Θα ήθελα να επισημάνω ότι είναι θετικό το γεγονός ότι αυξάνονται οι ώρες της βιολογίας κατά μία ώρα ώστε το μάθημα να είναι δίωρο έτσι ώστε να μπορεί να διαδαχθεί αξιοπρεπώς η βιολογία και τα παιδιά να μπορέσουν να κατανόησουν αλλά και να εμβαθύνουν στην επιστήμη της βιολογίας που συνδέεται άρρηκτα με τη ζωή και τον άνθρωπο σε όλες τις εκφάνσεις της ζώης μας. Το μέχρι τώρα ωρολόγιο πρόγραμμα με τη μία διδακτική ώρα ήταν αποσπασματικό και δεν επέτρεπε σοτυς μαθητές να εμβαθύνουν στο βαθμό που έπρεπε στην επιστήμη της βιολογίας. Είναι λοιπόν η ώρα η βιολογία να αποκτήσει μια ισότιμη θέση με τη φυσική και τη χημεία και να αναβαθμιστεί ο ρόλος της στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα όπως συμβαίνει και στα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών. Οι σημερινοί μαθητές και αυριανοί ενεργοί πολίτες οφείλουν να γνωρίζουν σε επίπεδο τουλάχιστον γενικής παιδείας σημαντικά ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού,ζητήματα αγωγής υγείας, βασικών λειτουργιών και ασθενειών που σχετίζονται με τον ανθρώπινο οργανισμό, τα επιτεύγματα και τις δυνατότητες της επάναστασης στο χώρο της βιολογίας-βιοτεχνολογίας-γενετικής μηχανικής-γονιδιωματικής- με εφαρμογές στην ιατρική, γεωργία, κτηνοτροφία, φαρμακευτική, περιβάλλον κπλ. Ζητήματα περιβαλλοντικά άρρηκτα συνδεδεμένα με τη βιολογία αναδυκνύονται και εγείρουν το ενδιαφέρον και ευαισθητοποιούν τους έφηβους και αυριανούς ενεργούς πολίτες. Πολύ θετική είναι πιστεύω και αλλαγή στη Γ ΛΥΚΕΙΟΥ όπου το μάθημα γίνεται οκτώ ώρες δεδομένου ότι οι μαθητές θα εμπλακούν πιο εμπεριστατωμένα και περιεκτικά αλλά και στοχευμένα στη βιολογία στο βαθμό που η βιολογία αποτελεί τη βάση για πολλές σχολές. Αυτό που δεν θεωρώ ότι δεν είναι καλό, είναι ότι στο επιστημονικό πεδίο των θετικών σχολών οι μαθητές θα παίρνουν μαθηματικά αντί βιολογίας δεδομένου ότι η βιολογία είναι βασική για αρκετά τμήματα των θετικών σχολών, των σχολών περιβάλλοντος, διατροφής, γεωπονικής κλπ. Θεωρώ θετική την αναβάθμιση του μαθήματος της βιολογίας αλλά να μην περιορίζεται μόνο στο επιστημονικό πεδίο των επιστημών υγείας. Επιτέλους ας δούμε όλοι πιο πέρα από μας και ας δούμε ισότιμα τις επιστήμες και τι τελικά επιζητούμε έναν αυριανό πολίτη με σφαιρική αντίληψη των σύγχρονων εξελίξεων ή θα μείνουμε αγγιστρωμένοι στην ικανοποίηση των συντεχνιακών κάθε φορά συγκυριών. Στην εποχή μας ζούμε την επανάσταση στη Βιολογία και σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να την ενσωματώσουμε στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και να της δώσουμε τη θέση που της αναλογεί.
Θα ήθελα να επισημάνω ότι είναι θετικό το γεγονός ότι αυξάνονται οι ώρες της βιολογίας κατά μία ώρα ώστε το μάθημα να είναι δίωρο έτσι ώστε να μπορεί να διαδαχθεί αξιοπρεπώς η βιολογία και τα παιδιά να μπορέσουν να κατανόησουν αλλά και να εμβαθύνουν στην επιστήμη της βιολογίας που συνδέεται άρρηκτα με τη ζωή και τον άνθρωπο σε όλες τις εκφάνσεις της ζώης μας. Το μέχρι τώρα ωρολόγιο πρόγραμμα με τη μία διδακτική ώρα ήταν αποσπασματικό και δεν επέτρεπε σοτυς μαθητές να εμβαθύνουν στο βαθμό που έπρεπε στην επιστήμη της βιολογίας. Είναι λοιπόν η ώρα η βιολογία να αποκτήσει μια ισότιμη θέση με τη φυσική και τη χημεία και να αναβαθμιστεί ο ρόλος της στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα όπως συμβαίνει και στα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών. Οι σημερινοί μαθητές και αυριανοί ενεργοί πολίτες οφείλουν να γνωρίζουν σε επίπεδο τουλάχιστον γενικής παιδείας σημαντικά ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού,ζητήματα αγωγής υγείας, βασικών λειτουργιών και ασθενειών που σχετίζονται με τον ανθρώπινο οργανισμό, τα επιτεύγματα και τις δυνατότητες της επάναστασης στο χώρο της βιολογίας-βιοτεχνολογίας-γενετικής μηχανικής-γονιδιωματικής- με εφαρμογές στην ιατρική, γεωργία, κτηνοτροφία, φαρμακευτική, περιβάλλον κπλ. Ζητήματα περιβαλλοντικά άρρηκτα συνδεδεμένα με τη βιολογία αναδυκνύονται και εγείρουν το ενδιαφέρον και ευαισθητοποιούν τους έφηβους και αυριανούς ενεργούς πολίτες. Πολύ θετική είναι πιστεύω και αλλαγή στη Γ ΛΥΚΕΙΟΥ όπου το μάθημα γίνεται οκτώ ώρες δεδομένου ότι οι μαθητές θα εμπλακούν πιο εμπεριστατωμένα και περιεκτικά αλλά και στοχευμένα στη βιολογία στο βαθμό που η βιολογία αποτελεί τη βάση για πολλές σχολές. Αυτό που δεν θεωρώ ότι δεν είναι καλό, είναι ότι στο επιστημονικό πεδίο των θετικών σχολών οι μαθητές θα παίρνουν μαθηματικά αντί βιολογίας δεδομένου ότι η βιολογία είναι βασική για αρκετά τμήματα των θετικών σχολών, των σχολών περιβάλλοντος, διατροφής, γεωπονικής κλπ. Θεωρώ θετική την αναβάθμιση του μαθήματος της βιολογίας αλλά να μην περιορίζεται μόνο στο επιστημονικό πεδίο των επιστημών υγείας. Επιτέλους ας δούμε όλοι πιο πέρα από μας και ας δούμε ισότιμα τις επιστήμες και τι τελικά επιζητούμε έναν αυριανό πολίτη με σφαιρική αντίληψη των σύγχρονων εξελίξεων ή θα μείνουμε αγγιστρωμένοι στην ικανοποίηση των συντεχνιακών κάθε φορά συγκυριών. Στην εποχή μας ζούμε την επανάσταση στη Βιολογία και σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να την ενσωματώσουμε στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και να της δώσουμε τη θέση που της αναλογεί.