Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Κώστας Γ. | 27 Νοεμβρίου 2009, 19:47
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυρία Υπουργέ Είναι θετικό ότι ξεκινά μια προσπάθεια έχοντας ίσως για πρώτη φορά το συμφέρον του μαθητή στο επίκεντρο των εξελίξεων και όχι όλων των υπολοίπων. Θα πρέπει να κάνουμε προτάσεις που πιθανόν να θίγουν κεκτημένα. Να πούμε όλοι αυτά που συζητάμε κατά καιρούς. Να παραδώσουμε στην επόμενη γενιά κάτι σωστό. Όλοι έχουμε το μερίδιο της ευθύνης είτε ανήκουμε στην τάξη των εκπαιδευτικών είτε όχι. Θα προτείνω αυτά που συζητούν όλοι οι Έλληνες, εκτός της εκπαιδευτικής κοινότητας, για την εκπαίδευση. - Καθορισμός ωραρίου για τους εκπαιδευτικούς 07:30 – 14:30. (Όλοι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να βρίσκονται στην θέση τους, στο σχολείο τους τουλάχιστον μισή ώρα πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Η αποχώρηση να γίνεται με την ώρα που λήγει το ωράριο) - Η προετοιμασία των μαθημάτων που πρόκειται να παραδώσουν να γίνεται στο σχολείο στο γραφείο των δασκάλων – καθηγητών. έτη για τα μαθήματα που πρόκειται να παραδώσουν - Καθορισμός ανώτατου ορίου ηλικίας για πρόσληψη ως εκπαιδευτικό. Θα πρέπει να είναι ίδιο με τους λοιπούς υπαλλήλους του δημοσίου. - Καθορισμός ως δοκιμαστικού χρόνου τα 2 έτη. Η μονιμοποίηση του θα γίνεται μετά από επιτυχή 2 ή 3 επιτυχείς αξιολογήσεις. Η τοποθέτηση στην δοκιμαστική φάση να είναι ή δυνατόν σε πολυθέσια σχολεία της περιοχής του και η πρώτη τοποθέτηση να γίνεται μαζί με την μονιμοποίηση. - Τοποθέτηση όλων τον εκπαιδευτικών στο αντικείμενο που προσελήφθησαν, δηλαδή την διδασκαλία και μόνο την διδασκαλία. Οι διοικητικές θέσεις να καλυφθούν από διοικητικούς υπαλλήλους πρώτη τοποθέτηση να γίνεται πάντα σε σχολείο ακριτικών περιοχών τουλάχιστον για 2 χρόνια. Αν κάποιος τοποθετήθηκε από την αρχή στην περιοχή του λόγου διαφόρων προβλημάτων θα πρέπει στον άμεσο μέλλον και αυτός να τοποθετηθεί σε σχολείο ακριτικών περιοχών. Τα σχολεία των ακριτικών περιοχών να καθορίζονται κάθε χρόνο έγκαιρα από το Σύλλογο των Εκπαιδευτικών. - Η επιλογή των Εκπαιδευτικών για διορισμό στο Δημόσιο να γίνεται ΜΟΝΟ μέσω ΑΣΕΠ. Ο Υποψήφιος να έχει δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ τρεις φορές και εντός του ανώτατου χρόνου που προβλέπεται για πρόσληψη. Μακάρι κάποτε να γίνει ο ίδιος φορέας ο ΑΣΕΠ, να του δοθεί η δυνατότητα επιλογής όλων των δημοσίων Υπαλλήλων χωρίς να εξαιρείται κανείς, (όπως καθηγητές Πανεπιστημίων, Στρατιωτικοί, Αστυνομικοί και άλλοι). - Κάποτε θα πρέπει να εξετασθεί και ο βαθμός του Πτυχίου. Να καθορισθεί δηλαδή ο κατώτατος βαθμός πτυχίου που μπορεί να συμμετάσχει στις διαδικασίες επιλογής για διορισμός μέσω ΑΣΕΠ. Πρέπει κάποτε και το δημόσιο να επιλέγει τους καλύτερους εφόσον πιστεύουμε ότι τα πανεπιστήμια μας είναι αξιοκρατικά. Όσον αφορά τους προερχομένους από πανεπιστήμια του εξωτερικού μπορεί να καθορισθεί ανάλογος τρόπος υπολογισμού του πτυχίου. Πάντα στους ισοβαθμήσαντες να προηγείται ο προερχόμενος από το Ελληνικό Πανεπιστήμιο. - Να γίνεται πιστοποίηση μιας ξένης γλώσσας και του πρώτου σταδίου χρήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών με το πέρας αποφοίτηση από την Τρίτη τάξη του Γυμνασίου. - Πρέπει να καταλάβουν και οι εκπαιδευτικοί Νηπιαγωγοί δάσκαλοι και Καθηγητές ότι απώτερος σκοπός δεν είναι να γίνουν όλοι δημόσιοι υπάλληλοι. Πτυχιούχους χρειάζεται και ο ιδιωτικός τομέας σε πολλούς κλάδους και θέσεις φυσικά και εκτός της εκπαίδευσης. Οι Εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα και αυτοί έχουν τελειώσει Πανεπιστήμια και οι περισσότεροι ποιο δύσκολα από τους εκπαιδευτικούς. - Να αξιοποιούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί κατά την περίοδο εορτών, και καλοκαιρινής περιόδου κανένας Δημόσιος υπάλληλος δεν πρέπει να απασχολείται λιγότερο από τον άλλο. Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, ο κλάδος τους μπορεί να προτείνει τις θέσεις και τα καθήκοντα που μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα. Δεν μπορούμε να ισχυριζόμαστε ότι ένας νέος/α που μόλις τελείωσε το Λύκειο, με εκπαίδευση – ενημέρωση μιας εβδομάδας να αρχίζει να αποδίδει στην εργασία, στα καθήκοντα που του ανατίθενται στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα και οι Δάσκαλοι του, οι Καθηγητές του δεν μπορούν να κάνουν τίποτα άλλο πέραν του ωραρίου της διδασκαλίας διότι είναι εκτός καθηκόντων ή προβάλλοντας διάφορες άλλες προφάσεις. Ένα πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι προσλαμβανόμενοι στον ΔΗΜΟΣΙΟ τομέα είναι όλοι ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ και το δημόσιο θα τους χρησιμοποιεί σύμφωνα με τις ανάγκες του. Τα κεκτημένα στραβά δικαιώματα κάποια ημέρα πρέπει να τελειώνουν. - Δεν είναι σωστό οι εκπαιδευτικοί μας να είναι σε μακρά καλοκαιρινή άδεια και το κράτος μας να δαπανά ποσά στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς για να συμμετάσχουν στην διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων ως παρατηρητές, ως διορθωτές κ.ά. Θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν όλοι και ιδίως οι τοποθετημένοι ή οι διαμένοντες στην περιοχή των εξεταστικών κέντρων, χωρίς καμία επιπλέον αποζημίωση. Γιατί κάνουν κάτι πέραν του ωραρίου τους; - Δεν μπορώ να καταλάβω για πιο λόγο οι Εκπαιδευτικοί δεν συμφωνούν οι προσλήψεις της κατηγορίας τους να γίνεται μέσω ΑΣΕΠ αλλά συμφωνούν και συμμετέχουν σε διαγωνισμούς μέσω ΑΣΕΠ για πρόσληψη διοικητικού προσωπικού στο Δημόσιο και στον Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα. - Να καθορισθεί τρόπος αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, της τάξης, της σχολικής Μονάδας. Δεν μπορεί να δέχεται ο εποπτεύων φορέας της σχολικής μονάδας την συνεχή αποτυχία μαθητών σε πανελλαδικές εξετάσεις και να μη λαμβάνει μέτρα. Δύο είναι τα μέρη που συμμετέχουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Ποιος από τους δύο έχει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης; - Να καθορισθεί διαδικασία καταγραφείς και προβολής των προβλημάτων μιας σχολικής μονάδας, ώστε στο τέλος της σχολικής χρονιάς να εξετάζονται τα προβλήματα σε επίπεδο προϊσταμένης αρχής, Δήμου, Νομού, Περιφέρειας και να προωθούνται στους αρμοδίους για επίλυση. Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί στο τέλος της σχολικής χρονιάς να υποβάλουν στον διευθυντή τους ανάλογη αναφορά να εξετάζονται σε κοινή σύσκεψη των εκπαιδευτικών της σχολικής Μονάδας και να προωθούνται τα θέματα που θα αποφασίσουν. Καλό είναι να καθορίζονται οι υποχρεώσεις του κράτους έναντι των εκπαιδευτικών και είναι σωστό να επιλύονται τα προβλήματα τους αλλά και οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν τις υποχρεώσεις τους έναντι των υποχρεώσεων στους μαθητές, στο σχολείο στο κράτος. Ευχαριστώ