Αρχική Νέο εκπαιδευτικό σύστημαΆρθρο 08: Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και ΕιδικότητεςΣχόλιο του χρήστη ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ-ΣΕΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 16 Αυγούστου 2013, 14:33
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μετά τις ραγδαίες εξελίξεις στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Τυπικής Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, οι Διευθυντές των ΕΠΑ.Λ-ΕΠΑ.Σ-ΣΕΚ ν. Ηρακλείου βρεθήκαμε και συζητήσαμε για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί. Από την συζήτηση αυτή καταλήξαμε στις κάτωθι προτάσεις-θέσεις μας, τις οποίες καταθέτουμε και στη δημόσια διαβούλευση. 1. Ζητάμε την άμεση και πλήρη επαναφορά στην τυπική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, των τομέων και ειδικοτήτων που καταργήθηκαν. 2. Αν αυτό δεν είναι εφικτό να συμβεί άμεσα, πρέπει να ληφθεί, από το ΥΠΑΙΘ, η απαραίτητη μέριμνα για τη λειτουργία σε μεταβατικό στάδιο και των τμημάτων της Β’ ΕΠΑ.Λ και Α’ ΕΠΑ.Σ στις συγκεκριμένες ειδικότητες (Πέρα της λειτουργίας των τμημάτων της Γ’ ΕΠΑ.Λ και Β’ ΕΠΑ.Σ για την οποία έχει δεσμευτεί ο Υπουργός). Χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες επέλεξαν, στις εγγραφές του Ιουνίου, να σπουδάσουν, το σχολικό έτος 2013-14, στις συγκεκριμένες ειδικότητες. Είναι απαράδεκτο αυτοί οι μαθητές –τριες να οδηγούνται, τον Σεπτέμβρη, σε μια βίαιη αλλαγή επαγγελματικού προσανατολισμού. 3. Εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας όσο αφορά την εύρυθμη διεξαγωγή των επαναληπτικών εξετάσεων Σεπτεμβρίου για τους μετεξεταστέους μαθητές των ειδικοτήτων που καταργήθηκαν και τη μετέπειτα λειτουργία των μεταβατικών τάξεων στις συγκεκριμένες ειδικότητες. Δεν είναι δυνατόν με ωρομισθίους εκπαιδευτικούς των τεσσάρων ωρών να διεξαχθούν εξετάσεις και πολύ περισσότερο να καλυφθούν τα θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα των μεταβατικών τάξεων. Για παράδειγμα δεν μπορεί για ένα εξάωρο εργαστηριακό μάθημα, τις πρώτες τέσσερις ώρες να κάνει την άσκηση ένας ωρομίσθιος εκπαιδευτικός και τις υπολειπόμενες δύο ώρες να την συνεχίζει ένας άλλος εκπαιδευτικός. Σε σχέση με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου για τη τυπική Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση καταθέτουμε τις εξής προτάσεις-παρατηρήσεις: 1. Στην Α΄ τάξη όλων των ΕΠΑ.Λ πρέπει να δύναται να λειτουργήσουν όλες οι ομάδες προσανατολισμού που ορίζει το νομοσχέδιο όπως ακριβώς συνέβαινε και ως σήμερα με τον Τεχνολογικό κύκλο και τον κύκλο Υπηρεσιών. Η χωροταξική διασπορά των Επαγγελματικών Λυκείων είναι μικρή σε σχέση με τα σχολεία της γενικής και πρέπει τουλάχιστον για την Α’ τάξη να αποφευχθεί η δαπανηρή μεταφορά των μαθητών σε ΕΠΑ.Λ εκτός της περιοχής κατοικίας τους. Εξάλλου οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό ειδικοτήτων για τη λειτουργία των ομάδων προσανατολισμού είναι μικρές και όπου δεν υπάρχει το απαραίτητο προσωπικό μπορεί να καλυφθεί με διαθέσεις εκπαιδευτικών των όμορων σχολείων ή από τυχόν υπεράριθμους εκπαιδευτικούς. 2. Στο νομοσχέδιο δεν αναφέρεται τίποτα για τις Επαγγελματικές σχολές. Θεωρούμε ότι πρέπει οι ΕΠΑ.Σ να μετατραπούν σε Επαγγελματικά λύκεια όπως ακριβώς προέβλεπε το προηγούμενο σχέδιο νόμου επί Υπουργίας Άννας Διαμαντοπούλου. 3. Για το ωράριο των Διευθυντών και Υποδιευθυντών των Επαγγελματικών Λυκείων και Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων και τη γραμματειακή υποστήριξη των εν λόγω σχολείων ζητάμε, για λόγους ισονομίας και εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων μας, να ισχύσει το ίδιο καθεστώς που διέπει τη λειτουργία των δημόσιων ΙΕΚ. Δηλαδή, πλήρης απαλλαγή των Διευθυντών από τα διδακτικά τους καθήκοντα, το ωράριο για τους Υποδιευθυντές να είναι τα 2/3 του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου και τέλος να προβλέπεται τμήμα γραμματείας στα ΕΠΑ.Λ όπως προβλέπεται στα ΙΕΚ. Τα παραπάνω ισχύουν στα ΙΕΚ ανεξαρτήτως μαθητικού δυναμικού. Άλλωστε στο 1566/1985 προβλέπεται για τα ΕΠΑ.Λ μέχρι 300 μαθητές ένα άτομο για γραμματειακή υποστήριξη και δύο για πάνω από 500 μαθητές. Παρόλο που όλα αυτά προβλέπονται με νόμο πότε δεν εφαρμόστηκαν καθολικά για τα σχολεία μας. 4. Διαβάζοντας τις διατάξεις που θα διέπουν τη λειτουργία των μετα-γυμνασιακών και μετα-λυκειακών ΙΕΚ με έκπληξη διαπιστώσαμε, ότι αντίστοιχες ειδικότητες με αυτές τις τυπικής εκπαίδευσης θα λειτουργούν και εκεί. Με βάση την επιχειρηματολογία του Υπουργού Παιδείας,, ότι λειτουργούσαν ίδιες ειδικότητες σε ΕΠΑ.Λ-ΕΠΑ.Σ-ΙΕΚ και ότι αυτό «μπέρδευε» τους μαθητές, ζητάμε την κατάργηση των ειδικοτήτων αυτών από τα ΙΕΚ και την παροχή τους μόνο από την τυπική εκπαίδευση. Άλλωστε τα ίδια επίπεδα προσόντων λαμβάνουν οι μαθητές ακολουθώντας τις διαδρομές της τυπικής εκπαίδευσης. 5. Στο νομοσχέδιο και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο «ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ» δεν αναφέρεται τίποτα για τη λειτουργία των τμημάτων ένταξης των ΕΠΑ.Λ. Θεωρούμε επιβεβλημένο, το ΥΠΑΙΘ, να διευκρινίσει και να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία των εν λόγω τμημάτων. 6. Επίσης δεν γίνεται πουθενά λόγος για το καθεστώς που θα διέπει τη λειτουργία των Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων αν και αυτά αναφέρονται σε διάφορα σημεία του ν/σ. Θεωρούμε αυτονόητο ότι για τη λειτουργία των ΣΕΚ θα συνεχίσουν να ισχύουν τα όσα προβλέπει η κείμενη νομοθεσία (ν.1566/1985). Δηλαδή ότι τα ΣΕΚ εξακολουθούν να είναι δομές της τυπικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και η στελέχωση αυτών γίνεται με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς των Επαγγελματικών λυκείων. 7. Στο ν/σ επίσης δεν αναφέρεται ο τομέας «Εφαρμοσμένων τεχνών – Καλλιτεχνικών σπουδών» με ειδικότητες που καλύπτονται διδακτικά από τους κλάδους εκπαιδευτικών ΠΕ08 Ζωγράφοι και ΠΕ1828 Συντηρητών Έργων Τέχνης, οι οποίοι δεν έχουν καταργηθεί. Μέχρι τη δημοσίευση του ν/σ, ο συγκεκριμένος τομέας υπήρχε στο non paper του Υπουργείου και σε διάφορα δημοσιεύματα του Έντυπου και Ηλεκτρονικού τύπου, τι συνέβη τελικά και έμεινε εκτός; Ζητάμε τη λειτουργία του συγκεκριμένου τομέα στην τυπική εκπαίδευση που θα καλυφθεί διδακτικά από το υπάρχον προσωπικό. Διαφορετικά, το Υπουργείο συνεχίζει την έμμεση κατάργηση οργανικών θέσεων και πέρα των μνημονιακών δεσμεύσεων του. 8. Στο άρθρο 5 και συγκεκριμένα στο σημείο 2, αναφέρεται ότι «Ελάχιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα Εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια είναι τα είκοσι (20) έτη». Η συγκεκριμένη πρόβλεψη στερεί από εργαζόμενους μαθητές, κάτω των 20 ετών, τη δυνατότητα φοίτησης στη δευτεροβάθμια τυπική εκπαίδευση. Ως γνωστόν το Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο απευθύνεται σε εργαζόμενους μαθητές ανεξαρτήτου ηλικίας, σε μαθητές με κάρτα ανεργίας Ο.Α.Ε.Δ. και σε αυτούς που για ειδικούς λόγους δεν μπορούν να φοιτήσουν σε Ημερήσιο σχολείο. Αν το Υπουργείο επιθυμεί να φοιτούν στα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ μόνο ενήλικες μαθητές, η ηλικία ενηλικίωσης είναι τα 18 και όχι τα 20. Το κείμενο υπογράφεται από τους κάτωθι Δ/ντες ΕΠΑ.Λ-ΕΠΑ.Σ-ΣΕΚ ν. Ηρακλείου: 1. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΟΛΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 1ου ΕΠΑ.Λ 2. ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΚΛΑΒΟΥΝΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 2ου ΕΠΑ.Λ 3. ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΤΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 3ου ΕΠΑ.Λ 4. ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΣΚΟΡΔΟΥΛΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 4ου ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΕΠΑ.Λ 5. ΛΟΥΙΖΑ ΣΦΑΚΙΩΤΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ 5ου ΕΠΑ.Λ 6. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΧΟΝΤΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 6ου ΕΠΑ.Λ 7. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΑΣΙΛΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ 1ης ΕΠΑ.Σ 8. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΝΑΤΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 1ου ΣΕΚ 9. ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 2ου ΣΕΚ 10. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΠΑ.Λ ΜΟΙΡΩΝ 11. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΟΥΜΑΝΙΔΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΠΑ.Σ ΑΣΤΕΡΟΥΣΙΩΝ