Χαίρεται.
Στα πλαίσια της διαβούλευσης και ψήφισης του νέου Λυκείου και της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που βιώνουμε και όπως αναφέρεται θα βιώνουμε για μερικά χρόνια ακόμη, θα ήθελα να καταθέσω δύο απόψεις-προτάσεις που θα κάνουν ποιο κοινωνική ,την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Πρώτον το εξεταστικό σύστημα μέχρι να αλλάξει το 2015-2016. Το διάστημα είναι πολύ μεγάλο και η οικονομική αφαίμαξη των οικογενειών όπως και η ψυχολογική κατάσταση των υποψηφίων δυσβάσταχτο για να συνέχιση να υφίσταται στις μέρες που περνάμε. Άρα μέχρι να εφαρμοστή ,πρέπει να αναβαθμιστεί η κατηγορία 10% χωρίς τον περιορισμό των δύο ετών που υπάρχει αλλά να επανέρθει , το ότι αφού έχεις κατοχυρώσει μία βαθμολογία να μπορείς όσες φορές θέλεις ( η έστω για πέντε η δέκα χρόνια με αρχή το 2008 ή 2003) να δοκιμάσεις να εισαχθείς , κάτι που ισχύει στα προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα το μέτρο της κατοχύρωσης βαθμολογίας. Αυτό το μέτρο θα ανακουφίσει οικογένειες και υποψηφίους από μια δεύτερη ή τρίτη χρονιά και θα αυξήσει της θέσεις για τους υποψηφίους του 90%, , ενώ θα επιτρέψει στους παλαιότερους (π.χ. ανέργους) να εισαχθούν στην αναβαθμισμένη τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω του σχεδίου ΑΘΗΝΑ, κάτι που με το νέο σύστημα θα είναι ποιο δύσκολο για αυτούς μιας και είχαν προετοιμαστεί για το υπάρχων σύστημα,
Δεύτερον η εισαγωγή με 5% για διάφορες ασθένειες. Εδώ, βλέποντας και την λίστα με τις ασθένειες όλες σχεδόν είναι ενταγμένες στον κανονισμό εκτίμησης αναπηρίας όπου είναι και το πλέον ενημερωμένο και επιστημονικά τεκμηριωμένο σε σύγκριση με την λίστα (π.χ στα αυτοάνοσα νοσήματα (ΣΕΛ κ.α) αρκεί να παρέχονται ανασοκατσταλτικά για να δοθεί η αναπηρία και οι παροχές) , άρα να ενταχθούν η να ανανεωθούν στις υπάρχουσες παθήσεις, εκείνες που τους δίδεται ποσοστό αναπηρίας 67% από τα ΚΕΠΑ. Δηλαδή εφόσον κάποιος έχει περάσει ήδη από μια επιτροπή στα ΚΕΠΑ και έχει πάρει ποσοστό από 67% και άνω ,όπου έτσι δικαιούται επίδομα και άλλες παροχές , το πιο λογικό είναι σε αυτές να ενταχθεί και το 5% και έτσι όσοι κατέχουν ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω να μπαίνουν στην διαδικασία χωρίς νέα εξέταση από επιτροπή, κάτι που και στον ασθενή δημιουργεί πρόσθετο βάρος σωματικό και ψυχολογικό ( αφού η επιτροπές δεν είναι καν στην περιοχή του) και στο κράτος πρόσθετο χρήμα και χρόνο.
Για τυχών αύξηση του αριθμού εισακτέων μπορεί να αξιοποιηθεί ο αριθμός που θα προκύψει μέσα από το σχέδιο ΑΘΗΝΑ όπως και χρήματα από τα ευρωπαϊκά προγράμματα μιας και η διευκόλυνση της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ενταγμένη στους στόχους ΕΥΡΩΠΗ 2020.
Αυτά τα δύο ήθελα να αναφέρω για να συνεχίσει να δείχνει το Υπουργείο Παιδείας και συνολικά η κυβέρνηση ότι δεν ασχολείται μόνο με δημοσιονομικά μέτρα αλλά και κοινωνικά που ανακουφίζουν εν μέρει και την τοπική αλλά και στο σύνολο της την Ελληνική κοινωνία.
Ευχαριστώ πολύ
Με εκτίμηση
Γιώργος
Χαίρεται. Στα πλαίσια της διαβούλευσης και ψήφισης του νέου Λυκείου και της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που βιώνουμε και όπως αναφέρεται θα βιώνουμε για μερικά χρόνια ακόμη, θα ήθελα να καταθέσω δύο απόψεις-προτάσεις που θα κάνουν ποιο κοινωνική ,την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση Πρώτον το εξεταστικό σύστημα μέχρι να αλλάξει το 2015-2016. Το διάστημα είναι πολύ μεγάλο και η οικονομική αφαίμαξη των οικογενειών όπως και η ψυχολογική κατάσταση των υποψηφίων δυσβάσταχτο για να συνέχιση να υφίσταται στις μέρες που περνάμε. Άρα μέχρι να εφαρμοστή ,πρέπει να αναβαθμιστεί η κατηγορία 10% χωρίς τον περιορισμό των δύο ετών που υπάρχει αλλά να επανέρθει , το ότι αφού έχεις κατοχυρώσει μία βαθμολογία να μπορείς όσες φορές θέλεις ( η έστω για πέντε η δέκα χρόνια με αρχή το 2008 ή 2003) να δοκιμάσεις να εισαχθείς , κάτι που ισχύει στα προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα το μέτρο της κατοχύρωσης βαθμολογίας. Αυτό το μέτρο θα ανακουφίσει οικογένειες και υποψηφίους από μια δεύτερη ή τρίτη χρονιά και θα αυξήσει της θέσεις για τους υποψηφίους του 90%, , ενώ θα επιτρέψει στους παλαιότερους (π.χ. ανέργους) να εισαχθούν στην αναβαθμισμένη τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω του σχεδίου ΑΘΗΝΑ, κάτι που με το νέο σύστημα θα είναι ποιο δύσκολο για αυτούς μιας και είχαν προετοιμαστεί για το υπάρχων σύστημα, Δεύτερον η εισαγωγή με 5% για διάφορες ασθένειες. Εδώ, βλέποντας και την λίστα με τις ασθένειες όλες σχεδόν είναι ενταγμένες στον κανονισμό εκτίμησης αναπηρίας όπου είναι και το πλέον ενημερωμένο και επιστημονικά τεκμηριωμένο σε σύγκριση με την λίστα (π.χ στα αυτοάνοσα νοσήματα (ΣΕΛ κ.α) αρκεί να παρέχονται ανασοκατσταλτικά για να δοθεί η αναπηρία και οι παροχές) , άρα να ενταχθούν η να ανανεωθούν στις υπάρχουσες παθήσεις, εκείνες που τους δίδεται ποσοστό αναπηρίας 67% από τα ΚΕΠΑ. Δηλαδή εφόσον κάποιος έχει περάσει ήδη από μια επιτροπή στα ΚΕΠΑ και έχει πάρει ποσοστό από 67% και άνω ,όπου έτσι δικαιούται επίδομα και άλλες παροχές , το πιο λογικό είναι σε αυτές να ενταχθεί και το 5% και έτσι όσοι κατέχουν ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω να μπαίνουν στην διαδικασία χωρίς νέα εξέταση από επιτροπή, κάτι που και στον ασθενή δημιουργεί πρόσθετο βάρος σωματικό και ψυχολογικό ( αφού η επιτροπές δεν είναι καν στην περιοχή του) και στο κράτος πρόσθετο χρήμα και χρόνο. Για τυχών αύξηση του αριθμού εισακτέων μπορεί να αξιοποιηθεί ο αριθμός που θα προκύψει μέσα από το σχέδιο ΑΘΗΝΑ όπως και χρήματα από τα ευρωπαϊκά προγράμματα μιας και η διευκόλυνση της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ενταγμένη στους στόχους ΕΥΡΩΠΗ 2020. Αυτά τα δύο ήθελα να αναφέρω για να συνεχίσει να δείχνει το Υπουργείο Παιδείας και συνολικά η κυβέρνηση ότι δεν ασχολείται μόνο με δημοσιονομικά μέτρα αλλά και κοινωνικά που ανακουφίζουν εν μέρει και την τοπική αλλά και στο σύνολο της την Ελληνική κοινωνία. Ευχαριστώ πολύ Με εκτίμηση Γιώργος