Έχουν ακουστεί στη διαβούλευση απαράδεκτα πράγματα από καθηγητές ή όχι εναντίον της Πληροφορικής στο Λύκειο. Είναι λυπηρό πώς μερικοί καθηγητές φιλόλογοι, φυσικοί, χημικοί, μαθηματικοί αλλά και άλλοι άνθρωποι δείχνουν τέτοια στάση σαν όλα τα στραβά στην υπόθεση Ελληνική Παιδεία να ήταν η Πληροφορική.
Α) Μιλάνε για συντεχνία Πληροφορικής. Μα με 2 ώρες την εβδομάδα έγιναν τόσο ισχυροί οι ΠΕ 19, ενώ οι ΠΕ 02,03,04 κλπ με παρουσία πολλών ωρών στο Λύκειο από τη σύσταση του Ελληνικού Κράτους ήταν κάτι φοβισμένα παλικάρια μπροστά στους ΠΕ 19;
Β) Κάποιοι λένε ότι δεν γίνονταν μάθημα στην Πληροφορική στο Λύκειο. Ένας λόγος μπορεί να ήταν ότι ως μη μετρούμενο στο μέσο όρο της τάξης δεν υπήρχε κίνητρο από τους μαθητές. Μα γίνονταν και μάθημα άριστο σε όλα τα άλλα μαθήματα; Δηλαδή αν υπάρχουν κακοί καθηγητές Πληροφορικής δεν υπάρχει ούτε ένας κακός καθηγητής άλλης ειδικότητας; Όλοι άριστοι; Και ποιος ήταν υπεύθυνος να κάνει έλεγχο αν γίνονται σωστά τα μαθήματα στις τάξεις; Ο Διευθυντής του Σχολείου και ο σύλλογος. Γιατί λοιπόν δεν αντιδρούσαν ώστε να γίνεται μάθημα σωστό όπου δεν γίνονταν; Μήπως μάλιστα πολλοί καθηγητές που τώρα κατηγορούν την Πληροφορική σαν «μπάχαλο» του σχολείου έλεγαν οι ίδιοι στα παιδιά «πάρτε Πληροφορική που είναι επιλεγόμενο και δεν θα κουραζόσαστε και πείτε και στον καθηγητή να σας αφήσει να λύσετε και καμιά άσκηση για το μάθημά μου στη δική του ώρα»
Γ) Κάποιοι μιλάνε για ιδιαίτερα μαθήματα με ιδιαίτερη ευκολία. Η Πληροφορική αν είχε κάποιος μαθητής ανάγκη από βοήθεια αυτό ήταν στη Γ Λυκείου για ένα χρόνο. Για ρωτήστε τους γονείς που τα παιδιά τους πετυχαίνουν στις σχολές που πληρώνουν για μαθήματα στις άλλες ειδικότητες (φιλόλογους, μαθηματικούς, φυσικούς κλπ) αν όχι από το Δημοτικό από την Α’ Γυμνασίου σίγουρα.!! Και το όλο πρόβλημα είναι αν κάνει μάθημα Πληροφορικής στη Γ Λυκείου ένα παιδί! Έλεος!
Δ) Ενώ όλοι οι καθηγητές πληροφορικής αναφέρουν σεμνά και ήρεμα την ανάγκη συνύπαρξης της Πληροφορικής με τις άλλες επιστήμες στο Λύκειο, κάποιο Ναπολέοντες των άλλων κλάδων άρχισαν «Η θέση της Πληροφορικής είναι στο Τεχνικό Λύκειο!» (αυτοί μάλλον νομίζουν ότι ο υπολογιστής ανοίγει με μίζα και χρειάζεσαι και ένα σετ εργαλεία συνεργείου για να ανοίξεις έναν Η/Υ). Άλλος αναφέρει «επιτέλους να φύγει η Πληροφορική από το Λύκειο!- δεν χρειάζεται εκεί», αυτοί μάλλον δεν έχουν ιδέα τι προσφέρει η Πληροφορική και η αλγοριθμική σκέψη σε έναν έφηβο. Είναι λάτρεις της αρχαίας κλασσικής Παιδείας (μαθηματικά, φυσική, φιλοσοφία, γλώσσα) αλλά παραβλέπουν ότι από τότε οι πρόγονοί μας με τα μέσα που είχαν πάλευαν να κατασκευάσουν υπολογιστικές μηχανές και εξέφραζαν τις λύσεις των προβλημάτων με αλγοριθμική σκέψη. Και φυσικά ξεχνούν σε ποιο αιώνα είμαστε.
Πιστεύω 2 ώρες την εβδομάδα υποχρεωτικό μάθημα πληροφορικής σε όλες τις τάξεις του Λυκείου έχει να δώσει πολλά σε όλα τα παιδιά. Φυσικά με τα κατάλληλα εγχειρίδια και την ύλη από πλευράς πολιτείας. Τώρα αν επικρατήσει ο «εξοστρακισμός» της Πληροφορικής από το Λύκειο, όπως δια βοής πολλοί ζητούν (ο καθένας για δικό του λόγο) λυπάμαι για τον τρόπο που σκέφτονται μερικοί αλλά και τα χαμένα χρόνια όταν μετά από κάποιο διάστημα θα ανακαλύψουν οι κατέχοντες ότι πρέπει να υπάρχει πληροφορική στο Λύκειο μαζί με τα άλλα μαθήματα.
Έχουν ακουστεί στη διαβούλευση απαράδεκτα πράγματα από καθηγητές ή όχι εναντίον της Πληροφορικής στο Λύκειο. Είναι λυπηρό πώς μερικοί καθηγητές φιλόλογοι, φυσικοί, χημικοί, μαθηματικοί αλλά και άλλοι άνθρωποι δείχνουν τέτοια στάση σαν όλα τα στραβά στην υπόθεση Ελληνική Παιδεία να ήταν η Πληροφορική. Α) Μιλάνε για συντεχνία Πληροφορικής. Μα με 2 ώρες την εβδομάδα έγιναν τόσο ισχυροί οι ΠΕ 19, ενώ οι ΠΕ 02,03,04 κλπ με παρουσία πολλών ωρών στο Λύκειο από τη σύσταση του Ελληνικού Κράτους ήταν κάτι φοβισμένα παλικάρια μπροστά στους ΠΕ 19; Β) Κάποιοι λένε ότι δεν γίνονταν μάθημα στην Πληροφορική στο Λύκειο. Ένας λόγος μπορεί να ήταν ότι ως μη μετρούμενο στο μέσο όρο της τάξης δεν υπήρχε κίνητρο από τους μαθητές. Μα γίνονταν και μάθημα άριστο σε όλα τα άλλα μαθήματα; Δηλαδή αν υπάρχουν κακοί καθηγητές Πληροφορικής δεν υπάρχει ούτε ένας κακός καθηγητής άλλης ειδικότητας; Όλοι άριστοι; Και ποιος ήταν υπεύθυνος να κάνει έλεγχο αν γίνονται σωστά τα μαθήματα στις τάξεις; Ο Διευθυντής του Σχολείου και ο σύλλογος. Γιατί λοιπόν δεν αντιδρούσαν ώστε να γίνεται μάθημα σωστό όπου δεν γίνονταν; Μήπως μάλιστα πολλοί καθηγητές που τώρα κατηγορούν την Πληροφορική σαν «μπάχαλο» του σχολείου έλεγαν οι ίδιοι στα παιδιά «πάρτε Πληροφορική που είναι επιλεγόμενο και δεν θα κουραζόσαστε και πείτε και στον καθηγητή να σας αφήσει να λύσετε και καμιά άσκηση για το μάθημά μου στη δική του ώρα» Γ) Κάποιοι μιλάνε για ιδιαίτερα μαθήματα με ιδιαίτερη ευκολία. Η Πληροφορική αν είχε κάποιος μαθητής ανάγκη από βοήθεια αυτό ήταν στη Γ Λυκείου για ένα χρόνο. Για ρωτήστε τους γονείς που τα παιδιά τους πετυχαίνουν στις σχολές που πληρώνουν για μαθήματα στις άλλες ειδικότητες (φιλόλογους, μαθηματικούς, φυσικούς κλπ) αν όχι από το Δημοτικό από την Α’ Γυμνασίου σίγουρα.!! Και το όλο πρόβλημα είναι αν κάνει μάθημα Πληροφορικής στη Γ Λυκείου ένα παιδί! Έλεος! Δ) Ενώ όλοι οι καθηγητές πληροφορικής αναφέρουν σεμνά και ήρεμα την ανάγκη συνύπαρξης της Πληροφορικής με τις άλλες επιστήμες στο Λύκειο, κάποιο Ναπολέοντες των άλλων κλάδων άρχισαν «Η θέση της Πληροφορικής είναι στο Τεχνικό Λύκειο!» (αυτοί μάλλον νομίζουν ότι ο υπολογιστής ανοίγει με μίζα και χρειάζεσαι και ένα σετ εργαλεία συνεργείου για να ανοίξεις έναν Η/Υ). Άλλος αναφέρει «επιτέλους να φύγει η Πληροφορική από το Λύκειο!- δεν χρειάζεται εκεί», αυτοί μάλλον δεν έχουν ιδέα τι προσφέρει η Πληροφορική και η αλγοριθμική σκέψη σε έναν έφηβο. Είναι λάτρεις της αρχαίας κλασσικής Παιδείας (μαθηματικά, φυσική, φιλοσοφία, γλώσσα) αλλά παραβλέπουν ότι από τότε οι πρόγονοί μας με τα μέσα που είχαν πάλευαν να κατασκευάσουν υπολογιστικές μηχανές και εξέφραζαν τις λύσεις των προβλημάτων με αλγοριθμική σκέψη. Και φυσικά ξεχνούν σε ποιο αιώνα είμαστε. Πιστεύω 2 ώρες την εβδομάδα υποχρεωτικό μάθημα πληροφορικής σε όλες τις τάξεις του Λυκείου έχει να δώσει πολλά σε όλα τα παιδιά. Φυσικά με τα κατάλληλα εγχειρίδια και την ύλη από πλευράς πολιτείας. Τώρα αν επικρατήσει ο «εξοστρακισμός» της Πληροφορικής από το Λύκειο, όπως δια βοής πολλοί ζητούν (ο καθένας για δικό του λόγο) λυπάμαι για τον τρόπο που σκέφτονται μερικοί αλλά και τα χαμένα χρόνια όταν μετά από κάποιο διάστημα θα ανακαλύψουν οι κατέχοντες ότι πρέπει να υπάρχει πληροφορική στο Λύκειο μαζί με τα άλλα μαθήματα.