Επειδή άλλο εκπάιδευση και άλλο κατάρτιση θα πρέπει άμεσα να συμπεριληφθεί στο νέο τύπο ΕΠΑΛ ομάδα προσανατολισμού Υγείας και Πρόνοιας ή όπως αλλιώς θέλετε να λέγεται ώστε να καλύψει την υψηλή ζήτηση εκ μέρους των μαθητών που επιθυμούν να ακολουθήσουν τις υπηρεσίες υγείας, φροντίδας και κοινωνικής μέριμνας. Ούτε επικάλυψη αντικειμένων υπάρχει με τα ΤΕΙ ούτε ασάφεια ως προς την επαγγελματική προοπτική. Με την ίδια λογική έπρεπε παντελώς να απουσιάζουν τομείς όπως αυτός της πληροφορικής που έχει δεκάδες τμήματα και υποεξειδικεύσεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ να παράγει αποφοίτους ανα την Ελλάδα. Εξάλλου στη σύγχρονη εποχή όπου επιβάλλεται η ισότητα των ευκαιριών ας υπάρχει ένα ΕΠΑΛ που θα διατηρήσει επιπλέον ομάδα προσανατολισμού Υγείας και Πρόνοιας και η ζήτηση των μαθητών αλλά και οι απαιτήσεις σε ανάγκες ας οδηγήσει στο να επαναπροσδιοριστεί το εκπαιδευτικό προσωπικό, να κλείσουν ή να επαναλειτουργήσουν τμήματα κλπ. Στα ΤΕΙ δε πρέπει να τονίσω πως είναι ξεκάθαρο το γνωστικό προβάδισμα αποφοίτων του τομέα υγείας των ΕΠΑΛ σε σύγκριση με εισαγώμενους από το ΓΕΛ.
Επίσης ενιαίος τύπος ΕΠΑΛ για όλους τους τομείς υπό τον πλήρη έλεγχο του ΥΠΑΙΘ σε συνεργασία με τα άλλα υπουργεία τα οποία ΔΕΝ θα λειτουργούν σχολές αντίστοιχες με αμφιβόλου ποιότητας εκπαιδευτικό υλικό, εκπαιδευτικούς και τρόπους διδασκαλίας 9πχ ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ κλπ) και έταρτο έτος εξειδίκευσης στα ΙΕΚ.
Το νέο ΕΠΑΛ μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης και προοπτικής μόνο εφόσον: 1. απελευθερωθεί από δεσμά του παρελθόντος (κατακερματισμός σχολών σε υπουργεία και αυποχρηματοδότηση), 2. αποκτήσει ενιαία μορφή και εποπτεία (ΕΠΑΛ υπό το ΥΠΑΙΘ), 3. γίνει το φυτώριο για εξειδικευμένους και πανέτοιμους επαγγελματίες του πρωτογενούς τομέα και μελλοντικούς επιστήμονες σε ΑΕΙ - ΤΕΙ με γνώσεις ως προς τη διεκδίκηση του επαγγέλματος βασισμένες σε γνώσεις επί του αντικειμένου και κατάλληλη καλλιέργεια γενικής παιδείας.
Επειδή άλλο εκπάιδευση και άλλο κατάρτιση θα πρέπει άμεσα να συμπεριληφθεί στο νέο τύπο ΕΠΑΛ ομάδα προσανατολισμού Υγείας και Πρόνοιας ή όπως αλλιώς θέλετε να λέγεται ώστε να καλύψει την υψηλή ζήτηση εκ μέρους των μαθητών που επιθυμούν να ακολουθήσουν τις υπηρεσίες υγείας, φροντίδας και κοινωνικής μέριμνας. Ούτε επικάλυψη αντικειμένων υπάρχει με τα ΤΕΙ ούτε ασάφεια ως προς την επαγγελματική προοπτική. Με την ίδια λογική έπρεπε παντελώς να απουσιάζουν τομείς όπως αυτός της πληροφορικής που έχει δεκάδες τμήματα και υποεξειδικεύσεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ να παράγει αποφοίτους ανα την Ελλάδα. Εξάλλου στη σύγχρονη εποχή όπου επιβάλλεται η ισότητα των ευκαιριών ας υπάρχει ένα ΕΠΑΛ που θα διατηρήσει επιπλέον ομάδα προσανατολισμού Υγείας και Πρόνοιας και η ζήτηση των μαθητών αλλά και οι απαιτήσεις σε ανάγκες ας οδηγήσει στο να επαναπροσδιοριστεί το εκπαιδευτικό προσωπικό, να κλείσουν ή να επαναλειτουργήσουν τμήματα κλπ. Στα ΤΕΙ δε πρέπει να τονίσω πως είναι ξεκάθαρο το γνωστικό προβάδισμα αποφοίτων του τομέα υγείας των ΕΠΑΛ σε σύγκριση με εισαγώμενους από το ΓΕΛ. Επίσης ενιαίος τύπος ΕΠΑΛ για όλους τους τομείς υπό τον πλήρη έλεγχο του ΥΠΑΙΘ σε συνεργασία με τα άλλα υπουργεία τα οποία ΔΕΝ θα λειτουργούν σχολές αντίστοιχες με αμφιβόλου ποιότητας εκπαιδευτικό υλικό, εκπαιδευτικούς και τρόπους διδασκαλίας 9πχ ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ κλπ) και έταρτο έτος εξειδίκευσης στα ΙΕΚ. Το νέο ΕΠΑΛ μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης και προοπτικής μόνο εφόσον: 1. απελευθερωθεί από δεσμά του παρελθόντος (κατακερματισμός σχολών σε υπουργεία και αυποχρηματοδότηση), 2. αποκτήσει ενιαία μορφή και εποπτεία (ΕΠΑΛ υπό το ΥΠΑΙΘ), 3. γίνει το φυτώριο για εξειδικευμένους και πανέτοιμους επαγγελματίες του πρωτογενούς τομέα και μελλοντικούς επιστήμονες σε ΑΕΙ - ΤΕΙ με γνώσεις ως προς τη διεκδίκηση του επαγγέλματος βασισμένες σε γνώσεις επί του αντικειμένου και κατάλληλη καλλιέργεια γενικής παιδείας.