Θετικά Σημεία Νομοσχεδίου
α. Χαίρομαι διαβάζοντας το νομοσχέδιο που αυξήθηκαν αρκετά οι ώρες βιολογίας για άτομα που θα διεκδικήσουν την Πρόσβαση σε Σχολές Υγείας, αν και θεωρώ λάθος την παντελή έλλειψη μαθηματικών καθώς θα μπορεί να μπει κάποιος στην Ιατρική, με έλλειψη λογικής σκέψης και πολύ καλή απομνημόνευση (παπαγαλία) το οποίο είναι καταστροφικό για την λήψη ιατρικών αποφάσεων και ιατρικών χειρισμών.
β. Θετικό είναι ότι γίνεται ανεξάρτητο το πεδίο Οικονομικών Επιστημών και δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα και περισσότερες ώρες διδασκαλίας σε μαθήματα Οικονομίας και Διοίκησης που είναι απαραίτητα για την μετέπειτα πορεία του φοιτητή Οικονομο/Διοικητικών Σχολών
Αρνητικά Σημεία Νομοσχεδίου (Χρήζουν Αντιμετώπισης)
Ως γονιός δύο παιδιών που σε λίγα χρόνια θα πάνε στο Λύκειο, με τρομάζει το γεγονός ότι στην κρίσιμη εφηβική ηλικία των 15-17 ετών, θα οδηγηθούν σε ένα "ΝΕΟ" Λύκειο το οποίο όμως θυμίζει τα Λύκεια της δικής μου εποχής και προγενέστερα.
Με το παρών νομοσχέδιο στερείτε από τα παιδιά να ασχοληθούν με την λογική σκέψη και τις Νέες Τεχνολογίες, καθώς δεν υπάρχει μάθημα Προγραμματισμού/Λογικής Σκέψης ούτε στην Β ούτε στην Γ Λυκείου.
Οι έννοιες που διδάσκονται στα παιδιά μέσω αυτών των μαθημάτων τα οποία εισήλθαν το 1999/2000 τα παιδιά μπορούν:
1. Να κατανοήσουν αν τους αρέσει και μπορούν να ασχοληθούν με πάρα πολλές σχολές Πληροφορικής, Μηχανικών Υπολογιστών και Πολυτεχνικών σχολών, το οποίο είναι πολύ σημαντικό να ξεκαθαριστεί στο Λύκειο και ειδικά στην Β Λυκείου γιατί η λογική σκέψη και ο προγραμματισμός των υπολογιστών, δεν ταιριάζει με τα μυαλά και τον τρόπο σκέψης όλων των ανθρώπων και μάλιστα ανθρώπων με υψηλό δείκτη εφυήας.
2. Η λογική σκέψη που διδάσκεται μέσω του μαθήματος του ΑΕΠΠ μέχρι πρότινος, βοηθάει στην ευκολότερη επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με την καθημερινή ζωή μας, οικονομικές συνναλαγές και για το λόγο αυτό μαθήματα Προγραμματισμού και Αλγοριθμικών δομών υπάρχουν σε μεγάλη έκταση σε όλες τις Πολυτεχνικές σχολές, ώστε να βγουν Μηχανικοί με δομημένο τρόπο σκέψης. Αλγοριθμική διαδικασία επίλυσης προβλημάτων ακολουθείται κατά κύριο λόγω στην Ιατρική, όπου η διάγνωση και η θεραπεία ακολουθούν μία σειρά απο βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για να αποκλειστούν κάποιες ασθένειες και να καταλήξουμε στην σωστή διάγνωση ακόμη και στις πιο ακραίες περιπτώσεις μελέτης (case studies)/
3. Θεωρώ πως πρέπει το μάθημα του Προγραμματισμού/Αλγοριθμικής και Λογικής Σκέψης να μπει ως Γενικής Παιδείας στην Β Λυκείου ώστε να καταλάβουν από νωρίς αρκετοί μαθητές αν τους ταιριάζει και μπορούν να ασχοληθούν με τέτοιο αντικείμενο και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ώστε να κάνουν τις κατάλληλες επιλογές και στην Γ Λυκείου. Ενώ στην Γ Λυκείου να δίνεται η επιλογή όπως οι μαθητές επιλέγουν ανάμεσα σε μαθηματική ή Βιολογία ώστε να πάνε σε Θετικές Επιστήμες ή Επιστήμες Υγείας αντίστοιχα, έτσι και να υπάρχει η δυνατότητα να διαλέξει ο Μαθητής ανάμεσα σε Χημεία ή Προγραμματισμό ώστε να μπορεί να πάει σε Θετικές ή Τεχνολογικές επιστήμες Αντίστοιχα.
Εύχομαι η διαβούλευση να αποδώσει καρπούς και να βελτιωθεί το προτεινόμενο Νομοσχέδιο προς το καλύτερο, για την πρόοδο των Παιδιών μας, την εξέλιξη των Επιστημών και την βελτίωση της κατάστασης της χώρας μας.
Με εκτίμηση
ένας γονιός με ανησυχίες για το μέλλον των παιδιών του
Θετικά Σημεία Νομοσχεδίου α. Χαίρομαι διαβάζοντας το νομοσχέδιο που αυξήθηκαν αρκετά οι ώρες βιολογίας για άτομα που θα διεκδικήσουν την Πρόσβαση σε Σχολές Υγείας, αν και θεωρώ λάθος την παντελή έλλειψη μαθηματικών καθώς θα μπορεί να μπει κάποιος στην Ιατρική, με έλλειψη λογικής σκέψης και πολύ καλή απομνημόνευση (παπαγαλία) το οποίο είναι καταστροφικό για την λήψη ιατρικών αποφάσεων και ιατρικών χειρισμών. β. Θετικό είναι ότι γίνεται ανεξάρτητο το πεδίο Οικονομικών Επιστημών και δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα και περισσότερες ώρες διδασκαλίας σε μαθήματα Οικονομίας και Διοίκησης που είναι απαραίτητα για την μετέπειτα πορεία του φοιτητή Οικονομο/Διοικητικών Σχολών Αρνητικά Σημεία Νομοσχεδίου (Χρήζουν Αντιμετώπισης) Ως γονιός δύο παιδιών που σε λίγα χρόνια θα πάνε στο Λύκειο, με τρομάζει το γεγονός ότι στην κρίσιμη εφηβική ηλικία των 15-17 ετών, θα οδηγηθούν σε ένα "ΝΕΟ" Λύκειο το οποίο όμως θυμίζει τα Λύκεια της δικής μου εποχής και προγενέστερα. Με το παρών νομοσχέδιο στερείτε από τα παιδιά να ασχοληθούν με την λογική σκέψη και τις Νέες Τεχνολογίες, καθώς δεν υπάρχει μάθημα Προγραμματισμού/Λογικής Σκέψης ούτε στην Β ούτε στην Γ Λυκείου. Οι έννοιες που διδάσκονται στα παιδιά μέσω αυτών των μαθημάτων τα οποία εισήλθαν το 1999/2000 τα παιδιά μπορούν: 1. Να κατανοήσουν αν τους αρέσει και μπορούν να ασχοληθούν με πάρα πολλές σχολές Πληροφορικής, Μηχανικών Υπολογιστών και Πολυτεχνικών σχολών, το οποίο είναι πολύ σημαντικό να ξεκαθαριστεί στο Λύκειο και ειδικά στην Β Λυκείου γιατί η λογική σκέψη και ο προγραμματισμός των υπολογιστών, δεν ταιριάζει με τα μυαλά και τον τρόπο σκέψης όλων των ανθρώπων και μάλιστα ανθρώπων με υψηλό δείκτη εφυήας. 2. Η λογική σκέψη που διδάσκεται μέσω του μαθήματος του ΑΕΠΠ μέχρι πρότινος, βοηθάει στην ευκολότερη επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με την καθημερινή ζωή μας, οικονομικές συνναλαγές και για το λόγο αυτό μαθήματα Προγραμματισμού και Αλγοριθμικών δομών υπάρχουν σε μεγάλη έκταση σε όλες τις Πολυτεχνικές σχολές, ώστε να βγουν Μηχανικοί με δομημένο τρόπο σκέψης. Αλγοριθμική διαδικασία επίλυσης προβλημάτων ακολουθείται κατά κύριο λόγω στην Ιατρική, όπου η διάγνωση και η θεραπεία ακολουθούν μία σειρά απο βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για να αποκλειστούν κάποιες ασθένειες και να καταλήξουμε στην σωστή διάγνωση ακόμη και στις πιο ακραίες περιπτώσεις μελέτης (case studies)/ 3. Θεωρώ πως πρέπει το μάθημα του Προγραμματισμού/Αλγοριθμικής και Λογικής Σκέψης να μπει ως Γενικής Παιδείας στην Β Λυκείου ώστε να καταλάβουν από νωρίς αρκετοί μαθητές αν τους ταιριάζει και μπορούν να ασχοληθούν με τέτοιο αντικείμενο και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ώστε να κάνουν τις κατάλληλες επιλογές και στην Γ Λυκείου. Ενώ στην Γ Λυκείου να δίνεται η επιλογή όπως οι μαθητές επιλέγουν ανάμεσα σε μαθηματική ή Βιολογία ώστε να πάνε σε Θετικές Επιστήμες ή Επιστήμες Υγείας αντίστοιχα, έτσι και να υπάρχει η δυνατότητα να διαλέξει ο Μαθητής ανάμεσα σε Χημεία ή Προγραμματισμό ώστε να μπορεί να πάει σε Θετικές ή Τεχνολογικές επιστήμες Αντίστοιχα. Εύχομαι η διαβούλευση να αποδώσει καρπούς και να βελτιωθεί το προτεινόμενο Νομοσχέδιο προς το καλύτερο, για την πρόοδο των Παιδιών μας, την εξέλιξη των Επιστημών και την βελτίωση της κατάστασης της χώρας μας. Με εκτίμηση ένας γονιός με ανησυχίες για το μέλλον των παιδιών του