Θα ήθελα να αναφερθώ στην ουσιαστική κατάργηση του μαθήματος της ΙΣΤΟΡΙΑΣ στα ΕΠΑΛ και στην κατάργηση των μαθημάτων υποστήριξης.Συγκεκριμένα, ενώ το μάθημα διδασκόταν 2 ώρες την εβδομάδα στην Α΄Λυκείου και μία στη Β΄Λυκείου (και αυτές ήταν παιδαγωγικά ανεπαρκείς, αλλά υπήρχε ανοχή, καθώς επρόκειτο για επαγγελματική εκπαίδευση) και ενώ ο αρχικός σχεδιασμός του Υπουργείου ήταν να διδάσκεται το μάθημα έστω μία ώρα εβδομαδιαίως σε κάθε τάξη (Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου), τώρα, στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου, που τίθεται υπό διαβούλευση, προτείνεται να διδάσκεται το μάθημα μόνο μία ώρα την εβδομάδα και μόνο στην Α΄Λυκείου. Η πρόταση αυτή φανερώνει άγνοια των πραγματικών αναγκών του μαθήματος. Δεν είναι δυνατόν, οι μαθητές με μία ώρα την εβδομάδα και μόνο στην Α΄Λυκείου να διδαχτούν Αρχαία, Μεσαιωνική και Νεότερη Ιστορία -ούτε καν μία ιστορική περίοδο- και με τον τρόπο αυτό να αποκτήσουν στοιχειώδη - έστω - γνώση της ιστορικής συνέχειας και ιστορική παιδεία. Η πρόταση συνιστά παγκόσμια πρωτοτυπία, και φανερώνει πως το μάθημα της Ιστορίας υπάρχει στο σχέδιο νόμου στην Α΄Λυκείου απλά, για να φαίνεται πως διδάσκεται, ενδεχόμενο που, για όσους ασχολούνται με την εκπαίδευση, το καθιστά πρακτικά αδύνατο. Δυστυχώς, αυτό το σχέδιο νόμου θα δημιουργήσει περισσότερους "ιστορικά αναλφάβητους" μαθητές.
Επίσης, σε ότι αφορά στα μαθήματα υποστήριξης, ουσιαστικά καταργούνται και τα Νέα Ελληνικά, και είναι κρίμα, καθώς είχαν βοηθήσει πολλούς μαθητές με γλωσσικές αδυναμίες. Ήδη υπάρχουν οι πρώτες αντιδράσεις από γονείς. Άραγε, θα ληφθούν υπόψη αυτές οι θέσεις στην τελική κατάθεση του νομοσχεδίου; Το γεγονός ότι πρόκειται για ΕΠΑΛ δε σημαίνει πως πρέπει να παραγκωνιστεί περαιτέρω η ιστορική και γλωσσική παιδεία των μαθητών.
Θα ήθελα να αναφερθώ στην ουσιαστική κατάργηση του μαθήματος της ΙΣΤΟΡΙΑΣ στα ΕΠΑΛ και στην κατάργηση των μαθημάτων υποστήριξης.Συγκεκριμένα, ενώ το μάθημα διδασκόταν 2 ώρες την εβδομάδα στην Α΄Λυκείου και μία στη Β΄Λυκείου (και αυτές ήταν παιδαγωγικά ανεπαρκείς, αλλά υπήρχε ανοχή, καθώς επρόκειτο για επαγγελματική εκπαίδευση) και ενώ ο αρχικός σχεδιασμός του Υπουργείου ήταν να διδάσκεται το μάθημα έστω μία ώρα εβδομαδιαίως σε κάθε τάξη (Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου), τώρα, στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου, που τίθεται υπό διαβούλευση, προτείνεται να διδάσκεται το μάθημα μόνο μία ώρα την εβδομάδα και μόνο στην Α΄Λυκείου. Η πρόταση αυτή φανερώνει άγνοια των πραγματικών αναγκών του μαθήματος. Δεν είναι δυνατόν, οι μαθητές με μία ώρα την εβδομάδα και μόνο στην Α΄Λυκείου να διδαχτούν Αρχαία, Μεσαιωνική και Νεότερη Ιστορία -ούτε καν μία ιστορική περίοδο- και με τον τρόπο αυτό να αποκτήσουν στοιχειώδη - έστω - γνώση της ιστορικής συνέχειας και ιστορική παιδεία. Η πρόταση συνιστά παγκόσμια πρωτοτυπία, και φανερώνει πως το μάθημα της Ιστορίας υπάρχει στο σχέδιο νόμου στην Α΄Λυκείου απλά, για να φαίνεται πως διδάσκεται, ενδεχόμενο που, για όσους ασχολούνται με την εκπαίδευση, το καθιστά πρακτικά αδύνατο. Δυστυχώς, αυτό το σχέδιο νόμου θα δημιουργήσει περισσότερους "ιστορικά αναλφάβητους" μαθητές. Επίσης, σε ότι αφορά στα μαθήματα υποστήριξης, ουσιαστικά καταργούνται και τα Νέα Ελληνικά, και είναι κρίμα, καθώς είχαν βοηθήσει πολλούς μαθητές με γλωσσικές αδυναμίες. Ήδη υπάρχουν οι πρώτες αντιδράσεις από γονείς. Άραγε, θα ληφθούν υπόψη αυτές οι θέσεις στην τελική κατάθεση του νομοσχεδίου; Το γεγονός ότι πρόκειται για ΕΠΑΛ δε σημαίνει πως πρέπει να παραγκωνιστεί περαιτέρω η ιστορική και γλωσσική παιδεία των μαθητών.