Πρώτη γενική παρατήρηση. Δεν μπορώ να καταλάβω το "κόλλημα" όλων των υπουργών παιδείας με τα θρησκευτικά. Είναι τόσο μεγάλη η εκλογική σας πελατεία που δεν μπορείτε να την απογοητεύσετε; Είναι τόσο ισχυρό το συγκεκριμένο λόμπυ και σας έχει δεμένους χειροπόδαρα; 2 ώρες; όσες η φυσική, οι υπολογιστές ή άλλα σπουδαία μαθήματα; Εάν δεν μπορείτε να καταργήσετε εντελώς το μάθημα στο λύκειο, κάντε το τουλάχιστον μία ώρα.
Δεύτερη γενική παρατήρηση. Θεωρώ την εισαγωγή της ερευνητικής εργασίας στο λύκειο τη σπουδαιότερη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση των τελευταίων 30 ετών. Εξασφαλίστε τουλάχιστον ότι θα διδάσκεται σωστά και προς όφελος των μαθητών και όχι όπως γίνεται πρόχειρα ως τώρα σε πάρα πολλά σχολεία, λόγω έλλειψης υποδομών ή διάθεσης από τους διδάσκοντες.
Τρίτη παρατήρηση. Καταργήστε τα αρχαία. Ας γίνει η διδασκαλία τους τους από μετάφραση. Είναι σωστό να γνωρίσουν τα παιδιά την αρχαία ελληνική παιδεία, αλλά δεν είναι απαραίτητο να μάθουν και άλλη μια ξένη γλώσσα, γιατί επι της ουσίας ξένη γλώσσα είναι για αυτούς τα αρχαία. Αφήστε τη διδασκαλία τους από το πρωτότυπο μόνο σαν επιλογή για αυτούς που πραγματικά θέλουν να ασχοληθούν με τα αρχαία ελληνικά.
Τέταρτη παρατήρηση. Οι ώρες των μαθηματικών είναι υπερβολικές. Η ύλη είναι αχανής. Τα παιδιά μαθαίνουν στο λύκειο πράγματα που η πλειονότητα δεν πρόκειται να δει ποτέ ξανά στη ζωή της. Δεν έχει νόημα αυτή η υπερπροσφορά γνώσεων. Δεν οφελεί κανέναν. Μειώστε τις ώρες, απλοποιείστε την ύλη και στη θέση των ωρών αυτών εντάξτε ενδεχομένως και άλλα μαθήματα κοινωνικού, πολιτιστικού ή τεχνολογικού ενδιαφέροντος.
Πέμπτη παρατήρηση. Απο το πρόγραμμα της τρίτης λυκείου λείπει τελείως η φαντασία. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά, ότι το λύκειο είναι απλά και μόνο ο προθάλαμος εισαγωγής στο πανεπιστήμιο. Εννοείται φυσικά ότι αυτό το πρόγραμμα σπουδών το μόνο που θα καταφέρει θα είναι να ενισχύσει τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα και να κληθούν για άλλη μια φορά οι γονείς στο όνομα της δωρεάν παιδείας να δώσουν μια μικρή περιουσία ώστε να μπορούν τα παιδιά τους να ανταπεξέλθουν σε αυτή την εξειδίκευση που θέλετε να τα εντάξετε.
Πρώτη γενική παρατήρηση. Δεν μπορώ να καταλάβω το "κόλλημα" όλων των υπουργών παιδείας με τα θρησκευτικά. Είναι τόσο μεγάλη η εκλογική σας πελατεία που δεν μπορείτε να την απογοητεύσετε; Είναι τόσο ισχυρό το συγκεκριμένο λόμπυ και σας έχει δεμένους χειροπόδαρα; 2 ώρες; όσες η φυσική, οι υπολογιστές ή άλλα σπουδαία μαθήματα; Εάν δεν μπορείτε να καταργήσετε εντελώς το μάθημα στο λύκειο, κάντε το τουλάχιστον μία ώρα. Δεύτερη γενική παρατήρηση. Θεωρώ την εισαγωγή της ερευνητικής εργασίας στο λύκειο τη σπουδαιότερη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση των τελευταίων 30 ετών. Εξασφαλίστε τουλάχιστον ότι θα διδάσκεται σωστά και προς όφελος των μαθητών και όχι όπως γίνεται πρόχειρα ως τώρα σε πάρα πολλά σχολεία, λόγω έλλειψης υποδομών ή διάθεσης από τους διδάσκοντες. Τρίτη παρατήρηση. Καταργήστε τα αρχαία. Ας γίνει η διδασκαλία τους τους από μετάφραση. Είναι σωστό να γνωρίσουν τα παιδιά την αρχαία ελληνική παιδεία, αλλά δεν είναι απαραίτητο να μάθουν και άλλη μια ξένη γλώσσα, γιατί επι της ουσίας ξένη γλώσσα είναι για αυτούς τα αρχαία. Αφήστε τη διδασκαλία τους από το πρωτότυπο μόνο σαν επιλογή για αυτούς που πραγματικά θέλουν να ασχοληθούν με τα αρχαία ελληνικά. Τέταρτη παρατήρηση. Οι ώρες των μαθηματικών είναι υπερβολικές. Η ύλη είναι αχανής. Τα παιδιά μαθαίνουν στο λύκειο πράγματα που η πλειονότητα δεν πρόκειται να δει ποτέ ξανά στη ζωή της. Δεν έχει νόημα αυτή η υπερπροσφορά γνώσεων. Δεν οφελεί κανέναν. Μειώστε τις ώρες, απλοποιείστε την ύλη και στη θέση των ωρών αυτών εντάξτε ενδεχομένως και άλλα μαθήματα κοινωνικού, πολιτιστικού ή τεχνολογικού ενδιαφέροντος. Πέμπτη παρατήρηση. Απο το πρόγραμμα της τρίτης λυκείου λείπει τελείως η φαντασία. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά, ότι το λύκειο είναι απλά και μόνο ο προθάλαμος εισαγωγής στο πανεπιστήμιο. Εννοείται φυσικά ότι αυτό το πρόγραμμα σπουδών το μόνο που θα καταφέρει θα είναι να ενισχύσει τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα και να κληθούν για άλλη μια φορά οι γονείς στο όνομα της δωρεάν παιδείας να δώσουν μια μικρή περιουσία ώστε να μπορούν τα παιδιά τους να ανταπεξέλθουν σε αυτή την εξειδίκευση που θέλετε να τα εντάξετε.