Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Παντελής | 25 Νοεμβρίου 2009, 17:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κυρία Διαμαντοπούλου Λαμβάνοντας υπόψη τις προθέσεις σας σχετικά με τη διαδικασία διορισμού των εκπαιδευτικών ήθελα να παρατηρήσω τα εξής: 1) Θα πρέπει να αποσαφηνιστεί η διάρκεια της μεταβατικής περιόδου και συγκεκριμένα για πόσο καιρό ακόμα θα γίνονται προσλήψεις με το σύστημα 60%-40%. Κατά τον προσδιορισμό της περιόδου αυτής θα πρέπει να ενεργήσετε με πολύ μεγάλη κοινωνική ευαισθησία προς τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, πολλοι εκ των οποίων είναι οικογενειάρχες, και οι οποίοι επι σειρά ετών παρέχουν σημαντικότατο παιδαγωγικό έργο ως ωρομίσθιοι και αναπληρωτές, με εξευτελιστικές αποδοχές και μοναδική αποζημίωση την προοπτική μονιμοποίησής τους μέσω της συλλογής των απαιτούμενων μορίων. Συμφωνώ απόλυτα οτι πρέπει να υπάρχει αξιοκρατία στις προσλήψεις, αλλά λάβετε υπόψη οτι η έννοια της κοινωνικής ευαισθησίας (π.χ πρόσληψη ατόμων με ειδικές ανάγκες, γονικές παροχές, τήρηση αναλογίας ανδρών/γυναικών) έχει καταστεί ως σημαντικότατο σκέλος της εταιρικής πολιτικής των πιο μεγάλων εταιρειών, οι οποίες και λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Ακόμα περισσότερο, η κοινωνική ευαισθησία θα πρέπει να διακατέχει τις όποιες επιλογές του κράτους. Ο βέλτιστος συνδυασμός μεταξύ αξιοκρατίας και κοινωνικής ευαισθησίας είναι το λεπτό σημείο που θα πρέπει να καθορίσετε, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους. 2) Μιλώντας για αξιοκρατία, θεωρώ απαράδεκτο το υπάρχων σύστημα υπολογισμού μορίων του βαθμού πτυχίου, το οποίο αγνοεί συστηματικές διαφορές στους μέσους όρους βαθμών πτυχίων αποφοίτων διαφορετικών σχολών της ίδιας ειδικότητας. Για παράδειγμα, ο μέσος βαθμός πτυχίου των απόφοιτων της σχολής Ηλ/γων Μηχανικών ΕΜΠ είναι άνω του 7 ενώ των αποφοίτων της σχολής Ηλ/γων Μηχ/κων Πάτρας είναι λίγο πιο πάνω από 6. Αντίστοιχα, οι απόφοιτοι της Γαλλικής Φιλολογίας Θεσσαλονίκης απολαμβάνουν βαθμούς πτυχίου κατά μέσο όρο 1.5 βαθμούς παραπάνω από τους συναδέλφους τους της σχολής Αθηνών κι έτσι πριμοδοτούνται με περισσότερα μόρια, κάτι που συνιστά κατάφορη αδικία. Υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα διαφοροποιήσεων βαθμολογιών αποφοίτων ανά σχολή και η πρότασή μου είναι η εξής: κατά τον υπολογισμό των μορίων του βαθμού πτυχίου να γίνεται κάποιου είδους αναγωγή, π.χ αν κατά μέσο όρο οι βαθμοί της σχολής Α είναι 1,2 μονάδες ψηλότεροι από εκείνους της σχολής Β, να προστίθεται 1,2 στο βαθμό πτυχίου των αποφοίτων της σχολής Β και στη συνέχεια να γίνεται ο υπολογισμός μορίων του βαθμού πτυχίου. 3) Πράγματι ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ εξετάζει συγκεκριμένες δεξιότητες που απαιτούνται από τους υποψήφιους, υπόκειται όμως σε όλα τα υποκειμενικά κριτήρια που σχετίζονται με τους διορθωτές και μπορούν να αλλοιώσουν σημαντικά την εικόνα που παρουσιάζει ο υποψήφιος. Εφόσον το ζητούμενο είναι η ανάδειξη των ικανότερων υποψήφιων, είναι προφανές ότι κάποιος υποψήφιος που έχει επανηλειμμένες επιτυχίες στους προηγούμενους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ έχει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να κατέχει τις απαιτούμενες δεξιότητες σε σχέση με κάποιον που πέτυχε μια μόνο φορά, στην οποία ο παράγοντας τύχη παίζει μεγαλύτερο ρόλο. Προτείνω λοιπόν να λαμβάνονται υπόψη και να μοριοδοτούνται όλες οι προηγούμενες επιτυχίες του υποψήφιου στους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ.