Αρχική Νέο εκπαιδευτικό σύστημαΆρθρο 08: Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και ΕιδικότητεςΣχόλιο του χρήστη Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας | 14 Αυγούστου 2013, 18:18
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα τελευταία τριάντα χρόνια, οι υπολογιστές έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο που ζούμε, τον τρόπο που εργαζόμαστε ακόμα και τον τρόπο που μαθαίνουμε. Η επιστήμη των υπολογιστών βρίσκεται στην καρδιά της οικονομίας, έχει διεισδύσει σε κάθε μας δραστηριότητα. Στους μαθητές μας θα πρέπει να παρέχουμε τη δυνατότητα να κατανοήσουν τις αρχές και τις πρακτικές της επιστήμης των υπολογιστών για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις εργασιακές απαιτήσεις του 21ου αιώνα. Καμία άλλη επιστήμη δεν ανοίγει σήμερα τόσες πολλές πόρτες στους νέους, ανεξάρτητα από το αντικείμενο με το οποίο τελικά αυτοί θα ασχοληθούν. Σήμερα προετοιμάζουμε μαθητές για θέσεις εργασίας που δεν υπάρχουν ακόμη, για χρήση τεχνολογιών που δεν έχουν ακόμη εφευρεθεί, προκειμένου να είναι ικανοί στο μέλλον να επιλύσουν προβλήματα που δεν γνωρίζουμε ακόμη ποια θα είναι αυτά. Σκοπός της εκπαίδευσης του μέλλοντος είναι η δημιουργία σκεπτόμενων μαθητών που γνωρίζουν πως να επιλύουν ένα πρόβλημα χρησιμοποιώντας ικανότητες όπως η ανάλυση, η αφαίρεση, η σύνθεση, η γενίκευση της διαδικασίας επίλυσης προβλημάτων και η κριτική σκέψη. Όπως η τυπογραφία διευκόλυνε την εξάπλωση της γραφής, της ανάγνωσης και της αριθμητικής, οι υπολογιστές μπορούν να διευκολύνουν την εξάπλωση και καλλιέργεια της σκέψης η οποία περιλαμβάνει επίλυση προβλημάτων, σχεδιασμό συστημάτων και κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς, αντλώντας στοιχεία από τις βασικές έννοιες της επιστήμης των υπολογιστών. Επιπρόσθετα, ο νέος αυτός τρόπος σκέψης θα πρέπει να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της τυπικής εκπαίδευσης προκειμένου οι νέοι να αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια της μελλοντικής τους καριέρας. Είναι φανερό, ότι τα παραπάνω εφόδια δεν είναι δυνατόν να παρασχεθούν στους νέους με μαθήματα τα οποία προσφέρουν μόνο γνώσεις ανάκτησης και εφαρμογής. Βασιζόμενοι στα παραπάνω επιχειρήματα, διαμορφώσαμε τις ακόλουθες προτάσεις για το Επαγγελματικό Λύκειο. Για τον τομέα Πληροφορικής στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών προτείνουμε τις εξής ειδικότητες: 1) Ειδικότητα Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων 2) Η ειδικότητα Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής (multimedia, web designer, Web Developer, Video Games) να σπάσει σε δύο ειδικότητες: • Ειδικότητα Τεχνικού Προγραμματισμού Ψυχαγωγικών και Πολυμεσικών Εφαρμογών (Multimedia - Computer Game designer & developer) • Ειδικότητα Τεχνικού Σχεδίασης και Ανάπτυξης Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για Κινητές Συσκευές (Web designer & developer, Mobile App developer) Στην Α΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών προτείνουμε: 1. Αρχές Μηχανολογίας (3 ώρες ) 2. Αρχές Ηλεκτρονικής & Ηλεκτρολογίας (3 ώρες) 3. Τεχνικό Σχέδιο (1 ώρα) 4. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή (2 ώρες) 5. Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (4 ώρες, όπως είναι και στις υπόλοιπες ομάδες προσανατολισμού) (Εργαστηριακό) Επίσης, και στις υπόλοιπες ομάδες προσανατολισμού το μάθημα Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών να χαρακτηριστεί ως Εργαστηριακό. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας Βασίλης Εφόπουλος Ισαβέλλα Κοτίνη Ζαχαρίας Μανουσαρίδης Σοφία Τζελέπη