Κύριε Υπουργέ,
Είναι προφανές ότι σχέδιο του νέου λυκείου έχει τους γενικούς σκοπούς:
1. να κάνει οικονομία (μειώνοντας της ειδικότητες)
2. να μειώσει την ανεργία (μέσω φροντιστηρίων)
3. και να εισπράξει περισσότερους φόρους (από τα φροντιστήρια)
δεν θα προσπαθήσω να επιχειρηματολογήσω για τα αυτονόητα, το έχουν κάνει ήδη αρκετοί εδώ μέσα. Θα σας θέσω μόνο τα παρακάτω ερωτήματα για να καταλάβετε γιατί θα αποτύχετε και στους παραπάνω στόχους:
Γνωρίζετε ότι;
Α. σε λίγα μόλις χρόνια θα χρειαστεί να γίνουν πολλοί διορισμοί Φιλολόγων, Φυσικών και Μαθηματικών; (οι ώρες των μαθημάτων που διδάσκουν αυξάνονται και πολλοί από τους εν ενεργεία πλησιάζουν στη συνταξιοδότηση.)
Β. τα επόμενα 10 χρόνια ελάχιστοι καθηγητές πληροφορικής θα συνταξιοδοτηθούν. (ο κλάδος είναι καινούργιος και η πλειοψηφία είναι νέοι).
Γ. οι περισσότεροι καθηγητές πληροφορικής είναι οι άριστοι μαθητές των δεκαετιών ’80 και ’90, επιτυχόντες στα τμήματα Πληροφορικής με πολύ υψηλές βάσεις εισαγωγής, πτυχιούχοι Πολυτεχνικών Σχολών, μεγάλος αριθμός με μεταπτυχιακές σπουδές και γενικά επιστήμονες με προσόντα που θα τους υποχρεώσετε να διδάξουν στα Δημοτικά «τον Πέρη και την Κάτια» ή να «κάνουν» τον γραμματέα «σε διάφορες υπηρεσίες»; (θα τους βυθίσετε σε κατάθλιψη, θα τους κάνετε αντιπαραγωγικούς και μέσα από τα σχολεία θα προετοιμάσετε ελλιπώς τους αυριανούς πολίτες)
Δ. Μετακυλώντας την Πληροφορική από το Λύκειο στο Δημοτικό, ταυτόχρονα μπερδεύετε τη χρήση Η/Υ με την Επιστήμη των Υπολογιστών, ή τους γιατρούς με τις Αποκλειστικές Νοσοκόμες, τους μηχανολόγους-μηχανικούς με τους δασκάλους οδήγησης, τους πολιτικούς μηχανικούς με τους κτίστες, τους αρχιτέκτονες με το προσωπικό δημιουργικής απασχόλησης νηπίων, τους αεροναυπηγούς με τις αεροσυνοδούς; κλπ κλπ (δεν υποτιμώ καμία εργασία αλλά καλό είναι να μη συγχέουμε τα πράγματα…).
Ε. οι φροντιστές πλέουν σε πελάγη ευτυχίας; (φυσικο-μαθηματικοι-φιλόλογοι); Η φοροδιαφυγή θα αυξηθεί, η παραπαιδεία θα αυξηθεί (και μάλιστα η μαύρη!)
Στ. Τα εργαστήρια πληροφορικής των λυκείων θα ρημάξουν και σε λίγα χρόνια που θα επανέλθει το μάθημα της Πληροφορικής στο Λύκειο, θα χρειαστούν πάλι λεφτά για νέα εργαστήρια…
Υπάρχουν πολλά ακόμα, δε χρειάζεται να τα γράψω, το σχέδιο για το νέο λύκειο δεν κάνει οικονομία, κάνει σπατάλη, σπατάλη ανθρώπινου δυναμικού, σπατάλη εργαστηριακού εξοπλισμού, σπατάλη χρόνου των νέων της πατρίδας μας στην πιο δημιουργική περίοδο της ζωής τους. ΚΡΙΜΑ.
Κύριε Υπουργέ, Είναι προφανές ότι σχέδιο του νέου λυκείου έχει τους γενικούς σκοπούς: 1. να κάνει οικονομία (μειώνοντας της ειδικότητες) 2. να μειώσει την ανεργία (μέσω φροντιστηρίων) 3. και να εισπράξει περισσότερους φόρους (από τα φροντιστήρια) δεν θα προσπαθήσω να επιχειρηματολογήσω για τα αυτονόητα, το έχουν κάνει ήδη αρκετοί εδώ μέσα. Θα σας θέσω μόνο τα παρακάτω ερωτήματα για να καταλάβετε γιατί θα αποτύχετε και στους παραπάνω στόχους: Γνωρίζετε ότι; Α. σε λίγα μόλις χρόνια θα χρειαστεί να γίνουν πολλοί διορισμοί Φιλολόγων, Φυσικών και Μαθηματικών; (οι ώρες των μαθημάτων που διδάσκουν αυξάνονται και πολλοί από τους εν ενεργεία πλησιάζουν στη συνταξιοδότηση.) Β. τα επόμενα 10 χρόνια ελάχιστοι καθηγητές πληροφορικής θα συνταξιοδοτηθούν. (ο κλάδος είναι καινούργιος και η πλειοψηφία είναι νέοι). Γ. οι περισσότεροι καθηγητές πληροφορικής είναι οι άριστοι μαθητές των δεκαετιών ’80 και ’90, επιτυχόντες στα τμήματα Πληροφορικής με πολύ υψηλές βάσεις εισαγωγής, πτυχιούχοι Πολυτεχνικών Σχολών, μεγάλος αριθμός με μεταπτυχιακές σπουδές και γενικά επιστήμονες με προσόντα που θα τους υποχρεώσετε να διδάξουν στα Δημοτικά «τον Πέρη και την Κάτια» ή να «κάνουν» τον γραμματέα «σε διάφορες υπηρεσίες»; (θα τους βυθίσετε σε κατάθλιψη, θα τους κάνετε αντιπαραγωγικούς και μέσα από τα σχολεία θα προετοιμάσετε ελλιπώς τους αυριανούς πολίτες) Δ. Μετακυλώντας την Πληροφορική από το Λύκειο στο Δημοτικό, ταυτόχρονα μπερδεύετε τη χρήση Η/Υ με την Επιστήμη των Υπολογιστών, ή τους γιατρούς με τις Αποκλειστικές Νοσοκόμες, τους μηχανολόγους-μηχανικούς με τους δασκάλους οδήγησης, τους πολιτικούς μηχανικούς με τους κτίστες, τους αρχιτέκτονες με το προσωπικό δημιουργικής απασχόλησης νηπίων, τους αεροναυπηγούς με τις αεροσυνοδούς; κλπ κλπ (δεν υποτιμώ καμία εργασία αλλά καλό είναι να μη συγχέουμε τα πράγματα…). Ε. οι φροντιστές πλέουν σε πελάγη ευτυχίας; (φυσικο-μαθηματικοι-φιλόλογοι); Η φοροδιαφυγή θα αυξηθεί, η παραπαιδεία θα αυξηθεί (και μάλιστα η μαύρη!) Στ. Τα εργαστήρια πληροφορικής των λυκείων θα ρημάξουν και σε λίγα χρόνια που θα επανέλθει το μάθημα της Πληροφορικής στο Λύκειο, θα χρειαστούν πάλι λεφτά για νέα εργαστήρια… Υπάρχουν πολλά ακόμα, δε χρειάζεται να τα γράψω, το σχέδιο για το νέο λύκειο δεν κάνει οικονομία, κάνει σπατάλη, σπατάλη ανθρώπινου δυναμικού, σπατάλη εργαστηριακού εξοπλισμού, σπατάλη χρόνου των νέων της πατρίδας μας στην πιο δημιουργική περίοδο της ζωής τους. ΚΡΙΜΑ.