Γιατί κατάργηση του τομέα Υγείας Πρόνοιας;
- Ακούσαμε οτι υπάρχει επικάλυψη ειδικοτήτων, αφού παρόμοιες συναντούμε στα Δημόσια ΙΕΚ και στα ΤΕΙ άρα είναι περιττή η ύπαρξή τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
- Ότι δεν έχουν αντίκρυσμα στην ελληνική κοινωνία.
- Ακούσαμε, επίσης, οτι οι εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται γιατί πλήττονται
συντεχνιακά τους δικαιώματα, πράγμα που σημαίνει ότι τα συμφέροντά τους έρχονται σε σύγκρουση με τα συμφέροντα των μαθητών.
Η πραγματικότητα δείχνει ότι επικάλυψη παρατηρείται και σε άλλες ειδικότητες που όμως παραμένουν στα ΕΠΑΛ ,ενω ο Τομέας Υγείας Πρόνοιας διαγράφηκε εν μια νυκτί. Επειδή το θέμα μας όμως δεν είναι γιατί εμείς κι όχι οι άλλοι, σπεύδω να πω ότι, όπως όλοι γνωρίζουμε, οι υπηρεσίες που καλούνται να προσφέρουν οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ είναι διαφορετικές γιαυτό και οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ χαρακτηρίζονται βοηθοί.
Αν, μάλιστα, ερευνήσει κανείς την αγορά εργασίας θα διαπιστώσει οτι πιο εύκολα προσλαμβάνονται οι βοηθοί από τους πτυχιούχους ΤΕΙ {για λόγους οικονομίας υποθέτω} είτε ο εργοδότης είναι ιδιώτης είτε ο Δήμος {στους παιδικούς σταθμούς, τουλάχιστον,που γνωρίζω}.
Όσο για τα Δημόσια ΙΕΚ να θυμίσω ότι αυτά:
1. Δεν είναι δωρεάν άρα οι γονείς καλούνται να πληρώσουν για να φοιτήσουν τα παιδιά τους.
2. Παρέχουν κατάρτιση και όχι εκπαίδευση όπως στα ΕΠΑΛ με ότι αυτό σημαίνει.
3. Απευθύνονται σε αποφοίτους Λυκείου και δεν ξέρω πόσοι απ΄τους μαθητές που ενδιαφέρονται για τις ειδικότητες Υγείας Πρόνοιας θα καταφέρουν να συνεχίσουν στο Γενικό Λύκειο ή μοιραία θα συνωστίζονται στις άλλες ειδικότητες προκειμένου να τελειώσουν το σχολείο.
Η άλλη επιλογή που έχουν είναι να απευθυνθούν σε ιδιωτικά ΙΕΚ ,όσοι έχουν οικονομική δυνατότητα ,δεδομένου ότι οι μαθητές των ΕΠΑΛ είναι
στην πλειοψηφία τους παιδιά των ασθενέστερων οικονομικά οικογενειών.
Ή απλώς να εγκαταλείψουν το σχολείο!
4. Τα Δημόσια ΙΕΚ δεν κάλυπταν τις ανάγκες ζήτησης αρκετών ειδικοτήτων γιαυτό πολλοί απόφοιτοι Γενικού Λυκείου αντι να περιμένουν πότε θα γίνουν δεκτοί {κάποιες ειδικότητες επίσης δεν υπήρχαν στην περιοχή τους} επέστρεφαν στη Β΄τάξη των ΕΠΑΛ προκειμένου να φοιτήσουν στην ειδικότητα που τους ενδιέφερε.
Φαντασθείτε τι θα γίνει τώρα με την κατάργηση του τομέα, δεδομένου
ότι ήταν ο πολυπληθέστερος στα περισσότερα σχολεία και πρώτος στην προτίμηση μεταξύ των κοριτσιών.
Εάν, παρ΄ολα, αυτά υπάρχει η πρόθεση, όπως ισχυρίζονται οι αρμόδιοι, να ιδρυθούν κι άλλα Δημόσια ΙΕΚ είτε μεταλυκειακά είτε μεταγυμνασιακά τότε γιατί οι εκπαιδευτικοί τεχνικής εκπαίδευσης διώχθηκαν κακήν κακώς από το Υπουργείο Παιδείας;
Ποιός ωφελείται τελικά απ΄αυτή την κατάργηση;
- Οι μαθητές όχι με δεδομένη τη ζήτηση
- Ο κρατικός προυπολογισμός όχι αφου ,λέγεται, ότι θα ιδρυθύν
κι άλλα ΙΕΚ για να καλύψουν το κενό που δημιουργείται.
- Οι καθηγητές όχι αφού απολύονται.
Τότε ποιός;
Δικαιούμαι να σκεφτώ ότι η <>, αν δεν έγινε στο πόδι, δεν μπορεί παρά να είναι ύποπτη.
Σέββου Βασιλική ΠΕ 18.33, ΠΕ 02 {σε διαθεσιμότητα}
Γιατί κατάργηση του τομέα Υγείας Πρόνοιας; - Ακούσαμε οτι υπάρχει επικάλυψη ειδικοτήτων, αφού παρόμοιες συναντούμε στα Δημόσια ΙΕΚ και στα ΤΕΙ άρα είναι περιττή η ύπαρξή τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. - Ότι δεν έχουν αντίκρυσμα στην ελληνική κοινωνία. - Ακούσαμε, επίσης, οτι οι εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται γιατί πλήττονται συντεχνιακά τους δικαιώματα, πράγμα που σημαίνει ότι τα συμφέροντά τους έρχονται σε σύγκρουση με τα συμφέροντα των μαθητών. Η πραγματικότητα δείχνει ότι επικάλυψη παρατηρείται και σε άλλες ειδικότητες που όμως παραμένουν στα ΕΠΑΛ ,ενω ο Τομέας Υγείας Πρόνοιας διαγράφηκε εν μια νυκτί. Επειδή το θέμα μας όμως δεν είναι γιατί εμείς κι όχι οι άλλοι, σπεύδω να πω ότι, όπως όλοι γνωρίζουμε, οι υπηρεσίες που καλούνται να προσφέρουν οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ είναι διαφορετικές γιαυτό και οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ χαρακτηρίζονται βοηθοί. Αν, μάλιστα, ερευνήσει κανείς την αγορά εργασίας θα διαπιστώσει οτι πιο εύκολα προσλαμβάνονται οι βοηθοί από τους πτυχιούχους ΤΕΙ {για λόγους οικονομίας υποθέτω} είτε ο εργοδότης είναι ιδιώτης είτε ο Δήμος {στους παιδικούς σταθμούς, τουλάχιστον,που γνωρίζω}. Όσο για τα Δημόσια ΙΕΚ να θυμίσω ότι αυτά: 1. Δεν είναι δωρεάν άρα οι γονείς καλούνται να πληρώσουν για να φοιτήσουν τα παιδιά τους. 2. Παρέχουν κατάρτιση και όχι εκπαίδευση όπως στα ΕΠΑΛ με ότι αυτό σημαίνει. 3. Απευθύνονται σε αποφοίτους Λυκείου και δεν ξέρω πόσοι απ΄τους μαθητές που ενδιαφέρονται για τις ειδικότητες Υγείας Πρόνοιας θα καταφέρουν να συνεχίσουν στο Γενικό Λύκειο ή μοιραία θα συνωστίζονται στις άλλες ειδικότητες προκειμένου να τελειώσουν το σχολείο. Η άλλη επιλογή που έχουν είναι να απευθυνθούν σε ιδιωτικά ΙΕΚ ,όσοι έχουν οικονομική δυνατότητα ,δεδομένου ότι οι μαθητές των ΕΠΑΛ είναι στην πλειοψηφία τους παιδιά των ασθενέστερων οικονομικά οικογενειών. Ή απλώς να εγκαταλείψουν το σχολείο! 4. Τα Δημόσια ΙΕΚ δεν κάλυπταν τις ανάγκες ζήτησης αρκετών ειδικοτήτων γιαυτό πολλοί απόφοιτοι Γενικού Λυκείου αντι να περιμένουν πότε θα γίνουν δεκτοί {κάποιες ειδικότητες επίσης δεν υπήρχαν στην περιοχή τους} επέστρεφαν στη Β΄τάξη των ΕΠΑΛ προκειμένου να φοιτήσουν στην ειδικότητα που τους ενδιέφερε. Φαντασθείτε τι θα γίνει τώρα με την κατάργηση του τομέα, δεδομένου ότι ήταν ο πολυπληθέστερος στα περισσότερα σχολεία και πρώτος στην προτίμηση μεταξύ των κοριτσιών. Εάν, παρ΄ολα, αυτά υπάρχει η πρόθεση, όπως ισχυρίζονται οι αρμόδιοι, να ιδρυθούν κι άλλα Δημόσια ΙΕΚ είτε μεταλυκειακά είτε μεταγυμνασιακά τότε γιατί οι εκπαιδευτικοί τεχνικής εκπαίδευσης διώχθηκαν κακήν κακώς από το Υπουργείο Παιδείας; Ποιός ωφελείται τελικά απ΄αυτή την κατάργηση; - Οι μαθητές όχι με δεδομένη τη ζήτηση - Ο κρατικός προυπολογισμός όχι αφου ,λέγεται, ότι θα ιδρυθύν κι άλλα ΙΕΚ για να καλύψουν το κενό που δημιουργείται. - Οι καθηγητές όχι αφού απολύονται. Τότε ποιός; Δικαιούμαι να σκεφτώ ότι η <>, αν δεν έγινε στο πόδι, δεν μπορεί παρά να είναι ύποπτη. Σέββου Βασιλική ΠΕ 18.33, ΠΕ 02 {σε διαθεσιμότητα}