Καλησπέρα. Είμαι εκπαιδευτικός ΠΕ04.04, Βιολόγος.
Θεωρώ ότι το ζητούμενο στο σχολείο είναι να έχουμε εγγράμματους πολίτες. Όχι αναλφάβητους. Και επειδή αναλφάβητος δεν είναι πια μονάχα όποιος δεν ξέρει γραφή και ανάγνωση, θα ήθελα να θέσω τα εξής -ρητορικά ίσως- ερωτήματα:
1ον) Είναι εγγράμματος πολίτης κάποιος που δεν ξέρει να γράφει και να συντάσσει ένα κείμενο με ορθογραφία και επιχειρήματα; (ΟΧΙ, το σχολείο χρειάζεται και θα χρειάζεται πάντα γλωσσικά μαθήματα)
2ον) Είναι εγγράμματος πολίτης κάποιος που δεν ξέρει τι είναι τα χημικά στοιχεία και η ατομική ενέργεια; (ΟΧΙ, χρειαζόμαστε περισσότερη και ποιοτικότερη χημεία και στο λύκειο)
3ον) Είναι εγγράμματος πολίτης κάποιος που δεν γνωρίζει στοιχειωδώς πώς λειτουργεί το ανθρώπινο σώμα ή ότι μια ίωση δεν περνά με αντιβιοτικά; (ΟΧΙ, χρειαζόμαστε περισσότερη βιολογία σε όλες τις τάξεις, πλην ίσως της Γ' τάξης με 8(?) ώρες)
4ον) Είναι εγγράμματος πολίτης κάποιος που δεν μιλάει ούτε γράφει σωστά αγγλικά και μια ακόμα δεύτερη γλώσσα; (ΟΧΙ, χρειαζόμαστε διδασκαλία ξένων γλωσσών πιο εντατικά)
5ον) Είναι εγγράμματος πολίτης κάποιος που δεν κατανοεί τη σημασία και τον λόγο χρήσης της ζώνης ασφαλείας (βλ. αδράνεια) ή δεν μπορεί να εξηγήσει απλά φυσικά φαινόμενα; (ΟΧΙ, η φυσική είναι σημαντικότατη, αλλά όχι με τον παρόντα τρόπο διδασκαλίας ούτε παραγκωνίζοντας άλλα μαθήματα για χάρη της)
6ον) Είναι εγγράμματος πολίτης κάποιος που δεν μπορεί να χειριστεί και να καταλάβει τη βάση λειτουργίας των Η/Υ; (ΟΧΙ, χρειαζόμαστε περισσότερη και ποιοτικότερη πληροφορική)
Αυτά εν ολίγοις θεωρώ μαθήματα που συμβάλλουν στο να καταστεί ένας μαθητής ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΥΡΙΑΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ. Αυτό θα έπρεπε να είναι το ζητούμενο για ένα ποιοτικό σχολείο κάθε βαθμίδας, πολυ δε περισσότερο του Λυκείου που είναι η πύλη εξόδου ενός μαθητή στην ευρύτερη κοινωνία.
Και έρχομαι στη Φυσικη Αγωγή. Θα έπρεπε να είναι 2ωρη ή 3ωρη σε κάθε τάξη. Ο καθιστικός τρόπος ζωής και οι τρελοί ρυθμοί της καθημερινότητας επιφέρουν μεταξύ άλλων παχυσαρκία, διαβήτη, καρδιολογικά προβλήματα και ψυχικά προβλήματα ακόμα και για τους ενήλικες, πόσο μάλλον για μαθητές που ανυπομονούν να εκτονώσουν κάπου την ενέργειά τους. Ας είναι στον αθλητισμό και την άσκηση.
Μουσική-Καλλιτεχνικά. Όταν διδάσκονται από καθηγητές με μεράκι μόνο οφέλη προσφέρουν: ανάπυξη αισθητικής, ψυχική ανάταση, κατανόηση κουλτούρας διαφόρων λαών, ανάδειξη ταλέντων, ψυχαγωγία (=αγωγή της ψυχής) κ.λπ. Σημαντικότατες πτυχές για μια υγιή προσωπικότητα!
Και τέλος, θα πρέπει να δίνεται στο μαθητή η δυνατότητα επιλογής και άλλων μαθημάτων, όπως επιπλέον γλώσσες, σχέδιο, αστρονομία, ειδικά θέματα φυσικής/χημείας/βιολογίας/ιστορίας, ψυχολογία κ.ά. και στις 3 τάξεις του Λυκείου, ώστε να εμβαθύνει σε θέματα της αρεσκείας του.
Το πανεπιστήμιο πρέπει να αποσυνδεθεί πλήρως από το Λύκειο και αυτό δεν γίνεται με αυτό το σχέδιο, όπως δεν έγινε και με τα προηγούμενα. Προτείνω κάθε μαθητής να δίνει εισαγωγικές εξετάσεις στη σχολή του απολύτου ενδιαφέροντός του, μετά από ένα προπαρασκευαστικό έτος ΜΕΤΑ την αποφοίτηση από το Λύκειο. Μείωση πτυχίων χωρίς ενδιαφέρον από τους φοιτούντες γιατί "εκεί τους έκατσε να περάσουν", μείωση πτυχίων χωρίς σύνδεση με τον επαγγελματικό προσανατολισμό και μείωση της παραπαιδείας που υποδαυλίζει τον ουσιαστικό χαρακτήρα του σχολείου από παροχή παιδείας (=χρήσιμες γνώσεις & κοινωνική παιδεία) σε ανταγωνιστή του φροντιστηρίου!
Κλείνω με μια παράκλιση προς όλους τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς κάθε προσανατολισμού: ΜΗΝ ΚΑΝΙΒΑΛΙΖΕΤΕ! ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΜΑΣ ΠΟΥ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ (αν υπάρχει ακόμα...), ΝΑ ΚΟΙΤΑΜΕ Ο ΕΝΑΣ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ.
Καλησπέρα. Είμαι εκπαιδευτικός ΠΕ04.04, Βιολόγος. Θεωρώ ότι το ζητούμενο στο σχολείο είναι να έχουμε εγγράμματους πολίτες. Όχι αναλφάβητους. Και επειδή αναλφάβητος δεν είναι πια μονάχα όποιος δεν ξέρει γραφή και ανάγνωση, θα ήθελα να θέσω τα εξής -ρητορικά ίσως- ερωτήματα: 1ον) Είναι εγγράμματος πολίτης κάποιος που δεν ξέρει να γράφει και να συντάσσει ένα κείμενο με ορθογραφία και επιχειρήματα; (ΟΧΙ, το σχολείο χρειάζεται και θα χρειάζεται πάντα γλωσσικά μαθήματα) 2ον) Είναι εγγράμματος πολίτης κάποιος που δεν ξέρει τι είναι τα χημικά στοιχεία και η ατομική ενέργεια; (ΟΧΙ, χρειαζόμαστε περισσότερη και ποιοτικότερη χημεία και στο λύκειο) 3ον) Είναι εγγράμματος πολίτης κάποιος που δεν γνωρίζει στοιχειωδώς πώς λειτουργεί το ανθρώπινο σώμα ή ότι μια ίωση δεν περνά με αντιβιοτικά; (ΟΧΙ, χρειαζόμαστε περισσότερη βιολογία σε όλες τις τάξεις, πλην ίσως της Γ' τάξης με 8(?) ώρες) 4ον) Είναι εγγράμματος πολίτης κάποιος που δεν μιλάει ούτε γράφει σωστά αγγλικά και μια ακόμα δεύτερη γλώσσα; (ΟΧΙ, χρειαζόμαστε διδασκαλία ξένων γλωσσών πιο εντατικά) 5ον) Είναι εγγράμματος πολίτης κάποιος που δεν κατανοεί τη σημασία και τον λόγο χρήσης της ζώνης ασφαλείας (βλ. αδράνεια) ή δεν μπορεί να εξηγήσει απλά φυσικά φαινόμενα; (ΟΧΙ, η φυσική είναι σημαντικότατη, αλλά όχι με τον παρόντα τρόπο διδασκαλίας ούτε παραγκωνίζοντας άλλα μαθήματα για χάρη της) 6ον) Είναι εγγράμματος πολίτης κάποιος που δεν μπορεί να χειριστεί και να καταλάβει τη βάση λειτουργίας των Η/Υ; (ΟΧΙ, χρειαζόμαστε περισσότερη και ποιοτικότερη πληροφορική) Αυτά εν ολίγοις θεωρώ μαθήματα που συμβάλλουν στο να καταστεί ένας μαθητής ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΥΡΙΑΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ. Αυτό θα έπρεπε να είναι το ζητούμενο για ένα ποιοτικό σχολείο κάθε βαθμίδας, πολυ δε περισσότερο του Λυκείου που είναι η πύλη εξόδου ενός μαθητή στην ευρύτερη κοινωνία. Και έρχομαι στη Φυσικη Αγωγή. Θα έπρεπε να είναι 2ωρη ή 3ωρη σε κάθε τάξη. Ο καθιστικός τρόπος ζωής και οι τρελοί ρυθμοί της καθημερινότητας επιφέρουν μεταξύ άλλων παχυσαρκία, διαβήτη, καρδιολογικά προβλήματα και ψυχικά προβλήματα ακόμα και για τους ενήλικες, πόσο μάλλον για μαθητές που ανυπομονούν να εκτονώσουν κάπου την ενέργειά τους. Ας είναι στον αθλητισμό και την άσκηση. Μουσική-Καλλιτεχνικά. Όταν διδάσκονται από καθηγητές με μεράκι μόνο οφέλη προσφέρουν: ανάπυξη αισθητικής, ψυχική ανάταση, κατανόηση κουλτούρας διαφόρων λαών, ανάδειξη ταλέντων, ψυχαγωγία (=αγωγή της ψυχής) κ.λπ. Σημαντικότατες πτυχές για μια υγιή προσωπικότητα! Και τέλος, θα πρέπει να δίνεται στο μαθητή η δυνατότητα επιλογής και άλλων μαθημάτων, όπως επιπλέον γλώσσες, σχέδιο, αστρονομία, ειδικά θέματα φυσικής/χημείας/βιολογίας/ιστορίας, ψυχολογία κ.ά. και στις 3 τάξεις του Λυκείου, ώστε να εμβαθύνει σε θέματα της αρεσκείας του. Το πανεπιστήμιο πρέπει να αποσυνδεθεί πλήρως από το Λύκειο και αυτό δεν γίνεται με αυτό το σχέδιο, όπως δεν έγινε και με τα προηγούμενα. Προτείνω κάθε μαθητής να δίνει εισαγωγικές εξετάσεις στη σχολή του απολύτου ενδιαφέροντός του, μετά από ένα προπαρασκευαστικό έτος ΜΕΤΑ την αποφοίτηση από το Λύκειο. Μείωση πτυχίων χωρίς ενδιαφέρον από τους φοιτούντες γιατί "εκεί τους έκατσε να περάσουν", μείωση πτυχίων χωρίς σύνδεση με τον επαγγελματικό προσανατολισμό και μείωση της παραπαιδείας που υποδαυλίζει τον ουσιαστικό χαρακτήρα του σχολείου από παροχή παιδείας (=χρήσιμες γνώσεις & κοινωνική παιδεία) σε ανταγωνιστή του φροντιστηρίου! Κλείνω με μια παράκλιση προς όλους τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς κάθε προσανατολισμού: ΜΗΝ ΚΑΝΙΒΑΛΙΖΕΤΕ! ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΜΑΣ ΠΟΥ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ (αν υπάρχει ακόμα...), ΝΑ ΚΟΙΤΑΜΕ Ο ΕΝΑΣ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ.