Νωρίτερα σήμερα έστειλα το μήνυμα: «Είμαι από τους τυχερούς …».
Κατόπιν περαιτέρω μελέτης του σχεδίου νόμου, διαπιστώνω ότι το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη βασικών γνώσεων χειρισμού υπολογιστών αλλά η κατάργηση του μαθήματος της πληροφορικής ως εξεταζόμενου μαθήματος για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Και εξηγούμαι: Η πληροφορική (γνώσεις προγραμματισμού και όχι απλώς χειρισμού του υπολογιστή) διδάσκεται σε προχωρημένο επίπεδο σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θετικών σπουδών.
Ο αντίλογος θα ήταν ότι με την λογική αυτή θα έπρεπε κάθε βασικό μάθημα εκάστης σχολής να είναι εξεταζόμενο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Όμως:
1) Η πληροφορική δεν είναι παπαγαλία αλλά –μεταξύ άλλων- απαιτεί κατανόηση του «τρόπου σκέψης» του υπολογιστή, άρα είναι απαραίτητο να αποτελεί εξεταζόμενο μάθημα προκειμένου:
-αφενός να αποτρέψει υποψήφιους χωρίς δυνατότητες στην πληροφορική να δηλώσουν σχολές όπου (στις σχολές και αργότερα στις δουλειές) δεν θα τα καταφέρουν διότι δεν έχουν τα προσόντα για αυτές και
-αφετέρου να πριμοδοτήσει υποψηφίους που έχουν ταλέντο στην πληροφορική να προχωρήσουν σε σχετικούς κλάδους.
2) Μέσω της πληροφορικής θα επιτευχθεί η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών (που άλλωστε αποτελεί και σκοπό του λυκείου) και η ανάπτυξη στον τόπο μας.
Νωρίτερα σήμερα έστειλα το μήνυμα: «Είμαι από τους τυχερούς …». Κατόπιν περαιτέρω μελέτης του σχεδίου νόμου, διαπιστώνω ότι το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη βασικών γνώσεων χειρισμού υπολογιστών αλλά η κατάργηση του μαθήματος της πληροφορικής ως εξεταζόμενου μαθήματος για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και εξηγούμαι: Η πληροφορική (γνώσεις προγραμματισμού και όχι απλώς χειρισμού του υπολογιστή) διδάσκεται σε προχωρημένο επίπεδο σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θετικών σπουδών. Ο αντίλογος θα ήταν ότι με την λογική αυτή θα έπρεπε κάθε βασικό μάθημα εκάστης σχολής να είναι εξεταζόμενο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όμως: 1) Η πληροφορική δεν είναι παπαγαλία αλλά –μεταξύ άλλων- απαιτεί κατανόηση του «τρόπου σκέψης» του υπολογιστή, άρα είναι απαραίτητο να αποτελεί εξεταζόμενο μάθημα προκειμένου: -αφενός να αποτρέψει υποψήφιους χωρίς δυνατότητες στην πληροφορική να δηλώσουν σχολές όπου (στις σχολές και αργότερα στις δουλειές) δεν θα τα καταφέρουν διότι δεν έχουν τα προσόντα για αυτές και -αφετέρου να πριμοδοτήσει υποψηφίους που έχουν ταλέντο στην πληροφορική να προχωρήσουν σε σχετικούς κλάδους. 2) Μέσω της πληροφορικής θα επιτευχθεί η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών (που άλλωστε αποτελεί και σκοπό του λυκείου) και η ανάπτυξη στον τόπο μας.