Θα ήθελα να και εγώ να γράψω κάτι που σκέφτομαι καιρό αλλά τώρα ήρθε η ώρα να βάλω τις σκέψεις μου σε σειρά:
Θετικά νέου προγράμματος:
1) Λιγότερα μαθήματα για εξέταση στις πανελλήνιες.
2) Απολυτήριο όλα τα παιδιά και όσοι θέλουν ας συνεχίσουν με τις πανελλήνιες.
3) Ενίσχυση στο ωρολόγιο πρόγραμμα των ωρών των μαθημάτων που εξετάζονται πανελλαδικώς. (αλλά νομίζω το 11 ή το 8 ώρες είναι και λίγο υπερ-βολικό)
Αρνητικά νέου προγράμματος:
1) Γιατί να μετράνε οι βαθμοί τις Α΄ και Β΄ Λυκείου στα μόρια των παιδιών στις εξετάσεις? Πρέπει να παιδιά να δίνουν εξετάσεις και στις 2 πρώτες τάξεις? Αυτό σημαίνει περισσότερα φροντιστήρια. Το είχανε κάποτε στην Β΄και Γ΄ τάξη με εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα και κρίθηκε ακατάλληλο. Ας μην γυρίσουμε πάλι πίσω. Για να περάσει το παιδί μου στην Ιατρική θα πρέπει να είναι δυνατός κσι στα θρησκευτικά? Το βρίσκω λίγο άσχετο.
2) Το project στο λύκειο με την μέχρι τώρα πορεία του κρίνεται ως ένα μάθημα το οποίο δεν κατάφερε να εμπνεύσει κανένα παιδί και να φέρει αξιόλογη δουλεία από το σπίτι του. Τα παιδιά είναι σαν σε παιδική χαρά και οι εκπαιδευτικοί πασχίζουν να ολοκληρώσουν αυτοί την εργασία με 2 ή 3 φιλότιμους μαθητές. Το μάθημα αυτό ή θα πρέπει από το υπουργείο να ενισχυθεί (όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβασή σε υπολογιστές για να ψάχνουν, 2ος καθηγητής πάντα μέσα στο τμήμα και αν είναι δυνατόν να μπορεί να χειρίζεται με άνεση τους υπολογιστές)ή αλλιώς κόψτε το. Το ίδιο πιστεύω σας έχουν αναφέρει και οι σύμβουλοί σας, ότι δηλαδή για να περπατήσει αυτό το μάθημα θέλει βοήθεια.
3) Μαθήματα γενικής παιδείας (αυτός θα πρέπει να είναι ο σκοπός του σχολείου) περισσότερα στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Ειδικά για την πληροφορική (εξαφανίζεται από το λύκειο) αγγλικά και γυμναστική (με μειώσεις ωρών) είναι τα μαθήματα που θα έπρεπε να δουλεύονται σε όλες τις τάξεις και βαθμίδες με ιδιαίτερη βαρύτητα. Από όσο ξέρω σε αυτές τις ειδικότητες υπάρχουν καθηγητές (αφού θέλετε να τους μετατάξετε). Το σωστό είναι να τους βάλετε να δουλέψουν και να δώσουν ότι μπορούν στα παιδιά μας. Ειδικά οι γνώσεις στην πληροφορική δεν σταματάνε σε ένα word και σε ένα excel. Πτυχία που τα πληρώνουμε έξω σε ιδιωτικούς φορείς.
4) Ένας μαθητής με σκοπό την Ιατρική ο οποίος αποτυγχάνει να περάσει εκεί του δίδεται η δυνατότητα να διαλέξει σχολές από άλλη δέσμη? Το προηγούμενο σύστημα έδινε αυτή την δυνατότητα. Αυτό θα πρέπει να το δείτε.
5) Διαβούλευση σε ένα πρόγραμμα που δώθηκε μέσα στον Αύγουστο, με σκοπό να ψηφιστεί άμεσα, χωρίς το απαραίτητο χρόνο συζήτησης το θεωρώ τουχάλιστον βιαστικο και πρόχειρό. Και από ότι διαβάζω στα σχόλια υπάρχουν και θέματα τα οποία δεν έχουν λυθεί με τον καλύτερο τρόπο. Θα ήταν πολύ καλύτερα, για να έρθει και το τελικό σχέδιο στην καλύτερη του μορφή, να δωθεί χρόνος ώστε η ομάδα που το έφτιαξε να το διορθώσει και να το βελτιστοποιήσει. Και εσείς βλέπετε πως υπάρχουν θέματα τα οποία χρειάζονται βελτίωση. Εκτός και αν όλη αυτή η διαδικασία στήθηκε για να πούμε πως το κουβεντιάσαμε. Τα σχέδια και οι αποφάσεις αυτές είναι αρκετά συμαντικές για να τις συζητάμε με πίεση χρόνου και χωρίς να έχουμε λάβει υπόψιν τις διορθωτικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν. Ίσως θα πρέπει η ψήφιση του νομοσχεδίου να πάρει παράταση και να εφαρμοστεί του χρόνου ή να ψηφιστεί μόνο ή Α΄ λυκείου και να δωθεί χρόνος για τις άλλες 2 τάξεις.
Γονέας Δάσκαλος
Με 1 παιδί στο Λύκειο και 2 στο Γυμνάσιο.
Σας ευχαριστώ...
Θα ήθελα να και εγώ να γράψω κάτι που σκέφτομαι καιρό αλλά τώρα ήρθε η ώρα να βάλω τις σκέψεις μου σε σειρά: Θετικά νέου προγράμματος: 1) Λιγότερα μαθήματα για εξέταση στις πανελλήνιες. 2) Απολυτήριο όλα τα παιδιά και όσοι θέλουν ας συνεχίσουν με τις πανελλήνιες. 3) Ενίσχυση στο ωρολόγιο πρόγραμμα των ωρών των μαθημάτων που εξετάζονται πανελλαδικώς. (αλλά νομίζω το 11 ή το 8 ώρες είναι και λίγο υπερ-βολικό) Αρνητικά νέου προγράμματος: 1) Γιατί να μετράνε οι βαθμοί τις Α΄ και Β΄ Λυκείου στα μόρια των παιδιών στις εξετάσεις? Πρέπει να παιδιά να δίνουν εξετάσεις και στις 2 πρώτες τάξεις? Αυτό σημαίνει περισσότερα φροντιστήρια. Το είχανε κάποτε στην Β΄και Γ΄ τάξη με εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα και κρίθηκε ακατάλληλο. Ας μην γυρίσουμε πάλι πίσω. Για να περάσει το παιδί μου στην Ιατρική θα πρέπει να είναι δυνατός κσι στα θρησκευτικά? Το βρίσκω λίγο άσχετο. 2) Το project στο λύκειο με την μέχρι τώρα πορεία του κρίνεται ως ένα μάθημα το οποίο δεν κατάφερε να εμπνεύσει κανένα παιδί και να φέρει αξιόλογη δουλεία από το σπίτι του. Τα παιδιά είναι σαν σε παιδική χαρά και οι εκπαιδευτικοί πασχίζουν να ολοκληρώσουν αυτοί την εργασία με 2 ή 3 φιλότιμους μαθητές. Το μάθημα αυτό ή θα πρέπει από το υπουργείο να ενισχυθεί (όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβασή σε υπολογιστές για να ψάχνουν, 2ος καθηγητής πάντα μέσα στο τμήμα και αν είναι δυνατόν να μπορεί να χειρίζεται με άνεση τους υπολογιστές)ή αλλιώς κόψτε το. Το ίδιο πιστεύω σας έχουν αναφέρει και οι σύμβουλοί σας, ότι δηλαδή για να περπατήσει αυτό το μάθημα θέλει βοήθεια. 3) Μαθήματα γενικής παιδείας (αυτός θα πρέπει να είναι ο σκοπός του σχολείου) περισσότερα στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Ειδικά για την πληροφορική (εξαφανίζεται από το λύκειο) αγγλικά και γυμναστική (με μειώσεις ωρών) είναι τα μαθήματα που θα έπρεπε να δουλεύονται σε όλες τις τάξεις και βαθμίδες με ιδιαίτερη βαρύτητα. Από όσο ξέρω σε αυτές τις ειδικότητες υπάρχουν καθηγητές (αφού θέλετε να τους μετατάξετε). Το σωστό είναι να τους βάλετε να δουλέψουν και να δώσουν ότι μπορούν στα παιδιά μας. Ειδικά οι γνώσεις στην πληροφορική δεν σταματάνε σε ένα word και σε ένα excel. Πτυχία που τα πληρώνουμε έξω σε ιδιωτικούς φορείς. 4) Ένας μαθητής με σκοπό την Ιατρική ο οποίος αποτυγχάνει να περάσει εκεί του δίδεται η δυνατότητα να διαλέξει σχολές από άλλη δέσμη? Το προηγούμενο σύστημα έδινε αυτή την δυνατότητα. Αυτό θα πρέπει να το δείτε. 5) Διαβούλευση σε ένα πρόγραμμα που δώθηκε μέσα στον Αύγουστο, με σκοπό να ψηφιστεί άμεσα, χωρίς το απαραίτητο χρόνο συζήτησης το θεωρώ τουχάλιστον βιαστικο και πρόχειρό. Και από ότι διαβάζω στα σχόλια υπάρχουν και θέματα τα οποία δεν έχουν λυθεί με τον καλύτερο τρόπο. Θα ήταν πολύ καλύτερα, για να έρθει και το τελικό σχέδιο στην καλύτερη του μορφή, να δωθεί χρόνος ώστε η ομάδα που το έφτιαξε να το διορθώσει και να το βελτιστοποιήσει. Και εσείς βλέπετε πως υπάρχουν θέματα τα οποία χρειάζονται βελτίωση. Εκτός και αν όλη αυτή η διαδικασία στήθηκε για να πούμε πως το κουβεντιάσαμε. Τα σχέδια και οι αποφάσεις αυτές είναι αρκετά συμαντικές για να τις συζητάμε με πίεση χρόνου και χωρίς να έχουμε λάβει υπόψιν τις διορθωτικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν. Ίσως θα πρέπει η ψήφιση του νομοσχεδίου να πάρει παράταση και να εφαρμοστεί του χρόνου ή να ψηφιστεί μόνο ή Α΄ λυκείου και να δωθεί χρόνος για τις άλλες 2 τάξεις. Γονέας Δάσκαλος Με 1 παιδί στο Λύκειο και 2 στο Γυμνάσιο. Σας ευχαριστώ...