Η εκπαίδευση της Βιολογίας για όσους ενδιαφέρονται για θετικές επιστημες/επιστημες υγείας θα έπρεπε να ειναι εντατική απο την Α' Λυκείου διατηρώντας τις 2 εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας, αλλά και δίνοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα στους μαθητές της Β' Λυκείου να μπορουν να επιλέξουν στην Κατευθυνση θετικών επιστημών αν θέλουν να διδαχθούν Μαθηματικά (2 ώρες εβδομαδιαίως) ή Βιολογία (2 ώρες εβδομαδιαίως). Στην περίπτωση αυτή τα Μαθηματικά θα ήταν απαραίτητα μόνο αν στην ύλη τους περιλαμβάνονταν κεφάλαια στατιστικής/βιοστατιστικής, η οποία κρίνεται άκρως απαραίτητη στα ιατροβιολογικά τμήματα, αλλά και στην μετέπειτα καριέρα των μαθητών.
Είναι λυπηρό το γεγονός ότι σε κανένα Ιατρικό/Βιολογικό Τμήμα της Ελλάδας δεν γίνεται σωστή διδασκαλία της Βιοστατιστικής, με αποτέλεσμα κανένας φοιτητής να μην ανταπεξέρχεται κατάλληλα σε ανάλογα προβλήματα.
Επίσης, η Βιολογία της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών θα πρέπει να εξυγχρονιστεί και να έρθει στα δεδομένα του 21ου αιώνα. Το βιβλίο θα πρέπει να γραφεί απο καθηγητές Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής, οι οποίοι έχουν επίγνωση των τελευταίων εξελίξεων πάνω σε αυτούς τους κλάδους, μιας και αυτό ειναι το αντικείμενο της συγκεκριμένης ύλης. Ένας μαθητής τελειώνοντας την Γ΄Λυκείου θα πρέπει να έχει κατανοήσει οπωσδήποτε τους βασικούς μοριακούς μηχανισμούς, αλλά δεν είναι δυνατόν να μην κατανοεί την έννοια του RNA ή βασικές μοριακές τεχνικές (π.χ. PCR), θέματα τα οποία δεν αναλύονται σχεδόν καθόλου ή επεξηγούνται παρογχυμένα. Δεν είναι υψίστης σημασίας επισης η εκμάθηση της ελληνικής ορολογίας ΜΟΝΟ, αλλά αυτή να είναι ΠΑΝΤΑ σε συνδυασμό με την ξένη (αγγλική) ορολογία, αφού όλη η βιβλιογραφία που δημοσιεύει η επιστημονική κοινότητα και η επικοινωνία που γίνεται εντός της, είναι αποκλειστικά και μόνο στα αγγλικά. Ακόμα και οι έλληνες επιστήμονες επικοινωνούν μεταξύ τους σχεδόν αποκλειστικά χρησιμοποιώντας την αγγλική ορολογία, οπότε έμφαση θα πρέπει να δοθεί και σε αυτό το κομμάτι.
Τέλος, καλό θα ήταν στα πλαίσια των μαθημάτων Βιολογίας όλων των τάξεων του Λυκείου, να γίνεται αναφορά στις βάσεις δεδομένων (π.χ. UniProt, PDB, pubmed, NCBI, Ensembl κτλ.) που αποτελούν πλέον τις ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες των συγχρονων Βιολόγων. Έτσι, θα μπορούν οι μαθητές να ανατρέχουν και μόνοι τους σε αυτές και να αναζητούν περαιτέρω πληροφορίες που οι ίδιοι επιθυμούν. Δηλαδή, θα ήταν διδακτικά ορθό να ενημερώνονται οι μαθητές για τον τρόπο με τον οποίο οι Βιολόγοι ενημερώνονται για τις εξελίξεις στη Βιολογία, και ταυτόχρονα κάτι τέτοιο θα αποτελούσε και ένα είδος επαγγελματικού προσανατολισμού, ειδικά στη Γ' Λυκείου, μιας και οι μαθητές αυτης της τάξης ειναι και οι πιο άμεσα ενδιαφερόμενοι.
Η εκπαίδευση της Βιολογίας για όσους ενδιαφέρονται για θετικές επιστημες/επιστημες υγείας θα έπρεπε να ειναι εντατική απο την Α' Λυκείου διατηρώντας τις 2 εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας, αλλά και δίνοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα στους μαθητές της Β' Λυκείου να μπορουν να επιλέξουν στην Κατευθυνση θετικών επιστημών αν θέλουν να διδαχθούν Μαθηματικά (2 ώρες εβδομαδιαίως) ή Βιολογία (2 ώρες εβδομαδιαίως). Στην περίπτωση αυτή τα Μαθηματικά θα ήταν απαραίτητα μόνο αν στην ύλη τους περιλαμβάνονταν κεφάλαια στατιστικής/βιοστατιστικής, η οποία κρίνεται άκρως απαραίτητη στα ιατροβιολογικά τμήματα, αλλά και στην μετέπειτα καριέρα των μαθητών. Είναι λυπηρό το γεγονός ότι σε κανένα Ιατρικό/Βιολογικό Τμήμα της Ελλάδας δεν γίνεται σωστή διδασκαλία της Βιοστατιστικής, με αποτέλεσμα κανένας φοιτητής να μην ανταπεξέρχεται κατάλληλα σε ανάλογα προβλήματα. Επίσης, η Βιολογία της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών θα πρέπει να εξυγχρονιστεί και να έρθει στα δεδομένα του 21ου αιώνα. Το βιβλίο θα πρέπει να γραφεί απο καθηγητές Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής, οι οποίοι έχουν επίγνωση των τελευταίων εξελίξεων πάνω σε αυτούς τους κλάδους, μιας και αυτό ειναι το αντικείμενο της συγκεκριμένης ύλης. Ένας μαθητής τελειώνοντας την Γ΄Λυκείου θα πρέπει να έχει κατανοήσει οπωσδήποτε τους βασικούς μοριακούς μηχανισμούς, αλλά δεν είναι δυνατόν να μην κατανοεί την έννοια του RNA ή βασικές μοριακές τεχνικές (π.χ. PCR), θέματα τα οποία δεν αναλύονται σχεδόν καθόλου ή επεξηγούνται παρογχυμένα. Δεν είναι υψίστης σημασίας επισης η εκμάθηση της ελληνικής ορολογίας ΜΟΝΟ, αλλά αυτή να είναι ΠΑΝΤΑ σε συνδυασμό με την ξένη (αγγλική) ορολογία, αφού όλη η βιβλιογραφία που δημοσιεύει η επιστημονική κοινότητα και η επικοινωνία που γίνεται εντός της, είναι αποκλειστικά και μόνο στα αγγλικά. Ακόμα και οι έλληνες επιστήμονες επικοινωνούν μεταξύ τους σχεδόν αποκλειστικά χρησιμοποιώντας την αγγλική ορολογία, οπότε έμφαση θα πρέπει να δοθεί και σε αυτό το κομμάτι. Τέλος, καλό θα ήταν στα πλαίσια των μαθημάτων Βιολογίας όλων των τάξεων του Λυκείου, να γίνεται αναφορά στις βάσεις δεδομένων (π.χ. UniProt, PDB, pubmed, NCBI, Ensembl κτλ.) που αποτελούν πλέον τις ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες των συγχρονων Βιολόγων. Έτσι, θα μπορούν οι μαθητές να ανατρέχουν και μόνοι τους σε αυτές και να αναζητούν περαιτέρω πληροφορίες που οι ίδιοι επιθυμούν. Δηλαδή, θα ήταν διδακτικά ορθό να ενημερώνονται οι μαθητές για τον τρόπο με τον οποίο οι Βιολόγοι ενημερώνονται για τις εξελίξεις στη Βιολογία, και ταυτόχρονα κάτι τέτοιο θα αποτελούσε και ένα είδος επαγγελματικού προσανατολισμού, ειδικά στη Γ' Λυκείου, μιας και οι μαθητές αυτης της τάξης ειναι και οι πιο άμεσα ενδιαφερόμενοι.