Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Μάχη | 27 Νοεμβρίου 2009, 20:05
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
«ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ…..ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ» Σε μια ρώγα από σταφύλι έπεσαν οχτώ σπουργίτες και τρωγόπιναν οι φίλοι. Τσίρι - τίρι, τσιριτρό, τσιριτρί, τσιριτρό! Αν στις εξετάσεις του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ έδιναν τη συγκεκριμένη στροφή του ποιήματος του Ζαχαρία Παπαντωνίου για ανάλυση, τι θα έγραφε ο συνάδελφος Νίκος που είναι υπέρμαχος του εξεταστικού συστήματος του ΑΣΕΠ; ΕΡΩΤΗΣΗ: «Έχουμε ένα σχολείο με 21 διαθέσιμες ώρες εβδομαδιαίως, γιατί κάποιος συνάδελφος συνταξιοδοτήθηκε! Ποιος θα τον αντικαταστήσει;» Πιθανή απάντηση: «Να πάρει τη θέση ο άριστος! Να πάρει τη θέση ο επιτυχών του ΑΣΕΠ!» Θα έλεγε κάποιος επιτυχών του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Και γιατί να την πάρει τη θέση ο επιτυχών του ΑΣΕΠ θα έλεγε κάποιος άλλος συνάδελφος. Να την πάρει αυτός που περίμενε χρόνια και μάζευε σπυρί σπυρί» ή «ρώγα ρώγα» την προϋπηρεσία σύμφωνα με τους τρόπους πρόσληψης. Έρχεται όμως και ο χ ή ψ οικονομικός σύμβουλος του Υπουργείου και λέει. Στοπ! Θα πρέπει να προσληφθούν 3 άριστοι ωρομίσθιοι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ ή τρεις έμπειροι εκπαιδευτικοί για την καταπολέμηση της ανεργίας» Και τότε θα ξεσηκωθούν και άλλοι και θα λένε «και γιατί να πάρεις μόνο τρεις ωρομίσθιους, να πάρεις περισσότερους για να μαζέψουμε προϋπηρεσία.» Και τότε ο σύμβουλος προτείνει να προσλάβουν 10 ωρομίσθιους. Ο άριστος ή αυτός που έχει περισσότερη εμπειρία να πάρει 3 ώρες, για να υπάρχει και η σχετική διαφορά- ε μην τα ισοπεδώσουμε και όλα! Πόσοι και πόσοι συνάδελφοι δεν έγιναν επαίτες δύο ή τριών ωρών διδασκαλίας στην ΠΔΣ; Ποιος θα μπορούσε να δώσει απάντηση στην ερώτηση, πόσα χρήματα-δαπάνη από τον κρατικό προϋπολογισμό χρειάζονται για κάθε διαγωνισμό εκπαιδευτικών; Ποιο είναι το δημόσιο συμφέρον όταν τα χρήματα που ξοδεύονται για κάθε διαγωνισμό είναι περισσότερα από τα έσοδα από τα παράβολα; ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ Αν πραγματικά είναι απαραίτητο να προσλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί μέσω του ΑΣΕΠ, ας γίνει έτσι αλλά χωρίς αυτό να είναι ο ψυχοβγάλτης των εκπαιδευτικών. Πάρτε κύριοι ιθύνοντες τα χρήματά σας από τα παράβολα για τις αιτήσεις για τη δημιουργία πινάκων με όλα τα προσόντα που μπορεί κάποιος εκπαιδευτικός να έχει αποκτήσει (μεταπτυχιακό, διδακτορικό, προϋπηρεσία, ημερομηνία κτήσης βασικού πτυχίου κλπ). Οι προσλήψεις που θα γίνονται από το Υπουργείο Παιδείας, θα εγκρίνονται από την αρμόδια επιτροπή του ΑΣΕΠ και έτσι και χρήματα θα περισσέψουν για την βελτίωση του διδακτικού έργου. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές μας που μας δίδαξαν και δεν ήταν επιτυχόντες του ΑΣΕΠ τότε δεν ήταν ικανοί; Οι μαθητές μας που αριστεύουν και σπουδάζουν και διορίζονται πριν από μας , δείχνουν πως δεν είμαστε ικανοί; Κάθε δύο χρόνια υπάρχει σημαντική δαπάνη για το γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών και από τον κουμπαρά του κράτους, καθώς επίσης και από τους καθηγητές οι οποίοι ενώ εργάζονται στην εκπαίδευση (παιδεία και παραπαιδεία)γίνονται ξανά μαθητές παρακολουθώντας οι τυχεροί που μπορούν να πληρώσουν οι ίδιοι ή οι γονείς τους ακόμη και αυτοί που ενώ ακόμη δεν έχουν πάρει πτυχίο, παρακολουθούν φροντιστήρια για τον ΑΣΕΠ, έτσι ώστε με την απόκτηση του τίτλου σπουδών τους να έχουν και επιτυχία ΑΣΕΠ. ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ! Μόνο που στην περίπτωση αυτή ο μαθητής είναι ο καθηγητής! Σε ποιο κράτος ευρωπαϊκής ένωσης η επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού γίνεται με αυτό τον τρόπο και με απαιτήσεις τυποποιημένης παιδαγωγικής συμπεριφοράς; ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: 1)Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για την εξοικονόμηση πόρων από τη δαπάνη για τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ ( επιτηρητές,βαθμολογητές, καταχωρητές, προσωπικό καθαριότητας, μετακινήσεις, άδειες κλπ) για την βελτίωση των εποπτικών μέσων διδασκαλίας ( ηλεκτρονικοί υπολογιστές- πολυμέσα, διαδραστικά εργαλεία διδασκαλίας κλπ). 2) Αν συνταγματικά απαιτείται η πρόσληψη των εκπαιδευτικών να γίνεται μέσω ΑΣΕΠ, τότε το ΑΣΕΠ μπορεί να καταρτίζει τους πίνακες και να αποφασίζει-εγκρίνει τους διορισμούς με διάφορα κριτήρια πχ Α) Παλαιότητα πτυχίου Β) Προϋπηρεσία Γ) Μεταπτυχιακές Σπουδές Δ) Εντοπιότητα Ε) Κοινωνικά Κριτήρια 2)Μεταβατική τουλάχιστον για τα επόμενα τέσσερα διδακτικά έτη περίοδο για το υπάρχον σύστημα πρόσληψης, χωρίς αλλαγές στα ποσοστά 60/40 έτσι ώστε να ισχύσει για τους νέους υποψήφιους φοιτητές οι οποίοι ίσως είναι πτυχιούχοι σε τέσσερα χρόνια! Τέλος, ας μας ενημερώσουν οι κύριοι ιθύνοντες των Υπουργείων Οικονομίας-Παιδείας για τον τρόπο πρόσληψης των Ευρωπαίων Εκπαιδευτικών και τους μισθούς τους! Ευχαριστώ