H απομάκρυνση του μαθήματος της Πληροφορικής από το πρόγραμμα σπουδων του Νέου Λυκείου, η αναχρονιστική επιστροφή σε σύστημα εξέτασης όμοιο των δεσμών, καθώς και η πριμοδότηση συγκεκριμένων μαθημάτων, υποκρύπτουν -στην καλύτερη περίπτωση- άκρατη ανοησία από πλευράς του Υπουργείου.
Προσωπικά δεν μπορώ να διανοηθώ πως μελλοντικοί φοιτητές π.χ. πολυτεχνικών Σχολών θα φοιτήσουν ΧΩΡΙΣ να έχουν διδαχθεί Προγραμματισμό και χωρίς να έχουν κληθεί να εξεταστούν στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Κατ'επέκτασιν τα προγράμματα σπουδών των πρωτοετών φοιτητών των αντίστοιχων Τμημάτων θα πρέπει να αναμορφωθούν με τη σειρά τους χαμηλώνοντας το επίπεδο (μια και θα απευθύνονται σε αρχαρίους), αλλά και τον πήχυ των απαιτήσεων. Φανταστείτε έναν φοιτητή Κλασσικής Φιλολογίας που έρχεται πρώτη φορά στη ζωή του σε επαφή με αρχαίο ελληνικό κείμενο στο πρώτο έτος, γιατί απλά στο σχολείο διδακσκόταν και εξεταζόταν σε άσχετα μαθήματα! Η εκάστοτε κυβέρνηση αρέσκεται να κόπτεται, όμως, για την ανταγωνιστικότητα των Πανεπιστημίων μας!
Δεν θα σχολιάσω καν το έλλειμα παιδείας που θα προκύψει σε κάθε μαθητή οποιουδήποτε επαγγελματικού προσανατολοσμού,με την αποσυρση του εν λόγω αντικειμένου. Το θεωρώ αυτονόητο και γνωστό.
Το Νέο Λύκειο επιφέρει μόνο συγχυση, οπισθοδρόμηση, οικονομική επιβάρυνση στις οικογένειες των μαθητων της Α' Λυκείου, που από Σεπτέμβρη θα πρέπει να εντάξουν στον οικογενειακό προϋπολογισμό το έξοδο του φροντιστηρίου ταυτόχρονα με τα χαράτσια, εφορία, πετρέλαιο θέρμανσης, και κυρίως δυσμενείς συνέπειες στο κοινωνικό σύνολο.
Αλήθεια τι ακριβώς επιθυμούμε; Να συμβαδίσουμε με τον (υπολοιπο) δυτικό κόσμο ή να έχουμε ημιμαθείς πολίτες, "θύματα" μιας ακόμα εκπ/κης μεταρρύθμισης;
Εύχομαι και ελπίζω να αποσυρθεί το νομοσχέδιο και όχι το μάθημα της πληροφορικής.
H απομάκρυνση του μαθήματος της Πληροφορικής από το πρόγραμμα σπουδων του Νέου Λυκείου, η αναχρονιστική επιστροφή σε σύστημα εξέτασης όμοιο των δεσμών, καθώς και η πριμοδότηση συγκεκριμένων μαθημάτων, υποκρύπτουν -στην καλύτερη περίπτωση- άκρατη ανοησία από πλευράς του Υπουργείου. Προσωπικά δεν μπορώ να διανοηθώ πως μελλοντικοί φοιτητές π.χ. πολυτεχνικών Σχολών θα φοιτήσουν ΧΩΡΙΣ να έχουν διδαχθεί Προγραμματισμό και χωρίς να έχουν κληθεί να εξεταστούν στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Κατ'επέκτασιν τα προγράμματα σπουδών των πρωτοετών φοιτητών των αντίστοιχων Τμημάτων θα πρέπει να αναμορφωθούν με τη σειρά τους χαμηλώνοντας το επίπεδο (μια και θα απευθύνονται σε αρχαρίους), αλλά και τον πήχυ των απαιτήσεων. Φανταστείτε έναν φοιτητή Κλασσικής Φιλολογίας που έρχεται πρώτη φορά στη ζωή του σε επαφή με αρχαίο ελληνικό κείμενο στο πρώτο έτος, γιατί απλά στο σχολείο διδακσκόταν και εξεταζόταν σε άσχετα μαθήματα! Η εκάστοτε κυβέρνηση αρέσκεται να κόπτεται, όμως, για την ανταγωνιστικότητα των Πανεπιστημίων μας! Δεν θα σχολιάσω καν το έλλειμα παιδείας που θα προκύψει σε κάθε μαθητή οποιουδήποτε επαγγελματικού προσανατολοσμού,με την αποσυρση του εν λόγω αντικειμένου. Το θεωρώ αυτονόητο και γνωστό. Το Νέο Λύκειο επιφέρει μόνο συγχυση, οπισθοδρόμηση, οικονομική επιβάρυνση στις οικογένειες των μαθητων της Α' Λυκείου, που από Σεπτέμβρη θα πρέπει να εντάξουν στον οικογενειακό προϋπολογισμό το έξοδο του φροντιστηρίου ταυτόχρονα με τα χαράτσια, εφορία, πετρέλαιο θέρμανσης, και κυρίως δυσμενείς συνέπειες στο κοινωνικό σύνολο. Αλήθεια τι ακριβώς επιθυμούμε; Να συμβαδίσουμε με τον (υπολοιπο) δυτικό κόσμο ή να έχουμε ημιμαθείς πολίτες, "θύματα" μιας ακόμα εκπ/κης μεταρρύθμισης; Εύχομαι και ελπίζω να αποσυρθεί το νομοσχέδιο και όχι το μάθημα της πληροφορικής.