Το Λύκειο θα πρέπει να είναι ένα, σαν τύπος και θα ονομάζεται Νέο Ενιαίο Λύκειο.
Θα έχει δυο κατευθύνσεις :
1. Την Γενική κατεύθυνση και
2. Την Επαγγελματική –Τεχνολογική κατεύθυνση.(πρώην ΕΠΑΛ)
Στην Γενική κατεύθυνση θα πρέπει να υπάρχουν και ώρες μαθημάτων επιλογής σε σχέση με ομοειδής ενιαίους τομείς επιστημονικών πεδίων που αντιστοιχούν σε τριτοβάθμιες σπουδές, πεδία και κατευθύνσεις στα Πανεπιστήμια και στα ΑΤΕΙ.
Τέτοια μαθήματα έστω μονόωρα ανά τάξη θα μπορούσε να είναι :( Αρχές Οικονομίας και Διοίκησης, Αρχές Επιχειρηματικότητας και καινοτομίας, Αρχές Ηλεκτρολογίας, Αρχές Ηλεκτρονικής και Τηλεπικοινωνιών, Αρχές Πληροφορικής, Αρχές Μηχανολογίας, Αρχές Δικαίου, Αρχές Ιατρικής και Γενετικής, Αρχές Παιδαγωγικής και Προσχολικής Αγωγής, Αρχές Ψυχολογίας, Αρχές Γεωπονίας και Διατροφής, Αρχές Αρχιτεκτονικής και Βιοκλιματικής, Αρχές Μεταφορών και Ναυτιλίας, Αρχές Τουρισμού)
Τα μαθήματα αυτά θα πρέπει να διαχέονται σε όλες τις τάξεις της Γενικής κατεύθυνσης του Ενιαίου Λυκείου χωρίς να αλλάζει ριζικά η φυσιογνωμία και ο προσανατολισμός του προγράμματος σπουδών.
Έτσι ένας μαθητής της Γενικής κατεύθυνσης θα πάρει μια γεύση πιο εστιασμένη στις κλίσεις τα ενδιαφέροντά του ,τις επαγγελματικές του φιλοδοξίες και αναζητήσεις.
Επίσης για τα μαθήματα γενικής παιδείας που θα εξετάζονται από την Β Λυκείου και όχι από την Α τάξη με θέματα από βάση θεμάτων με διαβάθμιση δυσκολίας, θα πρέπει να υπάρχουν ώρες πρόσθετης διδακτικής στήριξης στα Λύκεια, διαφορετικά τα περισσότερα παιδιά θα έχουν χαμηλές επιδόσεις και άνιση ανταγωνιστικότητα σε σχέση με τους συμμαθητές τους που έχουν να πληρώσουν ιδιαίτερα μαθήματα .
Οι απόφοιτοι του Ενιαίου Λυκείου Γενικής κατεύθυνσης θα έχουν τη δυνατότητα έπειτα από πανελλήνιες εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα της Γ τάξης να εισαχθούν στα Πανεπιστήμια, στα ΑΤΕΙ, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Στρατιωτικές Σχολές.
Επίσης οι απόφοιτοι του Ενιαίου Λυκείου Γενικής κατεύθυνσης θα έχουν τη δυνατότητα , κατόπιν περιφερειακών εξετάσεων σε δυο μαθήματα επιλογής που παρακολούθησαν στην Γενική κατεύθυνση , του Ενιαίου Λυκείου να παρακολουθήσουν και την Δ τάξη του Ενιαίου Λυκείου της Επαγγελματικής- Τεχνολογικής κατεύθυνσης προκειμένου και αυτοί να αποκτήσουν Πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 3+ , ανάλογη των μαθημάτων επιλογής που παρακολούθησαν στο Λύκειο και να συμμετέχουν επιπλέον στις ειδικές πανελλήνιες εξετάσεις για τα ΑΤΕΙ.
Στην Επαγγελματική – Τεχνολογική κατεύθυνση του Ενιαίου Λυκείου (σημερινά ΕΠΑΛ) θα πρέπει να υπάρχουν ομάδες προσανατολισμού, τομείς ή κύκλοι τομέων που θα εμβαθύνουν σε ειδικότητες κατά μικρότερο ποσοστό στη Β τάξη, μεγαλύτερο ποσοστό στη Γ τάξη και 100% στην Δ τάξη για απόκτηση συγκεκριμένης ειδικότητας που θα παραπέμπει σε Πτυχίο επιπέδου 3+.
Η Γ τάξη του Ενιαίου Λυκείου Επαγγελματικής –Τεχνολογικής κατεύθυνσης θα χορηγεί απολυτήριο Ενιαίου Λυκείου Επαγγελματικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης που θα αναγράφει και την ομάδα προσανατολισμού τον τομέα και την ειδικότητα που επέλεξε ο μαθητής.
Αυτός ο απόφοιτος θα μπορεί να συμμετέχει στις πανελλήνιες εξετάσεις τεσσάρων μαθημάτων για τα Πανεπιστήμια , τα ΑΤΕΙ, την ΑΣΠΑΙΤΕ και τις Στρατιωτικές Σχολές.
Επίσης θα έχει και έξτρα βαθμολογική πριμοδότηση για τα ΑΤΕΙ αν επιλέξει να εξεταστεί πανελλαδικά και σε δύο προβλεπόμενα μαθήματα Τομέα και ειδικότητας.
Η Επαγγελματική -Τεχνολογική κατεύθυνση του Ενιαίου Λυκείου θα παρέχει επίσης επαγγελματικά δικαιώματα σε ειδικότητα συγκεκριμένη κατά 100 % στη Δ τάξη και Πτυχίο επιπέδου 3+.
Το δίπλωμα επιπέδου 4 συγκεκριμένου τομέα και ειδικότητας θα το χορηγούν τα Ι.Ε.Κ.( μέσα από τις εξετάσεις Πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ) που θα λειτουργούν και συμπληρωματικά για επιπλέον επαγγελματική εμβάθυνση στην ανάλογη ειδικότητα με κατάρτιση για δυο επιπλέον εξάμηνα σπουδών στον ανάλογο τομέα αποφοίτησης από το Ενιαίο Λύκειο Επαγγελματικής- Τεχνολογικής κατεύθυνσης.
Οι τομείς προσανατολισμού μπορεί να είναι αυτοί του Σχεδίου Νόμου με βελτιώσεις διατύπωσης ή και διεύρυνσης.
Στην Β τάξη θα αναδεικνύεται πιο ειδικά ο τομέας της γενικότερης ομάδας προσανατολισμού και λιγότερο η ειδικότητα που ο μαθητής ακολουθεί και στην Γ τάξη θα αναδεικνύονται σε μεγαλύτερο ποσοστό στοιχεία της ειδικότητας που ο μαθητής θα εμβαθύνει στη Δ τάξη για να επιτύχει ένα Πτυχίο επιπέδου 3+ .
Με ειδικές πανελλήνιες εξετάσεις σε δύο μαθήματα ειδικότητας της Δ Τάξης του Ενιαίου Λυκείου θα επιτυγχάνεται συνέχιση σπουδών στα ΑΤΕΙ .
Έτσι σαν γενικότερο αποτέλεσμα θα μεταφερθούν οι νέες ειδικότητες του σχεδίου Νόμου για το ΕΠΑΛ, στην Επαγγελματική-Τεχνολογική κατεύθυνση των νέων Ενιαίων Λυκείων.
Έτσι ένας που εισάγεται π.χ. στη σχολή Ηλεκτρολόγων του Πολυτεχνείου θα έχει διδαχτεί και μαθήματα ηλεκτρολογίας αν έχει προέλθει μέσα από το Ενιαίο Λύκειο της Επαγγελματικής-Τεχνολογικής κατεύθυνσης.
Το Λύκειο θα πρέπει να είναι ένα, σαν τύπος και θα ονομάζεται Νέο Ενιαίο Λύκειο. Θα έχει δυο κατευθύνσεις : 1. Την Γενική κατεύθυνση και 2. Την Επαγγελματική –Τεχνολογική κατεύθυνση.(πρώην ΕΠΑΛ) Στην Γενική κατεύθυνση θα πρέπει να υπάρχουν και ώρες μαθημάτων επιλογής σε σχέση με ομοειδής ενιαίους τομείς επιστημονικών πεδίων που αντιστοιχούν σε τριτοβάθμιες σπουδές, πεδία και κατευθύνσεις στα Πανεπιστήμια και στα ΑΤΕΙ. Τέτοια μαθήματα έστω μονόωρα ανά τάξη θα μπορούσε να είναι :( Αρχές Οικονομίας και Διοίκησης, Αρχές Επιχειρηματικότητας και καινοτομίας, Αρχές Ηλεκτρολογίας, Αρχές Ηλεκτρονικής και Τηλεπικοινωνιών, Αρχές Πληροφορικής, Αρχές Μηχανολογίας, Αρχές Δικαίου, Αρχές Ιατρικής και Γενετικής, Αρχές Παιδαγωγικής και Προσχολικής Αγωγής, Αρχές Ψυχολογίας, Αρχές Γεωπονίας και Διατροφής, Αρχές Αρχιτεκτονικής και Βιοκλιματικής, Αρχές Μεταφορών και Ναυτιλίας, Αρχές Τουρισμού) Τα μαθήματα αυτά θα πρέπει να διαχέονται σε όλες τις τάξεις της Γενικής κατεύθυνσης του Ενιαίου Λυκείου χωρίς να αλλάζει ριζικά η φυσιογνωμία και ο προσανατολισμός του προγράμματος σπουδών. Έτσι ένας μαθητής της Γενικής κατεύθυνσης θα πάρει μια γεύση πιο εστιασμένη στις κλίσεις τα ενδιαφέροντά του ,τις επαγγελματικές του φιλοδοξίες και αναζητήσεις. Επίσης για τα μαθήματα γενικής παιδείας που θα εξετάζονται από την Β Λυκείου και όχι από την Α τάξη με θέματα από βάση θεμάτων με διαβάθμιση δυσκολίας, θα πρέπει να υπάρχουν ώρες πρόσθετης διδακτικής στήριξης στα Λύκεια, διαφορετικά τα περισσότερα παιδιά θα έχουν χαμηλές επιδόσεις και άνιση ανταγωνιστικότητα σε σχέση με τους συμμαθητές τους που έχουν να πληρώσουν ιδιαίτερα μαθήματα . Οι απόφοιτοι του Ενιαίου Λυκείου Γενικής κατεύθυνσης θα έχουν τη δυνατότητα έπειτα από πανελλήνιες εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα της Γ τάξης να εισαχθούν στα Πανεπιστήμια, στα ΑΤΕΙ, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Στρατιωτικές Σχολές. Επίσης οι απόφοιτοι του Ενιαίου Λυκείου Γενικής κατεύθυνσης θα έχουν τη δυνατότητα , κατόπιν περιφερειακών εξετάσεων σε δυο μαθήματα επιλογής που παρακολούθησαν στην Γενική κατεύθυνση , του Ενιαίου Λυκείου να παρακολουθήσουν και την Δ τάξη του Ενιαίου Λυκείου της Επαγγελματικής- Τεχνολογικής κατεύθυνσης προκειμένου και αυτοί να αποκτήσουν Πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 3+ , ανάλογη των μαθημάτων επιλογής που παρακολούθησαν στο Λύκειο και να συμμετέχουν επιπλέον στις ειδικές πανελλήνιες εξετάσεις για τα ΑΤΕΙ. Στην Επαγγελματική – Τεχνολογική κατεύθυνση του Ενιαίου Λυκείου (σημερινά ΕΠΑΛ) θα πρέπει να υπάρχουν ομάδες προσανατολισμού, τομείς ή κύκλοι τομέων που θα εμβαθύνουν σε ειδικότητες κατά μικρότερο ποσοστό στη Β τάξη, μεγαλύτερο ποσοστό στη Γ τάξη και 100% στην Δ τάξη για απόκτηση συγκεκριμένης ειδικότητας που θα παραπέμπει σε Πτυχίο επιπέδου 3+. Η Γ τάξη του Ενιαίου Λυκείου Επαγγελματικής –Τεχνολογικής κατεύθυνσης θα χορηγεί απολυτήριο Ενιαίου Λυκείου Επαγγελματικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης που θα αναγράφει και την ομάδα προσανατολισμού τον τομέα και την ειδικότητα που επέλεξε ο μαθητής. Αυτός ο απόφοιτος θα μπορεί να συμμετέχει στις πανελλήνιες εξετάσεις τεσσάρων μαθημάτων για τα Πανεπιστήμια , τα ΑΤΕΙ, την ΑΣΠΑΙΤΕ και τις Στρατιωτικές Σχολές. Επίσης θα έχει και έξτρα βαθμολογική πριμοδότηση για τα ΑΤΕΙ αν επιλέξει να εξεταστεί πανελλαδικά και σε δύο προβλεπόμενα μαθήματα Τομέα και ειδικότητας. Η Επαγγελματική -Τεχνολογική κατεύθυνση του Ενιαίου Λυκείου θα παρέχει επίσης επαγγελματικά δικαιώματα σε ειδικότητα συγκεκριμένη κατά 100 % στη Δ τάξη και Πτυχίο επιπέδου 3+. Το δίπλωμα επιπέδου 4 συγκεκριμένου τομέα και ειδικότητας θα το χορηγούν τα Ι.Ε.Κ.( μέσα από τις εξετάσεις Πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ) που θα λειτουργούν και συμπληρωματικά για επιπλέον επαγγελματική εμβάθυνση στην ανάλογη ειδικότητα με κατάρτιση για δυο επιπλέον εξάμηνα σπουδών στον ανάλογο τομέα αποφοίτησης από το Ενιαίο Λύκειο Επαγγελματικής- Τεχνολογικής κατεύθυνσης. Οι τομείς προσανατολισμού μπορεί να είναι αυτοί του Σχεδίου Νόμου με βελτιώσεις διατύπωσης ή και διεύρυνσης. Στην Β τάξη θα αναδεικνύεται πιο ειδικά ο τομέας της γενικότερης ομάδας προσανατολισμού και λιγότερο η ειδικότητα που ο μαθητής ακολουθεί και στην Γ τάξη θα αναδεικνύονται σε μεγαλύτερο ποσοστό στοιχεία της ειδικότητας που ο μαθητής θα εμβαθύνει στη Δ τάξη για να επιτύχει ένα Πτυχίο επιπέδου 3+ . Με ειδικές πανελλήνιες εξετάσεις σε δύο μαθήματα ειδικότητας της Δ Τάξης του Ενιαίου Λυκείου θα επιτυγχάνεται συνέχιση σπουδών στα ΑΤΕΙ . Έτσι σαν γενικότερο αποτέλεσμα θα μεταφερθούν οι νέες ειδικότητες του σχεδίου Νόμου για το ΕΠΑΛ, στην Επαγγελματική-Τεχνολογική κατεύθυνση των νέων Ενιαίων Λυκείων. Έτσι ένας που εισάγεται π.χ. στη σχολή Ηλεκτρολόγων του Πολυτεχνείου θα έχει διδαχτεί και μαθήματα ηλεκτρολογίας αν έχει προέλθει μέσα από το Ενιαίο Λύκειο της Επαγγελματικής-Τεχνολογικής κατεύθυνσης.