Ιδίως τα τελευταία χρόνια οι Πανελλαδικές εξετάσεις τείνουν να είναι «διαγωνισμοί ταλέντων» σε κάθε μάθημα (ιδιαίτερα σε μαθηματικά, φυσική, κ.α) παρά εξακρίβωση αν ο μαθητής εμπέδωσε την ύλη του σχολείου. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα θέματα που προέρχονται από το πνεύμα των ασκήσεων του βιβλίου ή της έκτασης που αφιερώνει στις έννοιες της διδακτέας ύλης είναι 4-5 μονάδες στις 20. Όλες οι υπόλοιπες χρειάζονται εκτενή μελέτη, παραδείγματα και τριβή που δεν υπάρχει χρόνος να γίνουν στο σχολείο. Άρα υπάρχει η λογική ότι τα παιδιά εξετάζονται κύρια σε μια «επέκταση» των εννοιών και ασκήσεων του σχολικού βιβλίου που φυσικά τα σπρώχνει σε φροντιστήρια.
Α) Η νέα αρχή θα διατηρήσει αυτή τη λογική ή θα προσεγγίσει το ζήτημα με ρεαλισμό δίνοντας θέματα κοντά στο πνεύμα και επίπεδο των σχολικών βιβλίων; Η΄ θα συνεχίσει να ψάχνει για θέματα ταλέντων και μαθητών προετοιμασμένων από χρόνια φροντιστηρίων;
Β) Πώς εξασφαλίζεται ότι η διδασκαλία δεν θα εξελιχθεί σε μια μελέτη επίλυσης της τράπεζας θεμάτων, δηλ υπάρχει ο κίνδυνος να αντικατασταθεί η διδακτέα ύλη με τη τις λύσεις των θεμάτων της τράπεζας.
Γ) Θα υπάρχουν καθηγητές μάχιμοι στη διαμόρφωση των θεμάτων ή θα έρχονται πανεπιστημιακοί με 2-3 μεταπτυχιακά να βγάζουν θέματα επιπέδου του εαυτού τους για έναν έφηβο 15-17 χρονών που παλεύει να μάθει βασικές έννοιες και πώς χρησιμοποιούνται;
Ιδίως τα τελευταία χρόνια οι Πανελλαδικές εξετάσεις τείνουν να είναι «διαγωνισμοί ταλέντων» σε κάθε μάθημα (ιδιαίτερα σε μαθηματικά, φυσική, κ.α) παρά εξακρίβωση αν ο μαθητής εμπέδωσε την ύλη του σχολείου. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα θέματα που προέρχονται από το πνεύμα των ασκήσεων του βιβλίου ή της έκτασης που αφιερώνει στις έννοιες της διδακτέας ύλης είναι 4-5 μονάδες στις 20. Όλες οι υπόλοιπες χρειάζονται εκτενή μελέτη, παραδείγματα και τριβή που δεν υπάρχει χρόνος να γίνουν στο σχολείο. Άρα υπάρχει η λογική ότι τα παιδιά εξετάζονται κύρια σε μια «επέκταση» των εννοιών και ασκήσεων του σχολικού βιβλίου που φυσικά τα σπρώχνει σε φροντιστήρια. Α) Η νέα αρχή θα διατηρήσει αυτή τη λογική ή θα προσεγγίσει το ζήτημα με ρεαλισμό δίνοντας θέματα κοντά στο πνεύμα και επίπεδο των σχολικών βιβλίων; Η΄ θα συνεχίσει να ψάχνει για θέματα ταλέντων και μαθητών προετοιμασμένων από χρόνια φροντιστηρίων; Β) Πώς εξασφαλίζεται ότι η διδασκαλία δεν θα εξελιχθεί σε μια μελέτη επίλυσης της τράπεζας θεμάτων, δηλ υπάρχει ο κίνδυνος να αντικατασταθεί η διδακτέα ύλη με τη τις λύσεις των θεμάτων της τράπεζας. Γ) Θα υπάρχουν καθηγητές μάχιμοι στη διαμόρφωση των θεμάτων ή θα έρχονται πανεπιστημιακοί με 2-3 μεταπτυχιακά να βγάζουν θέματα επιπέδου του εαυτού τους για έναν έφηβο 15-17 χρονών που παλεύει να μάθει βασικές έννοιες και πώς χρησιμοποιούνται;