Αρχική Νέο εκπαιδευτικό σύστημαΆρθρο 08: Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και ΕιδικότητεςΣχόλιο του χρήστη Καθηγητές του Τομέα Δομικών Έργων του ΕΠΑΛ Βροντάδου - Χίος | 16 Αυγούστου 2013, 09:51
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η αναγκαιότητα της διεύρυνσης του τομέα των κατασκευών συνδέεται άμεσα με την ανάπτυξη και τις υποδομές της χώρας και αποτελεί άμεση προτεραιότητα για τον εκσυγχρονισμό και την επίτευξη των στόχων της επιχειρούμενης αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης που προτείνεται με το Νέο Νομοσχέδιο Για τον «εκσυγχρονισμό» της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης επιχειρήθηκε το ψαλίδισμα αν όχι η εξαφάνιση του τομέα των κατασκευών (Πολιτικού Μηχανικού), που αποτέλεσε επί σειρά ετών το βασικό τομέα για την ανάπτυξη από σύστασης του ελληνικού κράτους με την δημιουργία του δομικού σχολείου στην Αίγινα το 1828.Με στόχο να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας, και χωρίς την ανάπτυξη οποίας είναι αδύνατη η οικονομική ανάκαμψη. Η παραγωγική ανασυγκρότηση και η ανάπτυξη δεν μπορεί να γίνει χωρίς βασικές παραγωγικές μονάδες κρίσιμες για την ανάπτυξη της οικονομίας όπως λιμάνια, αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομοι, ναυπηγεία, αξιοποίηση ενεργειακού και ορυκτού πλούτου, η πολεοδομική και κτιριολογική αναβάθμιση, η διαμόρφωση ρυθμιστικών αναπτυξιακών σχεδίων που λείπουν εντελώς, η τοπογραφική καταγραφή με ακρίβεια και η σύνταξη του κτηματολογίου της χώρας και τόσα άλλα που συνδέονται με τον τομέα του Πολιτικού Μηχανικού και των κατασκευών. Τα τελευταία χρόνια τα επαγγέλματα τις οικοδομής έχουν αφεθεί στην τύχη τους χωρίς να διασφαλίζεται η ποιότητα των εργασιών που παρέχεται από τους τεχνικούς λογω της έλλειψης πιστοποίησης των επαγγελμάτων από την πολιτεία. Κρίσιμη για αυτό είναι η εκπαίδευση πρώτου επιπέδου και η παραγωγή μεσαίων και ικανών στελεχών που εμποδίστηκε για χρόνια. Με μεγάλη ανακούφιση είδαμε τις ειδικότητες Περιβάλλοντος στην Εκπαίδευση Οι ειδικότητες όμως του Τομέα Περιβάλλοντος προσανατολίζονται περισσότερο στην αποκατάσταση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης κυρίως με χρήση της τεχνολογίας. Ο τομέας δομικών θα πρέπει να εισάγει τη λογική της πρόληψης μέσω του κατάλληλου σχεδιασμού έργων "στο πλαίσιο της εθνικής και κοινοτικής πολιτικής και νομοθεσίας, για την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη" (ΚΑΠΕ). Στον τομέα των Δομικών μπορούν να εισαχθούν ειδικότητες σε θέματα μελέτης του τρόπου ένταξης των ανθρωπογενών κατασκευών στο φυσικό περιβάλλον και ειδικότερα μελέτη αυτού σε επίπεδο χωροταξίας, πολεοδομίας και αρχιτεκτονικής. Εντός αυτών των ειδικοτήτων θα δοθεί η δυνατότητα για εκπαίδευση σε θέματα όπως σύνταξης περιβαλλοντικών μελετών, ενεργειακής επιθεώρησης, ψυχολογίας του χώρου, βιοκλιματικού σχεδιασμού (παθητικά συστήματα, οικολογικής μηχανικής και τεχνολογίας, οικολογικών δομικών υλικών). Προτείνουμε στο Τομεα Δομικων Εργων επιπλέον την εισαγωγή των παρακάτω ειδικοτήτων για την κάλυψη των ανωτέρω αναγκών σε μεσαία στελέχη στο χώρο των κατασκευών . Α.α) Τεχνικός βιοκλιματικών κτιριακών έργων β) Τεχνικός Συντήρησης, Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων γ)Τεχνικός περιβαλλοντικού σχεδιασμού και επιθεώρησης ανθρωπογενών κατασκευών δ)Τεχνικός έργων υποδομής Στα μεταγυμνασιακά ΙΕΚ να προστεθεί η ειδικότητα Τεχνίτης κατασκευής και συντήρησης Σιδηροδρομικών δικτύων Επίσης στην Α Τάξη προτείνουμε και θεωρούμε αναγκαία την εισαγωγή στην ομάδα προσανατολισμού Τεχνολογικών εφαρμογών, του Μαθήματος «Αρχές σχεδιασμού και Υλοποίησης σύγχρονων δομικών έργων» Ο σχεδιασμός μπορεί να εισάγει τον μαθητή σε βασικές αρχές ανάλυσης - σύνθεσης δομικών έργων, καθώς και στη σχετική ορολογία διάκρισης των δομικών έργων. Επίσης μπορεί να εισάγει και στις βασικές αρχές περιβαλλοντικού σχεδιασμού τους.