Κύριοι,
Διαβάζοντας το άρθρο 1 του σχεδίου νόμου στο εδάφιο «Σκοποί του Γενικού Λυκείου » ( υποστοιχεία η,θ,ι ) αναφέρετε χαρακτηριστικά :
2. Σκοποί του Γενικού Λυκείου είναι ιδίως :
η) Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης
προβλημάτων,
θ) Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση
και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών και
ι) Η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των
μαθητών στην αγορά εργασίας
Διαβάζοντας το Βιβλίο του καθηγητή στο μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον "(Γενικός σκοπός του μαθήματος σελ 14) αναφέρει χαρακτηριστικά :
«Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών έχει σκοπό οι μαθητές :
1. να καλλιεργήσουν αναλυτική σκέψη και συνθετική ικανότητα
2. να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία στο σχεδιασμό
3. να καλλιεργήσουν και να εθιστούν στην αυστηρότητα και στη σαφήνεια της έκφρασης και της διατύπωσης
4. να αναπτύξουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα
5. να καταστούν ικανοί να υλοποιούν τις λύσεις απλών και σύνθετων προγραμμάτων »
Το μάθημα λοιπόν ,όπως αναφέρετε και στη σελίδα 13, έχει σαν πρωταρχικό σκοπό την ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων σχετικά με τη αλγοριθμική και ορθολογική χρήση τους στην καθημερινή ζωή . Πολλές βασικές έννοιες αλγοριθμικής και προγραμματισμού συνιστούν αναπόσπαστο τμήμα των γενικών γνώσεων και δεξιοτήτων που θα πρέπει να αποκτήσει ο μαθητής , οι οποίες δεν προσεγγίζονται από άλλα μαθήματα .
Καταλήγοντας θα σας πρότεινα να επανεξετάσετε το σχέδιο νόμου και να εισάγετε μαθήματα Πληροφορικής αλλά και μαθήματα Προγραμματισμού στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών όλων των τάξεων του Γενικού Λυκείου .
Ευχαριστώ πολύ
Κύριοι, Διαβάζοντας το άρθρο 1 του σχεδίου νόμου στο εδάφιο «Σκοποί του Γενικού Λυκείου » ( υποστοιχεία η,θ,ι ) αναφέρετε χαρακτηριστικά : 2. Σκοποί του Γενικού Λυκείου είναι ιδίως : η) Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων, θ) Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών και ι) Η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασίας Διαβάζοντας το Βιβλίο του καθηγητή στο μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον "(Γενικός σκοπός του μαθήματος σελ 14) αναφέρει χαρακτηριστικά : «Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών έχει σκοπό οι μαθητές : 1. να καλλιεργήσουν αναλυτική σκέψη και συνθετική ικανότητα 2. να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία στο σχεδιασμό 3. να καλλιεργήσουν και να εθιστούν στην αυστηρότητα και στη σαφήνεια της έκφρασης και της διατύπωσης 4. να αναπτύξουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα 5. να καταστούν ικανοί να υλοποιούν τις λύσεις απλών και σύνθετων προγραμμάτων » Το μάθημα λοιπόν ,όπως αναφέρετε και στη σελίδα 13, έχει σαν πρωταρχικό σκοπό την ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων σχετικά με τη αλγοριθμική και ορθολογική χρήση τους στην καθημερινή ζωή . Πολλές βασικές έννοιες αλγοριθμικής και προγραμματισμού συνιστούν αναπόσπαστο τμήμα των γενικών γνώσεων και δεξιοτήτων που θα πρέπει να αποκτήσει ο μαθητής , οι οποίες δεν προσεγγίζονται από άλλα μαθήματα . Καταλήγοντας θα σας πρότεινα να επανεξετάσετε το σχέδιο νόμου και να εισάγετε μαθήματα Πληροφορικής αλλά και μαθήματα Προγραμματισμού στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών όλων των τάξεων του Γενικού Λυκείου . Ευχαριστώ πολύ