Θα ήθελα καταρχήν να δώσω συγχαρητήρια στον κύριο Υπουργό που τόλμησε και παρουσίασε ένα νέο σύστημα εισαγωγής στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κάτι το οποίο περιμέναμε χρόνια από τους προηγούμενους Yπουργούς, αλλά πάντα κάτι συνέβαινε και η ανακοίνωση του νέου συστήματος πήγαινε όλο και πιο πίσω.
Με το νέο σύστημα που παρουσιάζεται, διορθώνεται το σύστημα λάθος του κυρίου Αρσένη που ταλαιπώρησε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς για πάνω από δέκα χρόνια. Θυμηθείτε τα δεκατέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, που στην πορεία έγιναν δέκα, και σήμερα είναι επτά.
Κάτι που θα ήθελα να θίξω είναι η προσπάθεια των κυρίων καθηγητών της πληροφορικής να βγάλουν το σύστημα που παρουσιάζεται εδώ άκυρο, λόγω του ότι δεν εμπεριέχει στα εξεταζόμενα μαθήματα το μάθημα της πληροφορικής, διότι έτσι όπως λένε καθίστανται τα παιδιά μας αναλφάβητα…Ξεχνάτε κύριοι της πληροφορικής ότι οι σημερινοί μαθητές είναι πραγματικά αναλφάβητοι στα ελληνικά, διότι οι περισσότεροι δεν μπορούν να συντάξουν λίγες λέξεις χωρίς δεκάδες ορθογραφικά και συντακτικά λάθη. Επίσης είναι αναλφάβητοι στην Ιστορία, ένα μάθημα βασικότατο για την επιβίωση ενός έθνους, όπου μαθητές της Γ Λυκείου δε γνωρίζουν ούτε τί έγινε και τί γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου, ή την 28η Οκτωβρίου. Είναι αναλφάβητοι στα Μαθηματικά, όπου δε γνωρίζουν ούτε απλό υπολογισμό ποσοστιαίας μεταβολής. Για να μη μιλήσουμε για τα Αρχαία Ελληνικά, που οι ευρωπαίοι τα μαθαίνουν, κι’ εμείς τελειώνουμε πανεπιστήμια και δε μπορούμε να καταλάβουμε ούτε δυο λέξεις γραμμένες στην Αρχαία ελληνική, κάτι που είναι κρίμα και ντροπή για την κληρονομιά μας ως έθνος.
Αυτός είναι ο πραγματικός αναλφαβητισμός κύριοι, και όχι η πληροφορική, όπως θέλετε να το περάσετε εσείς εδώ μέσα για να εξυπηρετήσετε τα συντεχνιακά σας συμφέροντα παίζοντας στις πλάτες των παιδιών μας….Όλοι οι μαθητές μας σήμερα, από πολύ μικρή ηλικία γνωρίζουν άριστα τη χρήση υπολογιστή…Κοιτάξτε γύρω σας, όλοι είναι με ένα λάπτοπ ή νέτμπουκ στο χέρι και κατεβάζουν αρχεία, μουσική και ταινίες από το ίντερνετ, σπάνε ασύρματα δίκτυα, επικοινωνούν από το φείσμπουκ ή από το σκάιπ κπλ…Όμως ζητήστε τους να σας πούνε ποιός ήταν ο Κολοκοτρώνης ή ο Καραισκάκης ή ο Καποδίστριας, και θα δείτε την τραγικότητα του σημερινού εκπαιδευτικού μας συστήματος…
Αφήστε λοιπόν τα παιδιά μας να μάθουν πραγματικά ιστορία, αρχαία, μαθηματικά, φυσική, χημεία, οικονομία, κοινωνιολογία, στοιχεία δημοκρατικού πολιτεύματος, και ο προγραμματισμός ας περιμένει να τον διδαχθούν στο πανεπιστήμιο αυτοί που θα σπουδάσουν πληροφορική. Άλλωστε όλοι εμείς που σπουδάσαμε θεωρητικές επιστήμες και όχι προγραμματισμό, δε μάθαμε και μάλιστα στα γεράματα μόνοι μας το βασικό χειρισμό υπολογιστή που να καλύπτει τις καθημερινές προσωπικές και εργασιακές μας ανάγκες?
Κλείνοντας θα ήθελα να πω μια πρόταση όσον αφορά τον τρόπο επιλογής δύο επιστημονικών πεδίων…Προτείνω, να μπορούν οι μαθητές να επιλέξουν και δεύτερο σχετικό επιστημονικό πεδίο, αλλά με μειωμένους συντελεστές…Δηλαδή, οι μαθητές της ομάδας μαθημάτων θετικών και τεχνολογικών επιστημών, να επιλέγουν αυτοί που θέλουν κυρίως θετικές ή τεχνολογικές επιστήμες πρώτα αυτό το πεδίο, εξεταζόμενοι στην έκθεση, τα μαθηματικά, τη φυσική και τη χημεία, και δεύτερο το πεδίο των επιστημών υγείας με μειωμένους συντελεστές…Αυτοί που θέλουν κυρίως επιστήμες υγείας, να επιλέγουν πρώτα αυτό το πεδίο, εξεταζόμενοι στην έκθεση, τη φυσική, τη χημεία και τη βιολογία, και δεύτερο των θετικών και τεχνολογικών επιστημών με μειωμένους συντελεστές. Στην ομάδα μαθημάτων οικονομικών κοινωνικών και πολιτικών επιστημών, αυτοί που θέλουν οικονομικές κοινωνικές πολιτικές επιστήμες να επιλέγουν πρώτα αυτό το πεδίο, εξεταζόμενοι στην έκθεση, τα μαθηματικά, την οικονομία διοίκηση και τις αρχές κοινωνικών και πολιτικών επιστημών, και δεύτερο το πεδίο των παιδαγωγικών με μειωμένους συντελεστές, ενώ αυτοί που θέλουν κυρίως παιδαγωγικά να επιλέγουν πρώτα το πεδίο των παιδαγωγικών, εξεταζόμενοι στην έκθεση, τα μαθηματικά, την ιστορία και τις αρχές φυσικών επιστημών, και δεύτερο το πεδίο των οικονομικών κοινωνικών πολιτικών επιστημών με μειωμένους συντελεστές. Βεβαίως, όπως καταλαβαίνουμε από τη διάρθρωση των ομάδων μαθημάτων προσανατολισμού, οι μαθητές της ομάδας ανθρωπιστικών επιστημών (δηλαδή της θεωρητικής κατεύθυνσης) θα διαλέγουν μόνο ένα επιστημονικό πεδίο, αυτό των ανθρωπιστικών νομικών επιστημών. Με την απλή αυτή πρόταση, δεν απαιτείται ο μαθητής να δώσει εξετάσεις ή να παρακολουθήσει επιπλέον των τεσσάρων μαθημάτων, κάτι που δε μπορεί να συμβεί με βάση τις ώρες διδασκαλίας όπως έχουν ανακοινωθεί στο σχέδιο νόμου, και που βεβαίως θα φόρτωνε με επιπλέον προσπάθεια και άγχος τα παιδιά.
Θα ήθελα καταρχήν να δώσω συγχαρητήρια στον κύριο Υπουργό που τόλμησε και παρουσίασε ένα νέο σύστημα εισαγωγής στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κάτι το οποίο περιμέναμε χρόνια από τους προηγούμενους Yπουργούς, αλλά πάντα κάτι συνέβαινε και η ανακοίνωση του νέου συστήματος πήγαινε όλο και πιο πίσω. Με το νέο σύστημα που παρουσιάζεται, διορθώνεται το σύστημα λάθος του κυρίου Αρσένη που ταλαιπώρησε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς για πάνω από δέκα χρόνια. Θυμηθείτε τα δεκατέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, που στην πορεία έγιναν δέκα, και σήμερα είναι επτά. Κάτι που θα ήθελα να θίξω είναι η προσπάθεια των κυρίων καθηγητών της πληροφορικής να βγάλουν το σύστημα που παρουσιάζεται εδώ άκυρο, λόγω του ότι δεν εμπεριέχει στα εξεταζόμενα μαθήματα το μάθημα της πληροφορικής, διότι έτσι όπως λένε καθίστανται τα παιδιά μας αναλφάβητα…Ξεχνάτε κύριοι της πληροφορικής ότι οι σημερινοί μαθητές είναι πραγματικά αναλφάβητοι στα ελληνικά, διότι οι περισσότεροι δεν μπορούν να συντάξουν λίγες λέξεις χωρίς δεκάδες ορθογραφικά και συντακτικά λάθη. Επίσης είναι αναλφάβητοι στην Ιστορία, ένα μάθημα βασικότατο για την επιβίωση ενός έθνους, όπου μαθητές της Γ Λυκείου δε γνωρίζουν ούτε τί έγινε και τί γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου, ή την 28η Οκτωβρίου. Είναι αναλφάβητοι στα Μαθηματικά, όπου δε γνωρίζουν ούτε απλό υπολογισμό ποσοστιαίας μεταβολής. Για να μη μιλήσουμε για τα Αρχαία Ελληνικά, που οι ευρωπαίοι τα μαθαίνουν, κι’ εμείς τελειώνουμε πανεπιστήμια και δε μπορούμε να καταλάβουμε ούτε δυο λέξεις γραμμένες στην Αρχαία ελληνική, κάτι που είναι κρίμα και ντροπή για την κληρονομιά μας ως έθνος. Αυτός είναι ο πραγματικός αναλφαβητισμός κύριοι, και όχι η πληροφορική, όπως θέλετε να το περάσετε εσείς εδώ μέσα για να εξυπηρετήσετε τα συντεχνιακά σας συμφέροντα παίζοντας στις πλάτες των παιδιών μας….Όλοι οι μαθητές μας σήμερα, από πολύ μικρή ηλικία γνωρίζουν άριστα τη χρήση υπολογιστή…Κοιτάξτε γύρω σας, όλοι είναι με ένα λάπτοπ ή νέτμπουκ στο χέρι και κατεβάζουν αρχεία, μουσική και ταινίες από το ίντερνετ, σπάνε ασύρματα δίκτυα, επικοινωνούν από το φείσμπουκ ή από το σκάιπ κπλ…Όμως ζητήστε τους να σας πούνε ποιός ήταν ο Κολοκοτρώνης ή ο Καραισκάκης ή ο Καποδίστριας, και θα δείτε την τραγικότητα του σημερινού εκπαιδευτικού μας συστήματος… Αφήστε λοιπόν τα παιδιά μας να μάθουν πραγματικά ιστορία, αρχαία, μαθηματικά, φυσική, χημεία, οικονομία, κοινωνιολογία, στοιχεία δημοκρατικού πολιτεύματος, και ο προγραμματισμός ας περιμένει να τον διδαχθούν στο πανεπιστήμιο αυτοί που θα σπουδάσουν πληροφορική. Άλλωστε όλοι εμείς που σπουδάσαμε θεωρητικές επιστήμες και όχι προγραμματισμό, δε μάθαμε και μάλιστα στα γεράματα μόνοι μας το βασικό χειρισμό υπολογιστή που να καλύπτει τις καθημερινές προσωπικές και εργασιακές μας ανάγκες? Κλείνοντας θα ήθελα να πω μια πρόταση όσον αφορά τον τρόπο επιλογής δύο επιστημονικών πεδίων…Προτείνω, να μπορούν οι μαθητές να επιλέξουν και δεύτερο σχετικό επιστημονικό πεδίο, αλλά με μειωμένους συντελεστές…Δηλαδή, οι μαθητές της ομάδας μαθημάτων θετικών και τεχνολογικών επιστημών, να επιλέγουν αυτοί που θέλουν κυρίως θετικές ή τεχνολογικές επιστήμες πρώτα αυτό το πεδίο, εξεταζόμενοι στην έκθεση, τα μαθηματικά, τη φυσική και τη χημεία, και δεύτερο το πεδίο των επιστημών υγείας με μειωμένους συντελεστές…Αυτοί που θέλουν κυρίως επιστήμες υγείας, να επιλέγουν πρώτα αυτό το πεδίο, εξεταζόμενοι στην έκθεση, τη φυσική, τη χημεία και τη βιολογία, και δεύτερο των θετικών και τεχνολογικών επιστημών με μειωμένους συντελεστές. Στην ομάδα μαθημάτων οικονομικών κοινωνικών και πολιτικών επιστημών, αυτοί που θέλουν οικονομικές κοινωνικές πολιτικές επιστήμες να επιλέγουν πρώτα αυτό το πεδίο, εξεταζόμενοι στην έκθεση, τα μαθηματικά, την οικονομία διοίκηση και τις αρχές κοινωνικών και πολιτικών επιστημών, και δεύτερο το πεδίο των παιδαγωγικών με μειωμένους συντελεστές, ενώ αυτοί που θέλουν κυρίως παιδαγωγικά να επιλέγουν πρώτα το πεδίο των παιδαγωγικών, εξεταζόμενοι στην έκθεση, τα μαθηματικά, την ιστορία και τις αρχές φυσικών επιστημών, και δεύτερο το πεδίο των οικονομικών κοινωνικών πολιτικών επιστημών με μειωμένους συντελεστές. Βεβαίως, όπως καταλαβαίνουμε από τη διάρθρωση των ομάδων μαθημάτων προσανατολισμού, οι μαθητές της ομάδας ανθρωπιστικών επιστημών (δηλαδή της θεωρητικής κατεύθυνσης) θα διαλέγουν μόνο ένα επιστημονικό πεδίο, αυτό των ανθρωπιστικών νομικών επιστημών. Με την απλή αυτή πρόταση, δεν απαιτείται ο μαθητής να δώσει εξετάσεις ή να παρακολουθήσει επιπλέον των τεσσάρων μαθημάτων, κάτι που δε μπορεί να συμβεί με βάση τις ώρες διδασκαλίας όπως έχουν ανακοινωθεί στο σχέδιο νόμου, και που βεβαίως θα φόρτωνε με επιπλέον προσπάθεια και άγχος τα παιδιά.