτικών γιατί δεν μπορούμε να προσλάβουμε νέους”, “αν βάλω αυτό το 2ωρο, θα χρειαστώ τόσους διορισμούς/προσλήψεις”, “αυτούς τους έδωσα ώρες στην πρωτοβάθμια, ας τους βγάλω από την δευτεροβάθμια”). Σωστό σύστημα παιδείας δεν γίνεται έτσι. Σκαφτείτε έστω και μια φόρα, το καλό των μαθητών που συνεπάγεται με το καλό της Ελλάδας.
Με εκτίμηση,
Στέφανος Ουγιάρογλου
Τη στιγμή που τα πάντα είναι ψηφιακά, θεωρώ απαράδεκτο ένας Έλληνας μαθητής να ολοκληρώνει τη μαθητική του ζωή χωρίς να έχει παρακολουθήσει έστω και ένα μάθημα επιστήμης υπολογιστών (όχι χρήση εφαρμογών Η/Υ) Θεωρώ ότι είναι στη σωστή κατεύθυνση η ενίσχυση της πληροφορικής παιδείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά είναι αναγκαία η ύπαρξη μαθημάτων επιστήμης υπολογιστών στις μεγαλύτερες ηλικίες. Τη στιγμή που τα πάντα γύρω μας είναι ψηφιακά, θα έχουμε απόφοιτους λυκείου και νέους φοιτητές, που δε θα γνωρίζουν τι είναι το δυαδικό σύστημα αρίθμησης! Η πληροφορική (χρήση και επιστήμη η/υ) θεωρώ ότι θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με ομοιόμορφο τρόπο. Η πρόταση μου για το γενικό λύκειο, όπως και πολλών άλλων, είναι μια και ξεκάθαρη: Α' Λυκείου: 2ωρο Μάθημα πληροφορικής επιλογής Β' Λυκείου: 2ώρο Μάθημα “εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών” γενικής παιδείας Γ' Λυκείου: 6ώρο Μάθημα αλγοριθμικής εξεταζόμενο σε πανελλαδικό επίπεδο για την εισαγωγή μαθητών σε τμήματα του τεχνολογικών ή/και θετικών επιστημών Το μάθημα ΑΕΠΠ της τεχνολογικής κατεύθυνσης ήταν από τα λίγα μαθήματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ενίσχυαν σημαντικά την αναλυτική σκέψη του μαθητή. Τον έκανε να σκέφτεται και να επιλύει προβλήματα με βέλτιστο τρόπο. Επίσης, αν κάποιος δει τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων Ελληνικών Πανεπιστημίων και ΑΤΕΙ, θα διαπιστώσει ότι σχεδόν το 1/2 των προγραμμάτων σπουδών περιέχει έστω και ένα μάθημα προγραμματισμού. Αναρωτιέμαι είναι δυνατόν να καταργηθεί το αντίστοιχο μάθημα από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση? Και όμως είναι! Η μη ύπαρξη τέτοιου μαθήματος στη ΔΕ, υποβαθμίζει σημαντικά τα αντίστοιχα μαθήματα στο πανεπιστήμιο και ΑΤΕΙ. Επιτέλους, οι υπεύθυνοι του υπουργείου δεν πρέπει να σκέφτονται ούτε με την ψηφοθηρική λογική (“ας βάλουμε και αυτούς στην εκπαίδευση”, “ας δώσουμε και σε αυτή την ειδικότητα ένα 2ώρο” κτλ) ούτε με την μνημονική λογική (“δεν μας βγαίνουν οι αριθμοί στην τάδε ειδικότητα, ας κόψουμε ένα 2ωρο”, “ας αυξήσουμε το ωράριο των εκπαιδευτικών γιατί δεν μπορούμε να προσλάβουμε νέους”, “αν βάλω αυτό το 2ωρο, θα χρειαστώ τόσους διορισμούς/προσλήψεις”, “αυτούς τους έδωσα ώρες στην πρωτοβάθμια, ας τους βγάλω από την δευτεροβάθμια”). Σωστό σύστημα παιδείας δεν γίνεται έτσι. Σκαφτείτε έστω και μια φόρα, το καλό των μαθητών που συνεπάγεται με το καλό της Ελλάδας. Με εκτίμηση, Στέφανος Ουγιάρογλου