• Σχόλιο του χρήστη 'Απόστολος Κορδάς' | 15 Αυγούστου 2013, 10:36

    Μερικές παρατηρήσεις στο Άρθρο 39/Παρ 25. ειδικότερα για τα Τ.Ε.Ι.: 1.) Τα προβλήματα θα δημιουργηθούν από τον Σεπτέμβριο του 2013 κυρίως στο Εργαστηριακό μέρος των μαθημάτων, καθώς οι θέσεις Έκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού θα είναι ελάχιστες σε σχέση με προηγούμενα χρόνια (μικρά ή μεσαία τμήματα έδιναν περίπου 160 ώρες εβδομαδιαίως σε Ε.Ε.Π., ενώ εφέτος βάσει των εξαγγελιών δεν θα ξεπερνούν τις 30) 2.) Μετά την ψήφιση του νόμου 4009/11 (δύο χρόνια μετά!!!) ακόμα παραμένουν σε εκκρεμότητα θέματα που αφορούν το Ε.Τ.Π., συγκεκριμένα: α.) μη έκδοση Προεδρικού διατάγματος για καθορισμό βαθμολογικής, μισθολογικής κλπ. κατάστασης των κατηγοριών προσωπικού (Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π., Ε.Τ.Ε.Π.). [Άρθρο 29/Παρ.6. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καθορίζονται η βαθμολογική και μισθολογική κατάσταση και εξέλιξη των μελών των ανωτέρω κατηγοριών προσωπικού (Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π., Ε.Τ.Ε.Π.) και ρυθμίζονται τα σχετικά με τη μονιμοποίηση και τη χορήγηση εκπαιδευτικών και λοιπών αδειών.]. β.) Ως εκ τούτου δεν μπορούν οι θέσεις του Ε.Τ.Π. να μετατραπούν σε Ε.ΔΙ.Π. ή Ε.Τ.Ε.Π. [Άρθρο 79/Παρ. 3. Από τη δημοσίευση του προεδρικού διατάγματος που προβλέπεται στην παράγραφο 6 του άρθρου 29: α) Οι θέσεις μελών Ειδικού και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.Ε.ΔΙ.Π.) των Πανεπιστημίων των κλάδων Ι και ΙΙ μετατρέπονται σε θέσεις των κατηγοριών Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. που προβλέπονται στο άρθρο 29, αντίστοιχα. β) Οι θέσεις των μελών Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΡ.ΔΙ.Π.) των Τ.Ε.Ι. μετατρέπονται σε θέσεις της κατηγορίας Ε.ΔΙ.Π που προβλέπονται στο άρθρο 29 και γ) Οι θέσεις των μελών Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) των Πανεπιστημίων και του Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.) των Τ.Ε.Ι. μετατρέπονται σε θέσεις της κατηγορίας Ε.Τ.Ε.Π. που προβλέπεται στο άρθρο 29.] γ.) Μετά την ψήφιση των νόμων 4009/11 και 4076/12 ακόμα δεν έχει εγκριθεί-δημοσιευθεί ούτε ένας Οργανισμός Ιδρύματος, ως εκ τούτου δεν μπορεί κανένα μέλος Ε.Τ.Π. να μεταπηδήσει στο κλάδο Ε.ΔΙ.Π. (Στα Τ.Ε.Ι. δεν υπήρχαν Ε.ΔΙ.Π. παρά μόνο λίγοι ΕΡ.ΔΙ.Π.) [Άρθρο 79/Παρ. 4. Μέσα σε τρεις μήνες από τη δημοσίευση του Οργανισμού του ιδρύματος, οι υπηρετούντες στο ίδρυμα στην κατηγορία Ε.Τ.Ε.Π. που προβλέπεται στο άρθρο 29 έχουν δικαίωμα να ζητήσουν την ένταξή τους στην κατηγορία Ε.ΔΙ.Π., εφόσον διαθέτουν κατά το χρόνο υποβολής της αίτησής τους τα προσόντα για το διορισμό στην κατηγορία αυτή. Η ένταξη πραγματοποιείται με απόφαση της κοσμητείας, ύστερα από εισήγηση τριμελούς επιτροπής, η οποία αποτελείται από τρεις καθηγητές που ορίζονται από τον κοσμήτορα, και σχετική πράξη του πρύτανη, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.] 3.) Όλα τα παραπάνω πως ξεπέρνιουνται με την παράγραφο 25 του Άρθρου 39 του παρόντος προς κατάθεση νόμου; 4.) Όταν αναφέρεται «αυτοδύναμο διδακτικό έργο» εννοείται θεωρητικό και εργαστηριακό ή μόνο εργαστηριακό 5.) Στα μέλη των κατηγοριών Ε.ΔΙ.Π., Ε.Τ.Ε.Π. (που ακόμα βέβαια δεν υφίστανται) ανατίθεται «αυτοδύναμο διδακτικό έργο» όταν τα τυπικά προσόντα τους διαφέρουν πολύ και είναι τα ακόλουθα βάσει το νόμου 4009/11. [Άρθρο 29/Παρ 2. α) Τα μέλη της κατηγορίας του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) επιτελούν εργαστηριακό – εφαρμοσμένο διδακτικό έργο στα Α.Ε.Ι., το οποίο συνίσταται κατά κύριο λόγο στη διεξαγωγή εργαστηριακών και κλινικών ασκήσεων, καθώς επίσης και στη διεξαγωγή πρακτικών ασκήσεων στα πεδία εφαρμογής των οικείων επιστημών. Στους κατόχους διδακτορικού διπλώματος μπορεί να ανατίθεται διδακτικό έργο, διδασκαλία μαθημάτων εμβάθυνσης σε μικρές ομάδες φοιτητών και επίβλεψη πτυχιακών ή άλλων εργασιών, υπό την εποπτεία των καθηγητών της σχολής. γ) Τυπικά προσόντα για το διορισμό σε θέσεις αυτής της κατηγορίας προσωπικού Α.Ε.Ι. είναι πτυχίο Πανεπιστημίου ή Τ.Ε.Ι., σχετικό με το γνωστικό αντικείμενο της θέσης και συναφής μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών. Άρθρο 29/Παρ 3. α) Τα μέλη της κατηγορίας του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) παρέχουν έργο υποδομής στην εν γένει λειτουργία των Α.Ε.Ι., προσφέροντας εξειδικευμένες τεχνικές εργαστηριακές υπηρεσίες για την αρτιότερη εκτέλεση του εκπαιδευτικού, ερευνητικού και εφαρμοσμένου έργου τους. γ) Τυπικά προσόντα για το διορισμό σε θέσεις Ε.Τ.Ε.Π., ανάλογα με τη θέση που προκηρύσσεται, είναι πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (κλάδου ΠΕ ή ΤΕ), σχετικό με την προς προκήρυξη θέση. Τα ειδικότερα προσόντα καθορίζονται με την προκήρυξη της θέσης. Και μια πρόταση Η π. 25. του Άρθρου 39 θα μπορούσε να γίνει ως εξής ώστε να ξεπεραστούν κάποια σοβαρά προβλήματα όπως προαναφέρθηκαν. Στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 29 του ν. 4009/2011 προστίθεται παράγραφος 3Α ως εξής : «3Α. Με απόφαση του Συμβουλίου, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Συνέλευσης του οικείου Τμήματος μπορεί να ανατίθεται στα μέλη της κατηγορίας Εργαστηριακού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.) τα οποία έχουν τα τυπικά προσόντα των κατηγοριών α.) Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και β.) Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) του νόμου 4009/11, αυτοδύναμο διδακτικό έργο και επίβλεψη πτυχιακών (σοβαρό πρόβλημα στην Εκπαιδευτική διαδικασία) ή άλλων εργασιών, υπό την εποπτεία των καθηγητών της σχολής..». Το εβδομαδιαίο διδακτικό έργο θα είναι ίσο με το διδακτικό έργο των Καθηγητών Εφαρμογών. Με εκτίμηση Α.Κ.