Ακόμα μία ευκαιρία για να τροποποιηθεί/συμπληρωθεί ο Ν4009/2011. Η τότε υπουργός διαφήμιζε την ικανότητα σύμπτυξης του παλιού νομοθετικού πλαισίου και η συντριπτική πλειοψηφία των βουλευτών μας την υπερψήφιζε... Με τόσες αλλαγές που έγιναν, και που έχουν ακόμα να γίνουν, ποιός στοιχηματίζει ότι ο νέος νόμος είναι πιό συνοπτικός από τον παλιό? (λες και η ουσία μιας νομοθετικής πρωτοβουλίας είναι ο αριθμός σελίδων...).
Τέλος πάντων. Στο νέο νομοσχέδιο υπάρχει (ξανά) πρόβλεψη για εξαίρεση της ΑΣΚΤ και των συναφών τμημάτων από την υποχρέωση να δέχονται υποψήφιους ειδικών κατηγοριών κατά 5%. Και ερωτώ: αυτή η ιδιαιτερότητα είναι προνόμιο μόνο της ΑΣΚΤ? Δηλαδή, κουφοί ή κωφάλαλοι ζωγράφοι δεν μπορούν να σπουδάσουν στην ΑΣΚΤ, αλλά μπορούν να σπουδάσουν σε τμήματα μουσικής, θεάτρου και κινηματογράφου? Με ποιά επιστημονική γνωμοδότηση? Μπορεί κάποιος από το ΥΠΔΒΜΘ να μου εξηγήσει εάν οι καθηγητές μας έχουν την εξειδικευμένη διδακτική επάρκεια να διδάξουν κωφούς? Προβλέπεται στα προσόντα εκλογής, εξέλιξης ή διορισμού τους? Και εάν δεν προβλέπεται, πώς είναι δυνατόν να τους υποχρεώνουμε να διδάσκουν φοιτητές με τέτοιες ασθένειες? Η λίστα με τις διάφορες ασθένειες που αναφέρεται στο νομοσχέδιο είναι η ίδια, ανεξαρτήτως φυσιογνωμίας τμήματος. Πώς μπορεί κάτι τέτοιο να είναι δυνατόν?
Εάν δεν είναι δυνατόν να συμβαδίσει η ελληνική Πολιτεία όχι με τα διεθνώς κρατούντα αλλά με την κοινή λογική, γιατί δεν ζητάτε μια task force για την παιδεία και τον πολιτισμό? Φαίνεται ότι στα θέματα φοροδιαφυγής κλπ οι ξένοι κάνουν καλά τη δουλειά τους. Ίσως θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν και εδώ. Για να μην αλλάζουμε το νομοθετικό πλαίσιο της παιδείας κάθε φορά που αλλάζει και η κυβέρνηση.
Ακόμα μία ευκαιρία για να τροποποιηθεί/συμπληρωθεί ο Ν4009/2011. Η τότε υπουργός διαφήμιζε την ικανότητα σύμπτυξης του παλιού νομοθετικού πλαισίου και η συντριπτική πλειοψηφία των βουλευτών μας την υπερψήφιζε... Με τόσες αλλαγές που έγιναν, και που έχουν ακόμα να γίνουν, ποιός στοιχηματίζει ότι ο νέος νόμος είναι πιό συνοπτικός από τον παλιό? (λες και η ουσία μιας νομοθετικής πρωτοβουλίας είναι ο αριθμός σελίδων...). Τέλος πάντων. Στο νέο νομοσχέδιο υπάρχει (ξανά) πρόβλεψη για εξαίρεση της ΑΣΚΤ και των συναφών τμημάτων από την υποχρέωση να δέχονται υποψήφιους ειδικών κατηγοριών κατά 5%. Και ερωτώ: αυτή η ιδιαιτερότητα είναι προνόμιο μόνο της ΑΣΚΤ? Δηλαδή, κουφοί ή κωφάλαλοι ζωγράφοι δεν μπορούν να σπουδάσουν στην ΑΣΚΤ, αλλά μπορούν να σπουδάσουν σε τμήματα μουσικής, θεάτρου και κινηματογράφου? Με ποιά επιστημονική γνωμοδότηση? Μπορεί κάποιος από το ΥΠΔΒΜΘ να μου εξηγήσει εάν οι καθηγητές μας έχουν την εξειδικευμένη διδακτική επάρκεια να διδάξουν κωφούς? Προβλέπεται στα προσόντα εκλογής, εξέλιξης ή διορισμού τους? Και εάν δεν προβλέπεται, πώς είναι δυνατόν να τους υποχρεώνουμε να διδάσκουν φοιτητές με τέτοιες ασθένειες? Η λίστα με τις διάφορες ασθένειες που αναφέρεται στο νομοσχέδιο είναι η ίδια, ανεξαρτήτως φυσιογνωμίας τμήματος. Πώς μπορεί κάτι τέτοιο να είναι δυνατόν? Εάν δεν είναι δυνατόν να συμβαδίσει η ελληνική Πολιτεία όχι με τα διεθνώς κρατούντα αλλά με την κοινή λογική, γιατί δεν ζητάτε μια task force για την παιδεία και τον πολιτισμό? Φαίνεται ότι στα θέματα φοροδιαφυγής κλπ οι ξένοι κάνουν καλά τη δουλειά τους. Ίσως θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν και εδώ. Για να μην αλλάζουμε το νομοθετικό πλαίσιο της παιδείας κάθε φορά που αλλάζει και η κυβέρνηση.