Καταρχήν θα ήθελα να εκφράσω ότι δε βλέπω με κακό μάτι το νέο πρόγραμμα σπουδών το οποίο έχει πολλά θετικά. Εξάλλου, το υπάρχον λύκειο χρειάζεται αλλαγή.
Θα ήθελα όμως να κάνω μερικές κριτικές παρατηρήσεις:
1) Ποια η χρησιμότητα μαθήματος θρησκευτικών 1 ώρας στην Γ' Λυκείου τη στιγμή που υπάρχει στην Α κ στη Β Λυκείου σα δίωρο. Υπόψην, για το μάθημα θα πρέπει να συντηρηθεί και τράπεζα θεμάτων και υποδομή για εξετάσεις. Μήπως θα έπρεπε να βγει και στη θέση του να δοθεί σε άλλο μάθημα; Προτάσεις: α) 1 ώρα επιπλέον Φυσική Αγωγή για εκτόνωση των παιδιών β) να υπάρχει μία ώρα λιγότερη στο πρόγραμμα σπουδών γ) να δοθεί η ώρα στα μαθήματα προσανατολισμού.
2) Με έκπληξη διαπίστωσα, όντας μηχανικός λογισμικού με πολλά χρόνια εμπειρία, ότι από το πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου λείπει εντελώς ουσιαστικό μάθημα Επιστήμης Πληροφορικής. Υπάρχει μόνο ένα μάθημα επιλογής στην Α' Λυκείου "Εφαρμογές Πληροφορικής" που αν είναι να γίνεται με το βιβλίο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο Λύκειο, καλύτερα να μη γίνει καθόλου. Τα βιβλίο είναι πολύ χαρτί για το τίποτα. Εγώ παρόλο άνθρωπος της πληροφορικής απέτρεψα το γιό μου να επιλέξει αντίστοιχο μάθημα επιλογής στη Β' Λυκείου αυτή τη στιγμή.
Αυτό που λείπει από το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι η αντιμετώπιση της πληροφορικής σαν επιστήμη και όχι σα δεξιότητα.
Μήπως ξεχνούμε ότι υπάρχουν τόσες πολλές σχολές πληροφορικής στη χώρα και πολλές άλλες σχολές που έχουν βασικά μαθήματα επιστήμης πληροφορικής και μαθήματα προγραμματισμού στο πρόγραμμα σπουδών τους; Μήπως ξεχνούμε ότι όλες οι πολυτεχνικές σχολές χρησιμοποιούν βασικά μαθήματα αλγορίθμων και επιστημονικού υπολογισμού σα βασικό εφόδιο στην επιστημονική τους κατάρτιση;
Μήπως ξεχνούμε ότι πολλά παιδιά επιλέγουν την επιστήμη της πληροφορικής για απόκτηση μεταπτυχιακού στο εξωτερικό σα βασικού εφόδιου στην αγορά εργασίας;
Αλήθεια, γνωρίζουμε ή το ξεχνούμε οτι οι μεγαλύτερες εταιρείες στο κόσμο εδώ και πολλά χρόνια είναι εταιρείες πληροφορικής;
Πότε περιμένουμε σα χώρα να γίνουν όλοι αυτοί καλοί προγραμματιστές και να συμβάλλουν στη δημιουργία βάσεων υγιούς ανάπτυξης στη χώρα; Πότε περιμένουμε να ενσωματωθούν στη συνέχεια στην αγορά εργασίας και να αποκτήσουν πραγματικές επαγγελματικές δυνατότητες σε ένα χώρο που εξελίσσεται τόσο ραγδαία; Τόσο πολύ μας αρέσει να χάνουμε τα τρένα;
Μήπως, θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τη θεμελίωση της επιστημονικής βάσης στην πληροφορική και της βασικής ικανότητας προγραμματισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έτσι ώστε να χτίσουν στη συνέχεια στη τριτοβάθμια εκπαίδευση σε πιο υψηλές απαιτήσεις και να εσωματωθούν άμεσα στην αγορά εργασίας, χωρίς την ανάγκη, πολλές φορές, αμφίβολης ποιότητας μεταπτυχιακών από το εξωτερικό;
Προτάσεις:
Πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχουν βασικά μαθήματα γενικής παιδείας επιστήμης υπολογιστών με απλά θέματα δομημένου προγραμματισμού στην Α και στη Β Λυκείου, στη δε Γ Λυκείου, να υπάρχει ακόμη ένα μάθημα επιλογής στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών μεταξύ Χημείας και Επιστήμης Υπολογιστών.
Καταρχήν θα ήθελα να εκφράσω ότι δε βλέπω με κακό μάτι το νέο πρόγραμμα σπουδών το οποίο έχει πολλά θετικά. Εξάλλου, το υπάρχον λύκειο χρειάζεται αλλαγή. Θα ήθελα όμως να κάνω μερικές κριτικές παρατηρήσεις: 1) Ποια η χρησιμότητα μαθήματος θρησκευτικών 1 ώρας στην Γ' Λυκείου τη στιγμή που υπάρχει στην Α κ στη Β Λυκείου σα δίωρο. Υπόψην, για το μάθημα θα πρέπει να συντηρηθεί και τράπεζα θεμάτων και υποδομή για εξετάσεις. Μήπως θα έπρεπε να βγει και στη θέση του να δοθεί σε άλλο μάθημα; Προτάσεις: α) 1 ώρα επιπλέον Φυσική Αγωγή για εκτόνωση των παιδιών β) να υπάρχει μία ώρα λιγότερη στο πρόγραμμα σπουδών γ) να δοθεί η ώρα στα μαθήματα προσανατολισμού. 2) Με έκπληξη διαπίστωσα, όντας μηχανικός λογισμικού με πολλά χρόνια εμπειρία, ότι από το πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου λείπει εντελώς ουσιαστικό μάθημα Επιστήμης Πληροφορικής. Υπάρχει μόνο ένα μάθημα επιλογής στην Α' Λυκείου "Εφαρμογές Πληροφορικής" που αν είναι να γίνεται με το βιβλίο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο Λύκειο, καλύτερα να μη γίνει καθόλου. Τα βιβλίο είναι πολύ χαρτί για το τίποτα. Εγώ παρόλο άνθρωπος της πληροφορικής απέτρεψα το γιό μου να επιλέξει αντίστοιχο μάθημα επιλογής στη Β' Λυκείου αυτή τη στιγμή. Αυτό που λείπει από το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι η αντιμετώπιση της πληροφορικής σαν επιστήμη και όχι σα δεξιότητα. Μήπως ξεχνούμε ότι υπάρχουν τόσες πολλές σχολές πληροφορικής στη χώρα και πολλές άλλες σχολές που έχουν βασικά μαθήματα επιστήμης πληροφορικής και μαθήματα προγραμματισμού στο πρόγραμμα σπουδών τους; Μήπως ξεχνούμε ότι όλες οι πολυτεχνικές σχολές χρησιμοποιούν βασικά μαθήματα αλγορίθμων και επιστημονικού υπολογισμού σα βασικό εφόδιο στην επιστημονική τους κατάρτιση; Μήπως ξεχνούμε ότι πολλά παιδιά επιλέγουν την επιστήμη της πληροφορικής για απόκτηση μεταπτυχιακού στο εξωτερικό σα βασικού εφόδιου στην αγορά εργασίας; Αλήθεια, γνωρίζουμε ή το ξεχνούμε οτι οι μεγαλύτερες εταιρείες στο κόσμο εδώ και πολλά χρόνια είναι εταιρείες πληροφορικής; Πότε περιμένουμε σα χώρα να γίνουν όλοι αυτοί καλοί προγραμματιστές και να συμβάλλουν στη δημιουργία βάσεων υγιούς ανάπτυξης στη χώρα; Πότε περιμένουμε να ενσωματωθούν στη συνέχεια στην αγορά εργασίας και να αποκτήσουν πραγματικές επαγγελματικές δυνατότητες σε ένα χώρο που εξελίσσεται τόσο ραγδαία; Τόσο πολύ μας αρέσει να χάνουμε τα τρένα; Μήπως, θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τη θεμελίωση της επιστημονικής βάσης στην πληροφορική και της βασικής ικανότητας προγραμματισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έτσι ώστε να χτίσουν στη συνέχεια στη τριτοβάθμια εκπαίδευση σε πιο υψηλές απαιτήσεις και να εσωματωθούν άμεσα στην αγορά εργασίας, χωρίς την ανάγκη, πολλές φορές, αμφίβολης ποιότητας μεταπτυχιακών από το εξωτερικό; Προτάσεις: Πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχουν βασικά μαθήματα γενικής παιδείας επιστήμης υπολογιστών με απλά θέματα δομημένου προγραμματισμού στην Α και στη Β Λυκείου, στη δε Γ Λυκείου, να υπάρχει ακόμη ένα μάθημα επιλογής στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών μεταξύ Χημείας και Επιστήμης Υπολογιστών.