Αρχική Νέο εκπαιδευτικό σύστημαΆρθρο 21: Ομάδες Προσανατολισμού και Ειδικότητες Σ.Ε.Κ.Σχόλιο του χρήστη Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας | 16 Αυγούστου 2013, 15:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα τελευταία τριάντα χρόνια, οι υπολογιστές έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο που ζούμε, τον τρόπο που εργαζόμαστε ακόμα και τον τρόπο που μαθαίνουμε. Η επιστήμη των υπολογιστών βρίσκεται στην καρδιά της οικονομίας, έχει διεισδύσει σε κάθε μας δραστηριότητα. Στους μαθητές μας θα πρέπει να παρέχουμε τη δυνατότητα να κατανοήσουν τις αρχές και τις πρακτικές της επιστήμης των υπολογιστών για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις εργασιακές απαιτήσεις του 21ου αιώνα. Καμία άλλη επιστήμη δεν ανοίγει σήμερα τόσες πολλές πόρτες στους νέους, ανεξάρτητα από το αντικείμενο με το οποίο τελικά αυτοί θα ασχοληθούν. Σήμερα προετοιμάζουμε μαθητές για θέσεις εργασίας που δεν υπάρχουν ακόμη, για χρήση τεχνολογιών που δεν έχουν ακόμη εφευρεθεί, προκειμένου να είναι ικανοί στο μέλλον να επιλύσουν προβλήματα που δεν γνωρίζουμε ακόμη ποια θα είναι αυτά. Σκοπός της εκπαίδευσης του μέλλοντος είναι η δημιουργία σκεπτόμενων μαθητών που γνωρίζουν πως να επιλύουν ένα πρόβλημα χρησιμοποιώντας ικανότητες όπως η ανάλυση, η αφαίρεση, η σύνθεση, η γενίκευση της διαδικασίας επίλυσης προβλημάτων και η κριτική σκέψη. Όπως η τυπογραφία διευκόλυνε την εξάπλωση της γραφής, της ανάγνωσης και της αριθμητικής, οι υπολογιστές μπορούν να διευκολύνουν την εξάπλωση και καλλιέργεια της σκέψης η οποία περιλαμβάνει επίλυση προβλημάτων, σχεδιασμό συστημάτων και κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς, αντλώντας στοιχεία από τις βασικές έννοιες της επιστήμης των υπολογιστών. Επιπρόσθετα, ο νέος αυτός τρόπος σκέψης θα πρέπει να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της τυπικής εκπαίδευσης προκειμένου οι νέοι να αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια της μελλοντικής τους καριέρας. Είναι φανερό, ότι τα παραπάνω εφόδια δεν είναι δυνατόν να παρασχεθούν στους νέους με μαθήματα τα οποία προσφέρουν μόνο γνώσεις ανάκτησης και εφαρμογής. Βασιζόμενοι στα παραπάνω επιχειρήματα, διαμορφώσαμε τις ακόλουθες προτάσεις για τη Σχολή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Για την Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών της Σχολής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης προτείνουμε τις εξής ειδικότητες: 1)Τεχνίτης-Συντηρητής Μηχανογραφικών Εγκαταστάσεων. 2)Τεχνίτης-Συντηρητής Δικτυακών Τόπων και Εφαρμογών για Κινητές Συσκευές. 3)Τεχνίτης-Συντηρητής Ψυχαγωγικών και Πολυμεσικών Εφαρμογών. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας Βασίλης Εφόπουλος Ισαβέλλα Κοτίνη Ζαχαρίας Μανουσαρίδης Σοφία Τζελέπη