ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΝΤΑΞΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Σκέψεις και προτάσεις για την ίδρυση Τομέα Κοινωνικών Υπηρεσιών και Φροντίδας στο νέο Τεχνολογικό Λύκειο
Μέσα στο περιβάλλον των ραγδαίων αλλαγών στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση επιχειρούμε να συμμετέχουμε εποικοδομητικά σε μια προσπάθεια να στηθεί ο νέος θεσμός του Τεχνολογικού Λυκείου σε στέρεα πόδια. Μετά την κατάργηση του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας το κενό που δημιουργείτε στην ΤΕΕ είναι δυσαναπλήρωτο, καθώς οι επιλογές των κοριτσιών περιορίζονται στο ελάχιστο. Στην ανάγκη αυτή προστίθενται και οι καινοτόμες προσεγγίσεις που απαιτείται να υπάρχουν τόσο στα υπάρχοντα όσο και στα νέα μαθήματα . Στόχος μας είναι η κατάθεση σκέψεων και προτάσεων που θα διευρύνουν τη βάση του διαλόγου, ευελπιστώντας πως θα βοηθήσουν στη βελτίωση του επιπέδου της σχολικής δραστηριότητας προς όφελος του μαθητή από τη μία, αλλά και της ορθολογικής κατανομής όλων των πόρων του σχολείου(εργαστηριακός εξοπλισμός), προς την κατεύθυνση του ανοίγματος του προς την κοινότητα και της σύνδεσης του με τα ενδιαφέροντα και την καθημερινότητα μαθητή/κοινότητας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι σημαντικός, αλλά το κυριότερο δημιουργικός.
Ειδικότερα και σε ότι μας αφορά προτείνουμε την ίδρυση του Τομέα Κοινωνικών Υπηρεσιών και Φροντίδας, ενώ στη B και Γ Λυκείου στηριζόμενοι στις ειδικότητες της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης όπως ισχύει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ελβετία,Φιλανδία : επισυναπτόμενος πίνακας υπουργείου Παιδείας), πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να λείπει από τον Τομέα η ειδικότητα της Εφαρμοσμένης Πρωτοβάθμιας Υγειονομικής Παροχής Φροντίδας ή οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα που θα έχει σχέση με την παροχή – φροντίδας. Η συγκεκριμένη ειδικότητα περιλαμβάνει την πρόληψη, την παροχή πρώτων βοηθειών, τη βοήθεια στο σπίτι (ηλικιωμένοι, άτομα με αναπηρία) και τη συμμετοχή καταρτισμένων μαθητών στη συλλογή εργαστηριακών δειγμάτων των προαναφερόμενων κατηγοριών και στην έρευνα δεδομένων(βιολογικός καθαρισμός, υγειονομικές υπηρεσίες).
Πρόκειται για μια ειδικότητα που αποτελεί και το συνδετικό κρίκο με το μάθημα της Αγωγής Υγείας το οποίο διδάσκεται εδώ και δύο χρόνια στα ΕΠΑ.Λ., στα πλαίσια του μεταβατικού σταδίου για το Νέο Τεχνολογικό Λύκειο κι αφορά :
Τους σκοπούς της Αγωγής Υγείας
Την παροχή Αγωγής Υγείας
Τη διαμόρφωση ορθών στάσεων απέναντι στην Πρόληψη, Θεραπεία και Αποκατάσταση εκτός Νοσοκομείου
Την υιοθέτηση θετικής συμπεριφοράς Υγείας
Τη διαμόρφωση κατάλληλων περιβαλλοντικών συνθηκών για άμεση συμμετοχή του πληθυσμού (σωστή αποκομιδή σκουπιδιών, βιολογικός καθαρισμός,) και εργαστηριακός έλεγχος νερού, ανθρώπινων και ζωικών δειγμάτων καθώς και τη συλλογή δεδομένων δειγμάτων για έρευνα.
Επιπλέον, προκειμένου να υπάρχει εναρμόνιση σχετική με τις εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας για την αναγκαιότητα της σύνδεσης των ειδικοτήτων του Νέου Τεχνολογικού Λυκείου με την αγορά εργασίας και τη μαθητεία, αναφέρουμε ότι η προτεινόμενη ειδικότητα δίνει τη δυνατότητα στους εν δυνάμει μαθητές της να κάνουν την πρακτική τους άσκηση σε όλες τις επιχειρήσεις στις κατά τόπους Περιφέρειες, που ενέχουν πιθανούς βλαπτικούς κινδύνους στους χώρους εργασίας
ΖΗΤΑΜΕ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ. Χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις . Να μπουν ξανά οι ειδικότητες που καταργήθηκαν στο Τεχνικό Λύκειο και να επιστρέψουν οι καθηγητές στις θέσεις τους.
ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΜΕ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;
Είναι αποκατάσταση του ΚΡΑΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ , τόσο στην δική μας συνείδηση όσο και στην συνείδηση των πολιτών που αντιλαμβάνονται όλο και περισσότερο την αδικία που έχει διαπραχθεί για τους ίδιους και το μέλλον των παιδιών του
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΟΙ ΥΠΟ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:
• ΤΟΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ : ΠΕ1807:ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
• ΦΑΡΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ :ΠΕ 1810: ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
• ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ :ΠΕ1810 :ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΝΤΑΞΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Σκέψεις και προτάσεις για την ίδρυση Τομέα Κοινωνικών Υπηρεσιών και Φροντίδας στο νέο Τεχνολογικό Λύκειο Μέσα στο περιβάλλον των ραγδαίων αλλαγών στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση επιχειρούμε να συμμετέχουμε εποικοδομητικά σε μια προσπάθεια να στηθεί ο νέος θεσμός του Τεχνολογικού Λυκείου σε στέρεα πόδια. Μετά την κατάργηση του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας το κενό που δημιουργείτε στην ΤΕΕ είναι δυσαναπλήρωτο, καθώς οι επιλογές των κοριτσιών περιορίζονται στο ελάχιστο. Στην ανάγκη αυτή προστίθενται και οι καινοτόμες προσεγγίσεις που απαιτείται να υπάρχουν τόσο στα υπάρχοντα όσο και στα νέα μαθήματα . Στόχος μας είναι η κατάθεση σκέψεων και προτάσεων που θα διευρύνουν τη βάση του διαλόγου, ευελπιστώντας πως θα βοηθήσουν στη βελτίωση του επιπέδου της σχολικής δραστηριότητας προς όφελος του μαθητή από τη μία, αλλά και της ορθολογικής κατανομής όλων των πόρων του σχολείου(εργαστηριακός εξοπλισμός), προς την κατεύθυνση του ανοίγματος του προς την κοινότητα και της σύνδεσης του με τα ενδιαφέροντα και την καθημερινότητα μαθητή/κοινότητας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι σημαντικός, αλλά το κυριότερο δημιουργικός. Ειδικότερα και σε ότι μας αφορά προτείνουμε την ίδρυση του Τομέα Κοινωνικών Υπηρεσιών και Φροντίδας, ενώ στη B και Γ Λυκείου στηριζόμενοι στις ειδικότητες της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης όπως ισχύει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ελβετία,Φιλανδία : επισυναπτόμενος πίνακας υπουργείου Παιδείας), πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να λείπει από τον Τομέα η ειδικότητα της Εφαρμοσμένης Πρωτοβάθμιας Υγειονομικής Παροχής Φροντίδας ή οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα που θα έχει σχέση με την παροχή – φροντίδας. Η συγκεκριμένη ειδικότητα περιλαμβάνει την πρόληψη, την παροχή πρώτων βοηθειών, τη βοήθεια στο σπίτι (ηλικιωμένοι, άτομα με αναπηρία) και τη συμμετοχή καταρτισμένων μαθητών στη συλλογή εργαστηριακών δειγμάτων των προαναφερόμενων κατηγοριών και στην έρευνα δεδομένων(βιολογικός καθαρισμός, υγειονομικές υπηρεσίες). Πρόκειται για μια ειδικότητα που αποτελεί και το συνδετικό κρίκο με το μάθημα της Αγωγής Υγείας το οποίο διδάσκεται εδώ και δύο χρόνια στα ΕΠΑ.Λ., στα πλαίσια του μεταβατικού σταδίου για το Νέο Τεχνολογικό Λύκειο κι αφορά : Τους σκοπούς της Αγωγής Υγείας Την παροχή Αγωγής Υγείας Τη διαμόρφωση ορθών στάσεων απέναντι στην Πρόληψη, Θεραπεία και Αποκατάσταση εκτός Νοσοκομείου Την υιοθέτηση θετικής συμπεριφοράς Υγείας Τη διαμόρφωση κατάλληλων περιβαλλοντικών συνθηκών για άμεση συμμετοχή του πληθυσμού (σωστή αποκομιδή σκουπιδιών, βιολογικός καθαρισμός,) και εργαστηριακός έλεγχος νερού, ανθρώπινων και ζωικών δειγμάτων καθώς και τη συλλογή δεδομένων δειγμάτων για έρευνα. Επιπλέον, προκειμένου να υπάρχει εναρμόνιση σχετική με τις εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας για την αναγκαιότητα της σύνδεσης των ειδικοτήτων του Νέου Τεχνολογικού Λυκείου με την αγορά εργασίας και τη μαθητεία, αναφέρουμε ότι η προτεινόμενη ειδικότητα δίνει τη δυνατότητα στους εν δυνάμει μαθητές της να κάνουν την πρακτική τους άσκηση σε όλες τις επιχειρήσεις στις κατά τόπους Περιφέρειες, που ενέχουν πιθανούς βλαπτικούς κινδύνους στους χώρους εργασίας ΖΗΤΑΜΕ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ. Χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις . Να μπουν ξανά οι ειδικότητες που καταργήθηκαν στο Τεχνικό Λύκειο και να επιστρέψουν οι καθηγητές στις θέσεις τους. ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΜΕ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ; Είναι αποκατάσταση του ΚΡΑΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ , τόσο στην δική μας συνείδηση όσο και στην συνείδηση των πολιτών που αντιλαμβάνονται όλο και περισσότερο την αδικία που έχει διαπραχθεί για τους ίδιους και το μέλλον των παιδιών του ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙ ΥΠΟ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: • ΤΟΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ : ΠΕ1807:ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ • ΦΑΡΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ :ΠΕ 1810: ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ • ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ :ΠΕ1810 :ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ