Αξιότιμοι κύριοι,
ως εκπαιδευτικός με διδακτική εμπειρία σε 3 εκπαιδευτικά συστήματα κρατών εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και ως γονέας, βρίσκω το άρθρο 2 του σχεδίου νόμου για το Νέο Λύκειο ικανοποιητικό σε γενικές γραμμές. Προβλήματα εντοπίζω στα εξής σημεία του άρθρου:
1ο πρόβλημα: Μη ικανοποιητικός αριθμός ωρών για Φυσική Αγωγή.
Θα πρότεινα μείωση των ωρών του μαθήματος "Πολιτειακή Παιδεία" της Α' τάξης από τρεις (3) ώρες σε δύο (2) ώρες και μη εισαγωγή του νέου μαθήματος "Φιλοσοφία" στη Β' τάξη, με ταυτόχρονη απόδοση αυτών των ωρών στη Φυσική Αγωγή, ώστε οι έφηβοι μαθητές να γυμνάζονται 3 ώρες την εβδομάδα κατά τις δυο πρώτες τάξεις του λυκείου.
2ο πρόβλημα: Απαλειφή του μαθήματος ΑΕΠΠ στη Γ'τάξη.
Θα πρότεινα οι μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν σε σχολές Πληροφορικής να διδάσκονται ΑΕΠΠ αντί Χημείας, όπως ακριβώς οι μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν σε τμήματα Παιδαγωγικών θα διδάσκονται "Αρχές Φυσικών Επιστημών" αντί "Οικονομίας & Διοίκησης". Κατανοώ ότι δε θα υπάρχουν μόνιμοι καθηγητές Πληροφορικής στα λύκεια, αλλά αυτό διορθώνεται με τη διάθεση εκπαιδευτικού από κοντινό γυμνάσιο ή με την πρόσληψη εκπαιδευτικού με σύμβαση ορισμένου χρόνου. Προσοχή χρειάζεται στα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των εκπαιδευτικών, καθώς με το ισχύον νομικό καθεστώς μπορούν να εργαστούν ως καθηγητές Πληροφορικής απλοί σεμιναριούχοι, το οποίο αποβαίνει αρνητικά στην ποιότητα του μαθήματος.
3ο πρόβλημα: Δυνατότητα διδασκαλίας της Βιολογίας μόνο στους μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν σε σχολές Υγείας (υποθέτω ανάλογες των σχολών του μηχανογραφικού της 2ης δέσμης πριν 20 χρόνια: ιατρική, φαρμακευτική, βιολογικό, κλπ).
Θα πρότεινα να διδασκονται Βιολογία οι μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν σε οποιαδήποτε σχολή εφαρμοσμένης βιολογικής επιστήμης (Περιβάλλοντος, Γεωπονίας, Δασοπονίας κλπ) και να μετονομάσετε το πεδίο σε σχολές "Ζωής και Φύσης". Από το προγραμμα σπουδών των αντίστοιχων σχολών αλλά και από τη διεθνή πρακτική, μπορείτε να διαπιστώσετε ότι οι φοιτητές τους σπουδάζουν ευρέως τα αντικείμενα της βιολογικής επιστήμης, ενώ διδάσκονται ελάχιστα τα μαθηματικά, οπότε δεν είναι επιστημονικά αποδεκτό να διδάσκονται στη Γ' τάξη μόνο τα μαθηματικά για την είσοδό τους σε μια σχολή όπου θα χρησιμοποιούν τη βιολογική επιστήμη κατά κόρον.
Ζούμε στον 21ο αιώνα, που έχει ονομαστεί και αιώνας της Πληροφορικής και της Βιολογίας, συνεπώς το αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να διαμορφωθεί βάσει των σύγχρονων επιταγών, ώστε να εκπαιδεύει συνειδητοποιημένους και παραγωγικούς πολίτες και όχι να εξυπηρετεί συμφέροντα "ισχυρών" καθηγητικών ομάδων.
Αξιότιμοι κύριοι, ως εκπαιδευτικός με διδακτική εμπειρία σε 3 εκπαιδευτικά συστήματα κρατών εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και ως γονέας, βρίσκω το άρθρο 2 του σχεδίου νόμου για το Νέο Λύκειο ικανοποιητικό σε γενικές γραμμές. Προβλήματα εντοπίζω στα εξής σημεία του άρθρου: 1ο πρόβλημα: Μη ικανοποιητικός αριθμός ωρών για Φυσική Αγωγή. Θα πρότεινα μείωση των ωρών του μαθήματος "Πολιτειακή Παιδεία" της Α' τάξης από τρεις (3) ώρες σε δύο (2) ώρες και μη εισαγωγή του νέου μαθήματος "Φιλοσοφία" στη Β' τάξη, με ταυτόχρονη απόδοση αυτών των ωρών στη Φυσική Αγωγή, ώστε οι έφηβοι μαθητές να γυμνάζονται 3 ώρες την εβδομάδα κατά τις δυο πρώτες τάξεις του λυκείου. 2ο πρόβλημα: Απαλειφή του μαθήματος ΑΕΠΠ στη Γ'τάξη. Θα πρότεινα οι μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν σε σχολές Πληροφορικής να διδάσκονται ΑΕΠΠ αντί Χημείας, όπως ακριβώς οι μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν σε τμήματα Παιδαγωγικών θα διδάσκονται "Αρχές Φυσικών Επιστημών" αντί "Οικονομίας & Διοίκησης". Κατανοώ ότι δε θα υπάρχουν μόνιμοι καθηγητές Πληροφορικής στα λύκεια, αλλά αυτό διορθώνεται με τη διάθεση εκπαιδευτικού από κοντινό γυμνάσιο ή με την πρόσληψη εκπαιδευτικού με σύμβαση ορισμένου χρόνου. Προσοχή χρειάζεται στα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των εκπαιδευτικών, καθώς με το ισχύον νομικό καθεστώς μπορούν να εργαστούν ως καθηγητές Πληροφορικής απλοί σεμιναριούχοι, το οποίο αποβαίνει αρνητικά στην ποιότητα του μαθήματος. 3ο πρόβλημα: Δυνατότητα διδασκαλίας της Βιολογίας μόνο στους μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν σε σχολές Υγείας (υποθέτω ανάλογες των σχολών του μηχανογραφικού της 2ης δέσμης πριν 20 χρόνια: ιατρική, φαρμακευτική, βιολογικό, κλπ). Θα πρότεινα να διδασκονται Βιολογία οι μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν σε οποιαδήποτε σχολή εφαρμοσμένης βιολογικής επιστήμης (Περιβάλλοντος, Γεωπονίας, Δασοπονίας κλπ) και να μετονομάσετε το πεδίο σε σχολές "Ζωής και Φύσης". Από το προγραμμα σπουδών των αντίστοιχων σχολών αλλά και από τη διεθνή πρακτική, μπορείτε να διαπιστώσετε ότι οι φοιτητές τους σπουδάζουν ευρέως τα αντικείμενα της βιολογικής επιστήμης, ενώ διδάσκονται ελάχιστα τα μαθηματικά, οπότε δεν είναι επιστημονικά αποδεκτό να διδάσκονται στη Γ' τάξη μόνο τα μαθηματικά για την είσοδό τους σε μια σχολή όπου θα χρησιμοποιούν τη βιολογική επιστήμη κατά κόρον. Ζούμε στον 21ο αιώνα, που έχει ονομαστεί και αιώνας της Πληροφορικής και της Βιολογίας, συνεπώς το αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να διαμορφωθεί βάσει των σύγχρονων επιταγών, ώστε να εκπαιδεύει συνειδητοποιημένους και παραγωγικούς πολίτες και όχι να εξυπηρετεί συμφέροντα "ισχυρών" καθηγητικών ομάδων.