Στα ΕΠΑΛ, ο βαθμός του απολυτήριου τίτλου επηρεάζεται το ίδιο τόσο από εργαστηρικά μαθήματα όσο κι από μαθήματα γενικής παιδείας.
Έτσι ένας μαθητής που "πιάνουν τα χέρια του" παίρνει π.χ. 16 ή 17 στο εργαστήριο (και ίσως δικαίως, αυτό δε το κρίνω) με αποτέλεσμα να παίρνει απολυτήριο ακόμα και μέσο όρο 4 σε μαθηματικά και γλώσσα (χωρίς υπερβολή).
Γνώμη μου είναι πόσο όσο αφορά το απολυτήριο (δε μιλάω για το πτυχίο) αυτό θα μπορούσε να διορθωθεί. Και χρειάζεται να διορθωθεί, γιατί το απολυτήριο του ΕΠΑΛ είναι ισοδύναμο με του Γενικού. Έτσι, λοιπόν πρέπει ο μαθητής που παίρνει απολυτήριο με βαθμό 15 του ΕΠΑΛ να είναι "ισάξιος" αν μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτή τη φράση, με αυτόν που παίρνει 15 στο γενικό. Αξίζει να σκεφτεί κανείς, από την πείρα του, αν αυτό συμβαίνει μέχρι σήμερα ή όχι.
Τώρα, πώς θα μπορούσε να διορθωθεί αυτό:
Με αυξημένους συντελεστές βάρους στα μαθήματα γενικής παιδείας, για το βαθμό του απολυτηρίου μόνο (αντίστοιχα μειωμένους, για το βαθμό πτυχίου);
Με την εξαίρεση των βαθμών κάποιων μαθημάτων από τον υπολογισμό του βαθμού απολυτηρίου;
Με την εξαγωγή δύο διαφορετικών μέσων όρων, έναν για γενική παιδεία, και έναν για μαθήματα ειδικότητας, που θα πρέπει και οι δύο να υπερβαίνουν το 10;
Υπάρχουν τρόποι. Αρκεί κανείς να δει την αναγκαιότητα της παρέμβασης αυτής.
Ευχαριστώ
Στα ΕΠΑΛ, ο βαθμός του απολυτήριου τίτλου επηρεάζεται το ίδιο τόσο από εργαστηρικά μαθήματα όσο κι από μαθήματα γενικής παιδείας. Έτσι ένας μαθητής που "πιάνουν τα χέρια του" παίρνει π.χ. 16 ή 17 στο εργαστήριο (και ίσως δικαίως, αυτό δε το κρίνω) με αποτέλεσμα να παίρνει απολυτήριο ακόμα και μέσο όρο 4 σε μαθηματικά και γλώσσα (χωρίς υπερβολή). Γνώμη μου είναι πόσο όσο αφορά το απολυτήριο (δε μιλάω για το πτυχίο) αυτό θα μπορούσε να διορθωθεί. Και χρειάζεται να διορθωθεί, γιατί το απολυτήριο του ΕΠΑΛ είναι ισοδύναμο με του Γενικού. Έτσι, λοιπόν πρέπει ο μαθητής που παίρνει απολυτήριο με βαθμό 15 του ΕΠΑΛ να είναι "ισάξιος" αν μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτή τη φράση, με αυτόν που παίρνει 15 στο γενικό. Αξίζει να σκεφτεί κανείς, από την πείρα του, αν αυτό συμβαίνει μέχρι σήμερα ή όχι. Τώρα, πώς θα μπορούσε να διορθωθεί αυτό: Με αυξημένους συντελεστές βάρους στα μαθήματα γενικής παιδείας, για το βαθμό του απολυτηρίου μόνο (αντίστοιχα μειωμένους, για το βαθμό πτυχίου); Με την εξαίρεση των βαθμών κάποιων μαθημάτων από τον υπολογισμό του βαθμού απολυτηρίου; Με την εξαγωγή δύο διαφορετικών μέσων όρων, έναν για γενική παιδεία, και έναν για μαθήματα ειδικότητας, που θα πρέπει και οι δύο να υπερβαίνουν το 10; Υπάρχουν τρόποι. Αρκεί κανείς να δει την αναγκαιότητα της παρέμβασης αυτής. Ευχαριστώ