Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Κ. Παπαδοπούλου | 27 Νοεμβρίου 2009, 19:16
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με αφορμή τα σχόλια για τις αποκαλούμενες αλλαγές στον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών έχω να παρατηρήσω τα εξής: 1.Υπάρχει μια συσσωρευμένη οργή και αγανάκτηση στον κόσμο εκείνο που κόπιασε αξιοκρατικά γιατί: του είπαν να δώσει ΑΣΕΠ και έδωσε,του είπαν να μπει στους πίνακες και μπήκε, του είπαν να πάει ωρομίσθιος για 300 ευρώ και 3 μόρια και πήγε, του είπαν να πάει αναπληρωτής πάνω από μία φορά αφήνοντας οικογένεια,παιδιά,άλλες ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης και πήγε, του είπαν να ξαναδώσει ΑΣΕΠ για να συνεχίζει να ελπίζει και ο φαύλος κύκλος επαναλαμβάνεται. 2.Η αποκαλούμενη διαβούλευση βγάζει στην επιφάνεια διαμάχες μεταξύ των ίδιων των εκπαιδευτικών που βάσει προηγούμενων καθεστώτων έχουν χωριστεί π.χ. σε τριτέκνους ή πολυτέκνους και μη, ΤΑΔίτες και μη, κατόχους ΑΣΠΑΙΤΕ και μη ο ένας θεωρώντας ότι ο άλλος του στερεί τον πολυπόθητο διορισμό.Αυτό είναι λάθος να συμβαίνει και πρέπει να αποκατασταθεί η αδικία που έχει δημιουργήσει η προηγούμενη πολιτική ηγεσία.Δεν πρέπει να πολεμάμε τους εαυτούς μας αλλά το σύστημα που προωθεί την ευνοιοκρατία. 3.Το ΥΠΕΠΘ είναι πρόθυμο να ακούσει τις κραυγές όλων αυτών που πλήττονται βάναυσα και βλέπουν τη ζωή να περνάει μπροστά τους ή όλο αυτό αποτελεί μία ωραία επικοινωνιακή τακτική του;Η ίδια η Υπουργός την επομένη των εξαγγελιών της και λόγω του σάλου που προκλήθηκε αναδιπλώθηκε λέγοντας ότι δε θα θιγούν όσοι έχουν προϋπηρεσία.Και τότε ποιοι θα θιγούν;Τί θα γίνει με όσους έχουν πάνω από ή γύρω στα 24 μόρια;Τί θα γίνει με όσους περιμένουν την ΑΣΠΑΙΤΕ να ανοίξει θέση γι'αυτούς γιατί είναι προϋπόθεση για το διορισμό τους;Θα μείνουν για ακόμη μία φορά εκτός;Τα αναπάντητα ερωτήματα είναι πάρα πολλά. 4.Καλός ο ΑΣΕΠ ως αρχική σκέψη αλλά όλοι γνωρίζουμε τις ατέλειές του.Τα αποτελέσματα για κάποιες από τις τεχνικές ειδικότητες ανακοινώθηκαν μόλις την προηγούμενη εβδομάδα αφήνοντας τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς μόνιμους και αναπληρωτές.Έψαχναν λέει διορθωτές αλλά δεν έβρισκαν.Και γιατί να διαχωρίζουν τις εξετάσεις ΑΣΕΠ στις "κανονικές" και τις τεχνικές ειδικότητες;Γιατί τα άλλα αποτελέσματα να έχουν βγει το καλοκαίρι;Γιατί οι άλλοι να δώσουν το χειμώνα και οι καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων το καλοκαίρι;Γιατί ο μαθηματικός ή ο φιλόλογος π.χ. να είναι πιο σημαντικοί σε ένα ΕΠΑΛ από ένα γεωπόνο ή ηλεκτρολόγο;Μήπως έτσι δημιουργούμε καθηγητές δύο ταχυτήτων, τους σημαντικούς και τους μη σημαντικούς;Όλοι ανεξαιρέτως είναι σημαντικοί στην εκπαιδευτική διαδικασία. 5.Μία δίκαιη λύση θα ήταν η ομαλή μετάβαση στο νέο σύστημα. Καλή λύση ο ΑΣΕΠ αλλά δεν πρέπει να ακυρωθούν οι προσπάθειες ετών όλων αυτών των ανθρώπων που όπως διαβάζω έχουν μέχρι τώρα καταθέσει την προσωπική τους εμπειρία.Το 24μηνο +ΑΣΕΠ δε θα πρέπει να καταργηθεί γιατί είναι επιταγή της Ευρωπαίκής Ένωσης που έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον για διορισμούς στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα(πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Κ. Παπαδοπούλου εκπαιδευτικός ΠΕ6-ΠΕ13