Κάθε ουσιώδης αλλαγή στα εκπαιδευτικά πράγματα για να είναι αποτελεσματική οφείλει να είναι προϊόν μιας συνολικής σχεδίασης για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Τηρήθηκε αυτό και στην πρόταση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Είναι δεδομένο το αυριανό- ΣΥΓΧΡΟΝΟ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ γνωστικό προσδοκώμενο των μαθητών τάξη- τάξη, βαθμίδα- βαθμίδα;
Στα πλαίσια, λοιπόν, μιας άλλης φιλοσοφίας αλλαγών από τα πάνω προς τα κάτω είναι θετικό στοιχείο η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δημιουργεί, όμως, βλαπτικές παρενέργειες, αν είναι εντελώς ανελαστική.
Μια πολύ σοβαρή από αυτές αφορά την διδασκαλία και την εξέταση στη Βιολογία ΜΟΝΟ για τις σχολές του ΕΠΕ «σχολές Υγείας». Με δεδομένο ότι τα τμήματα Βιολογίας- Βιοεπιστημών, οι Γεωπονικές σχολές, κάποια τμήματα Φαρμακευτικής, τα τμήματα Περιβάλλοντος κ.ά. όπως και πλήθος σχολών ΑΤΕΙ-ΤΕΙ που σχετίζονται ευθέως με προηγούμενα έχουν καταταχθεί στις σχολές Θετικών Επιστημών, η πρόταση αυτή είναι «περίεργη» και προκαλεί …αμηχανία. Οι εισαγόμενοι σε αυτά φοιτητές θα έχουν, εκ δεδομένου, τεράστιο κενό γνώσεων και δεξιοτήτων καλούμενοι να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα τμημάτων στα οποία τα βιολογικά πεδία αποτελούν τον ΠΥΡΗΝΑ, είτε θεμελιώδες πλαίσιο αναφοράς! Οι συνέπειες για την αποτελεσματικότητα των σπουδών, προφανώς θα είναι σοβαρές εκπαιδευτικά και κοινωνικά (αλλά και «αναπτυξιακά» για τη χώρα).
Το ΕΠΕ «σχολές Υγείας» είναι σωστό να μετονομαστεί σε: ΕΠΕ «Επιστήμες Ζωής και Περιβάλλοντος» με ταυτόχρονη ένταξη σε αυτό του συνόλου των σχολών και τμημάτων, τα οποία αφορά ο παραπάνω τίτλος.
Παράλληλα, είναι διεθνώς δεδομένο ότι τα ίδια τα πανεπιστημιακά τμήματα καθορίζουν τα προαπαιτούμενα για σπουδές σε αυτά. Το θετικό στοιχείο του νομοσχεδίου τα ίδια τα παν. τμήματα να καθορίζουν το «μάθημα βαρύτητας», εύλογο είναι να ακολουθηθεί και από τον καθορισμό των εξεταζόμενων μαθημάτων για την εισαγωγή σε αυτά από τα ίδια τα τμήματα, με τις όποιες απαιτούμενες τροποποιήσεις του συνολικότερου σχεδίου.
Κάθε ουσιώδης αλλαγή στα εκπαιδευτικά πράγματα για να είναι αποτελεσματική οφείλει να είναι προϊόν μιας συνολικής σχεδίασης για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Τηρήθηκε αυτό και στην πρόταση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Είναι δεδομένο το αυριανό- ΣΥΓΧΡΟΝΟ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ γνωστικό προσδοκώμενο των μαθητών τάξη- τάξη, βαθμίδα- βαθμίδα; Στα πλαίσια, λοιπόν, μιας άλλης φιλοσοφίας αλλαγών από τα πάνω προς τα κάτω είναι θετικό στοιχείο η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δημιουργεί, όμως, βλαπτικές παρενέργειες, αν είναι εντελώς ανελαστική. Μια πολύ σοβαρή από αυτές αφορά την διδασκαλία και την εξέταση στη Βιολογία ΜΟΝΟ για τις σχολές του ΕΠΕ «σχολές Υγείας». Με δεδομένο ότι τα τμήματα Βιολογίας- Βιοεπιστημών, οι Γεωπονικές σχολές, κάποια τμήματα Φαρμακευτικής, τα τμήματα Περιβάλλοντος κ.ά. όπως και πλήθος σχολών ΑΤΕΙ-ΤΕΙ που σχετίζονται ευθέως με προηγούμενα έχουν καταταχθεί στις σχολές Θετικών Επιστημών, η πρόταση αυτή είναι «περίεργη» και προκαλεί …αμηχανία. Οι εισαγόμενοι σε αυτά φοιτητές θα έχουν, εκ δεδομένου, τεράστιο κενό γνώσεων και δεξιοτήτων καλούμενοι να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα τμημάτων στα οποία τα βιολογικά πεδία αποτελούν τον ΠΥΡΗΝΑ, είτε θεμελιώδες πλαίσιο αναφοράς! Οι συνέπειες για την αποτελεσματικότητα των σπουδών, προφανώς θα είναι σοβαρές εκπαιδευτικά και κοινωνικά (αλλά και «αναπτυξιακά» για τη χώρα). Το ΕΠΕ «σχολές Υγείας» είναι σωστό να μετονομαστεί σε: ΕΠΕ «Επιστήμες Ζωής και Περιβάλλοντος» με ταυτόχρονη ένταξη σε αυτό του συνόλου των σχολών και τμημάτων, τα οποία αφορά ο παραπάνω τίτλος. Παράλληλα, είναι διεθνώς δεδομένο ότι τα ίδια τα πανεπιστημιακά τμήματα καθορίζουν τα προαπαιτούμενα για σπουδές σε αυτά. Το θετικό στοιχείο του νομοσχεδίου τα ίδια τα παν. τμήματα να καθορίζουν το «μάθημα βαρύτητας», εύλογο είναι να ακολουθηθεί και από τον καθορισμό των εξεταζόμενων μαθημάτων για την εισαγωγή σε αυτά από τα ίδια τα τμήματα, με τις όποιες απαιτούμενες τροποποιήσεις του συνολικότερου σχεδίου.