Αρχική Νέο εκπαιδευτικό σύστημαΆρθρο 36: Ρυθμίσεις περί Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, περί Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων και λοιπές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Α. Χατζηλάσκαρη | 16 Αυγούστου 2013, 09:04
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με την παρ. 16 του παρόντος άρθρου για τη διαπίστωση υπεραριθμίας και τη ρύθμισή της οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ04 αντιμετωπίζονται ενιαία, ανεξαρτήτως της ειδικότητας στην οποία ανήκουν. Θεωρώ πως η εν λόγω διάταξη δεν συμβαδίζει ούτε με το γεγονός ότι ο κλάδος έχει εδώ και χρόνια διασπαστεί σε σχέση με τους διορισμούς, τις αποσπάσεις, τις μεταθέσεις κλπ, ούτε και με την 118842/Γ2/17-09-2008 Υ.Α. κατά την οποία οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ04 έχουν διαφορετικά μαθήματα Α’ ανάθεσης. Ειδικότερα: • Η αντιμετώπιση του κλάδου άλλοτε ενιαία (στη διαπίστωση υπεραριθμίας) και άλλοτε κατά ειδικότητα (στους διορισμούς, στις αποσπάσεις, μεταθέσεις, κλπ) δεν επιλύει τα όποια προβλήματα του κλάδου, αλλά τα περιπλέκει. Θα ήταν σαφέστερο και ξεκάθαρο όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνονται με τα ίδια δεδομένα. • Αντιμετωπίζοντας τον κλάδο ενιαία στις υπεραριθμίες, πολλά οργανικά κενά που θα μπορούσαν να δοθούν στις επιμέρους ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04 χάνονται. Π.χ. ένα σχολείο χρειάζεται 14 ώρες φυσικής και δεν διαθέτει φυσικό, αλλά διαθέτει βιολόγο και χημικό οι οποίοι δεν συμπληρώνουν πλήρες ωράριο στο σχολείο. Για οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα πλην του κλάδου ΠΕ04, οι 12 ώρες Α’ Ανάθεσης θα σήμαιναν και οργανικό κενό. Στο παράδειγμα όμως, το κενό αυτό δεν δίνεται ποτέ και οι ώρες της φυσικής καλύπτονται από το βιολόγο και το χημικό, που έχουν τη φυσική Β’ ανάθεση (η επιλογή του μαθήματος και των ειδικοτήτων είναι τυχαία, καθώς το πρόβλημα που προκύπτει αφορά όλες τις ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04). Επίσης, με τη διάταξη αυτή, είναι δυνατόν κάποιος εκπαιδευτικός ΠΕ04 να κριθεί οργανικά υπεράριθμος, έστω κι αν καλύπτει πολύ περισσότερες από 12 ώρες Α’ ανάθεσης στο σχολείο του (μία ακόμη εξαίρεση για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ04, που φυσικά δεν ισχύει για καμία άλλη ειδικότητα). Πόσο συνταγματική είναι λοιπόν μια τέτοια διάταξη, η οποία αντιμετωπίζει τις ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04 με τρόπο διαφορετικό από όλες τις υπόλοιπες ειδικότητες; • Η 118842/Γ2/17-09-2008 Υ.Α ορίζει ότι οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ04 έχουν διαφορετικά μαθήματα Α’ ανάθεσης. Όμως με τη νέα διάταξη που προωθείται η προτεραιότητα διδασκαλίας των επιμέρους μαθημάτων φυσικών επιστημών, δεν δίνεται στον εκπαιδευτικό της αντίστοιχης ειδικότητας, αλλά στον «παλιό» εκπαιδευτικό του σχολείου ανεξαρτήτως ειδικότητας, απλά και μόνο για να συμπληρώσει πλήρες ωράριο στο ίδιο σχολείο. Αυτό σημαίνει ότι δεν ενδιαφέρει το υπουργείο αν τη φυσική τη διδάσκει ο βιολόγος, ή τη βιολογία ο φυσικός κλπ. Πόσο ορθολογική θεωρείτε τη διαχείριση του προσωπικού κλάδου ΠΕ04 με αυτόν τον τρόπο; Και τελικά τι νόημα έχουν οι διαφορετικές Α΄ αναθέσεις; Παρακαλώ να αποσύρετε την παρούσα διάταξη, αφού επανελέγξετε τη συνταγματικότητα και ορθότητά της.