Ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας πρέπει να παραμείνει στο Επαγγελματικό Λύκειο γιατί:
α) Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, ένας από τους σκοπούς του Επαγγελματικού Λυκείου είναι η δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης μέσω σπουδών σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα. Πως εξασφαλίζεται μια τέτοια δυνατότητα στους μαθητές που θα ήθελαν να επιλέξουν τον Τομέα Υγείας Πρόνοιας των Τ.Ε.Ι., χωρίς να υπάρχει αντίστοιχος Τομέας στα ΕΠΑΛ;
β) Ένα από τα επιχειρήματα του Υπουργού Παιδείας για την κατάργηση του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας ήταν ότι αυτός υπάρχει σε πολλά επίπεδα σπουδών, δηλ. Τ.Ε.Ι.και Α.Ε.Ι. Στα ΕΠΑΛ υπάρχουν ειδικότητες που υπάρχουν και στα Τ.Ε.Ι. και στα Α.Ε.Ι. π.χ. Τομέας Ηλεκτρολογίας, Τομέας Δομικών Έργων κ.α. Με ποιο κριτήριο καθορίζεται να παραμείνουν αυτοί οι τομείς στα ΕΠΑΛ και να καταργηθεί ο Τομέας Υγείας Πρόνοιας τη στιγμή μάλιστα που στο συγκεκριμένο Τομέα φοιτά το 23% των μαθητών του ΕΠΑΛ. Γεγονός που αποδεικνύει τη ζήτηση και την ανάγκη ύπαρξής του.
γ) Το 80% των μαθητών του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας είναι κορίτσια. Αυτός ο πληθυσμός μαθητών δεν μπορεί να επιλέξει άλλους τομείς των ΕΠΑΛ που αφορούν επαγγέλματα τα οποία ως επί το πλείστον αναφέρονται σε άντρες. Με τον αποκλεισμό του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας ουσιαστικά αποκλείονται κορίτσια μαθήτριες από την λυκειακή εκπαίδευση και τους στερείται η ευκαιρία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πόσο ισότιμη αντιμετώπιση πολιτών είναι αυτή;
δ) Ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τα ΙΕΚ γιατί τα ΙΕΚ προσφέρουν κατάρτιση και όχι γενική παιδεία υψηλού επιπέδου όπως τα ΕΠΑΛ, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου.
Ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας πρέπει να παραμείνει στο Επαγγελματικό Λύκειο γιατί: α) Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, ένας από τους σκοπούς του Επαγγελματικού Λυκείου είναι η δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης μέσω σπουδών σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα. Πως εξασφαλίζεται μια τέτοια δυνατότητα στους μαθητές που θα ήθελαν να επιλέξουν τον Τομέα Υγείας Πρόνοιας των Τ.Ε.Ι., χωρίς να υπάρχει αντίστοιχος Τομέας στα ΕΠΑΛ; β) Ένα από τα επιχειρήματα του Υπουργού Παιδείας για την κατάργηση του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας ήταν ότι αυτός υπάρχει σε πολλά επίπεδα σπουδών, δηλ. Τ.Ε.Ι.και Α.Ε.Ι. Στα ΕΠΑΛ υπάρχουν ειδικότητες που υπάρχουν και στα Τ.Ε.Ι. και στα Α.Ε.Ι. π.χ. Τομέας Ηλεκτρολογίας, Τομέας Δομικών Έργων κ.α. Με ποιο κριτήριο καθορίζεται να παραμείνουν αυτοί οι τομείς στα ΕΠΑΛ και να καταργηθεί ο Τομέας Υγείας Πρόνοιας τη στιγμή μάλιστα που στο συγκεκριμένο Τομέα φοιτά το 23% των μαθητών του ΕΠΑΛ. Γεγονός που αποδεικνύει τη ζήτηση και την ανάγκη ύπαρξής του. γ) Το 80% των μαθητών του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας είναι κορίτσια. Αυτός ο πληθυσμός μαθητών δεν μπορεί να επιλέξει άλλους τομείς των ΕΠΑΛ που αφορούν επαγγέλματα τα οποία ως επί το πλείστον αναφέρονται σε άντρες. Με τον αποκλεισμό του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας ουσιαστικά αποκλείονται κορίτσια μαθήτριες από την λυκειακή εκπαίδευση και τους στερείται η ευκαιρία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πόσο ισότιμη αντιμετώπιση πολιτών είναι αυτή; δ) Ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τα ΙΕΚ γιατί τα ΙΕΚ προσφέρουν κατάρτιση και όχι γενική παιδεία υψηλού επιπέδου όπως τα ΕΠΑΛ, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου.