Τα θέματα από την τράπεζα θεμάτων προϋποθέτουν κοινή ύλη για όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων. Αυτό με την σειρά του συνεπάγεται, ειδικά για το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Λυκείου, αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος σπουδών, αφού τα τελευταία δυο χρόνια ίσχυαν οι "κύκλοι" (Τα φύλα στην λογοτεχνία, Παραδοσιακή και μοντέρνα ποίηση), δεν υπήρχε συγκεκριμένη ύλη και το μάθημα γινόταν υποτυπωδώς (επειδή άλλοι ήταν οι στόχοι, μάλλον εξωλογοτεχνικοί). Αυτό είναι ευχάριστο, να διδάσκεται η λογοτεχνία ως λογοτεχνία και όχι ως κάτι άλλο (κοινωνιολογία ας πούμε), δεδομένου ότι το μάθημα πλέον δεν θα εξετάζεται πανελλαδικά. Θέλω επίσης να επισημάνω την υπερβολή της διδασκαλίας 11 ώρες αρχαίων ελληνικών στην κατεύθυνση της Γ΄Λυκείου: ποιος θα αντέξει και με τι σκοπό τόσες ώρες αρχαίων; σε ποιους μαθητές απευθύνεται αυτό το πρόγραμμα;
Τα θέματα από την τράπεζα θεμάτων προϋποθέτουν κοινή ύλη για όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων. Αυτό με την σειρά του συνεπάγεται, ειδικά για το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Λυκείου, αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος σπουδών, αφού τα τελευταία δυο χρόνια ίσχυαν οι "κύκλοι" (Τα φύλα στην λογοτεχνία, Παραδοσιακή και μοντέρνα ποίηση), δεν υπήρχε συγκεκριμένη ύλη και το μάθημα γινόταν υποτυπωδώς (επειδή άλλοι ήταν οι στόχοι, μάλλον εξωλογοτεχνικοί). Αυτό είναι ευχάριστο, να διδάσκεται η λογοτεχνία ως λογοτεχνία και όχι ως κάτι άλλο (κοινωνιολογία ας πούμε), δεδομένου ότι το μάθημα πλέον δεν θα εξετάζεται πανελλαδικά. Θέλω επίσης να επισημάνω την υπερβολή της διδασκαλίας 11 ώρες αρχαίων ελληνικών στην κατεύθυνση της Γ΄Λυκείου: ποιος θα αντέξει και με τι σκοπό τόσες ώρες αρχαίων; σε ποιους μαθητές απευθύνεται αυτό το πρόγραμμα;