Στις 16 Αυγούστου 2013, 10:35 ο Πέτρος Μιχαήλ έγραψε: "Διάβασα με αρκετή προσοχή σχεδόν όλα τα σχόλια αλλά ΔΕΝ έχω καταλάβει ακόμη γιατί ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ πρέπει να είναι Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα για όλους τους μαθητές των Θετικών σπουδών."
Πρέπει να διαβάσετε και τους οδηγούς σπουδών των σχολών Θετικής/Τεχνολογικής κατεύθυνσης. Θα δείτε οτι στις περισσότερες σχολές ο Προγραμματισμός Η/Υ ξεκινά απο το 1ο εξάμηνο και σε πολλές απο αυτές συνεχίζει και στα επόμενα εξάμηνα σε αυξημένη δυσκολία.
Βεβαίως, η κυρίαρχη πρόταση δεν είναι η αντικατάσταση της Χημείας απο τον Προγραμματισμό αλλά η επιλογή ανάμεσα σε Χημεία και Προγραμματισμό ωστε να επιτρέπεται στους μαθητές με ταλέντο στο ένα μάθημα ή στο άλλο να έχουν πλεονέκτημα για την εισαγωγή τους σε σχολές που θα αξιοποιήσουν το ταλέντο αυτό.
Αυτό επίσης θα πρέπει να ισχύσει και σε οικονομικές σχολές Εφαρμοσμένης Πληροφορικής που αν και δεν θεωρούνται "Θετικές", εν τούτοις έχουν μεγάλες απαιτήσεις ικανότητας Προγραμματισμού Η/Υ. Φοιτητές των σχολών αυτών με ισχυρή γνώση Στοιχείων Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών αλλά αδυναμία στον προγραμματισμό Η/Υ θα αντιμετωπίσουν πιθανή αποτυχία ολοκλήρωσης των σπουδών τους.
Επίσης, στις 15 Αυγούστου 2013, 20:44 ο Νίκου Δημήτριος έγραψε: "οι σημερινοί μαθητές είναι πραγματικά αναλφάβητοι στα ελληνικά [...] στην Ιστορία [...] στα Μαθηματικά [...] τα Αρχαία Ελληνικά [...] Αυτός είναι ο πραγματικός αναλφαβητισμός κύριοι, και όχι η πληροφορική, όπως θέλετε να το περάσετε εσείς εδώ μέσα για να εξυπηρετήσετε τα συντεχνιακά σας συμφέροντα παίζοντας στις πλάτες των παιδιών μας….Όλοι οι μαθητές μας σήμερα, από πολύ μικρή ηλικία γνωρίζουν άριστα τη χρήση υπολογιστή…Κοιτάξτε γύρω σας, όλοι είναι με ένα λάπτοπ ή νέτμπουκ στο χέρι και κατεβάζουν αρχεία, μουσική και ταινίες από το ίντερνετ, σπάνε ασύρματα δίκτυα, επικοινωνούν από το φείσμπουκ ή από το σκάιπ κπλ…"
Δυστυχώς ίσως είστε θύμα του ψηφιακού αναλφαβητισμού. Το μάθημα που με θάρρος εισήγαγε ο Γεράσιμος Αρσένης δεν είναι αυτό που εσείς νομίζετε. Είναι το μάθημα του προγραμματισμού Η/Υ. Δηλαδή δεν είναι η επικοινωνία "απο το φέισμπουκ" αλλά η δυνατότητά να φτιάχνουν οι μαθητές το δικό τους "φέισμπουκ" και να μπορούσουν να ανταγωνιστούν το Αμερικάνικο προϊόν.
Για να σας δώσω να καταλάβετε, ο χειρισμός των Η/Υ είναι για την Πληροφορική ότι είναι η αριθμητική του Δημοτικού για τα Μαθηματικά. Χρήσιμο μεν αλλά όπως είπατε και εσείς, το μαθαίνει κανείς έυκολα, ενίοτε και μόνος του. Ο Προγραμματισμός όμως είναι για την Πληροφορική ότι είναι ένας συνδυασμός Γεωμετρίας & Άλγεβρας για τα Μαθηματικά. Είναι ένα μάθημα που θα ανταμείψει πλουσιοπάροχα τον δημιουργικό και έξυπνο μαθητή ενώ θα θέσει ανυπέρβλητα εμπόδια στον μαθητή της αποστήθισης.
Σας συνιστώ να διαβάσετε το μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" ή απλώς να δείτε τα σχετικά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων των τελευταίων ετών στο μάθημα για να καταλάβετε ποιές είναι οι απαιτήσεις.
Κλείνοντας θέλω να τονίσω οτι αν η Διαβούλευση αγνοηθεί και το νομοσχέδιο ψηφιστεί στην παρούσα μορφή του, οι μαθητές του σχ. έτους 2015-16 της Γ' Λυκείου που θα θελήσουν να εισαχθούν σε σχολές σχετικές με Προγραμματισμό Η/Υ θα πρέπει να σκεφτούν σοβαρά επιλογές στο εξωτερικό οπου δεν θα έχουν σημασία οι εξετάσεις σε άσχετα, με την κατεύθυνσή τους, μαθήματα. Αφενός γιατί η εντατική ενασχόληση με άσχετα μαθήματα στην ηλικία των 17 χρονών οπου το μυαλό μπαίνει στην πιο παραγωγική του περίοδο είναι ένα σοβαρό λάθος καριέρας, αφετέρου γιατί η φοίτηση σε μια εγχώρια σχολή που θα δέχεται φοιτητές που έχουν εξεταστεί σε άσχετα προς αυτήν μαθήματα μπορεί να αποδειχθεί ακόμα πιο σοβαρό χάσιμο χρόνου.
Στις 16 Αυγούστου 2013, 10:35 ο Πέτρος Μιχαήλ έγραψε: "Διάβασα με αρκετή προσοχή σχεδόν όλα τα σχόλια αλλά ΔΕΝ έχω καταλάβει ακόμη γιατί ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ πρέπει να είναι Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα για όλους τους μαθητές των Θετικών σπουδών." Πρέπει να διαβάσετε και τους οδηγούς σπουδών των σχολών Θετικής/Τεχνολογικής κατεύθυνσης. Θα δείτε οτι στις περισσότερες σχολές ο Προγραμματισμός Η/Υ ξεκινά απο το 1ο εξάμηνο και σε πολλές απο αυτές συνεχίζει και στα επόμενα εξάμηνα σε αυξημένη δυσκολία. Βεβαίως, η κυρίαρχη πρόταση δεν είναι η αντικατάσταση της Χημείας απο τον Προγραμματισμό αλλά η επιλογή ανάμεσα σε Χημεία και Προγραμματισμό ωστε να επιτρέπεται στους μαθητές με ταλέντο στο ένα μάθημα ή στο άλλο να έχουν πλεονέκτημα για την εισαγωγή τους σε σχολές που θα αξιοποιήσουν το ταλέντο αυτό. Αυτό επίσης θα πρέπει να ισχύσει και σε οικονομικές σχολές Εφαρμοσμένης Πληροφορικής που αν και δεν θεωρούνται "Θετικές", εν τούτοις έχουν μεγάλες απαιτήσεις ικανότητας Προγραμματισμού Η/Υ. Φοιτητές των σχολών αυτών με ισχυρή γνώση Στοιχείων Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών αλλά αδυναμία στον προγραμματισμό Η/Υ θα αντιμετωπίσουν πιθανή αποτυχία ολοκλήρωσης των σπουδών τους. Επίσης, στις 15 Αυγούστου 2013, 20:44 ο Νίκου Δημήτριος έγραψε: "οι σημερινοί μαθητές είναι πραγματικά αναλφάβητοι στα ελληνικά [...] στην Ιστορία [...] στα Μαθηματικά [...] τα Αρχαία Ελληνικά [...] Αυτός είναι ο πραγματικός αναλφαβητισμός κύριοι, και όχι η πληροφορική, όπως θέλετε να το περάσετε εσείς εδώ μέσα για να εξυπηρετήσετε τα συντεχνιακά σας συμφέροντα παίζοντας στις πλάτες των παιδιών μας….Όλοι οι μαθητές μας σήμερα, από πολύ μικρή ηλικία γνωρίζουν άριστα τη χρήση υπολογιστή…Κοιτάξτε γύρω σας, όλοι είναι με ένα λάπτοπ ή νέτμπουκ στο χέρι και κατεβάζουν αρχεία, μουσική και ταινίες από το ίντερνετ, σπάνε ασύρματα δίκτυα, επικοινωνούν από το φείσμπουκ ή από το σκάιπ κπλ…" Δυστυχώς ίσως είστε θύμα του ψηφιακού αναλφαβητισμού. Το μάθημα που με θάρρος εισήγαγε ο Γεράσιμος Αρσένης δεν είναι αυτό που εσείς νομίζετε. Είναι το μάθημα του προγραμματισμού Η/Υ. Δηλαδή δεν είναι η επικοινωνία "απο το φέισμπουκ" αλλά η δυνατότητά να φτιάχνουν οι μαθητές το δικό τους "φέισμπουκ" και να μπορούσουν να ανταγωνιστούν το Αμερικάνικο προϊόν. Για να σας δώσω να καταλάβετε, ο χειρισμός των Η/Υ είναι για την Πληροφορική ότι είναι η αριθμητική του Δημοτικού για τα Μαθηματικά. Χρήσιμο μεν αλλά όπως είπατε και εσείς, το μαθαίνει κανείς έυκολα, ενίοτε και μόνος του. Ο Προγραμματισμός όμως είναι για την Πληροφορική ότι είναι ένας συνδυασμός Γεωμετρίας & Άλγεβρας για τα Μαθηματικά. Είναι ένα μάθημα που θα ανταμείψει πλουσιοπάροχα τον δημιουργικό και έξυπνο μαθητή ενώ θα θέσει ανυπέρβλητα εμπόδια στον μαθητή της αποστήθισης. Σας συνιστώ να διαβάσετε το μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" ή απλώς να δείτε τα σχετικά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων των τελευταίων ετών στο μάθημα για να καταλάβετε ποιές είναι οι απαιτήσεις. Κλείνοντας θέλω να τονίσω οτι αν η Διαβούλευση αγνοηθεί και το νομοσχέδιο ψηφιστεί στην παρούσα μορφή του, οι μαθητές του σχ. έτους 2015-16 της Γ' Λυκείου που θα θελήσουν να εισαχθούν σε σχολές σχετικές με Προγραμματισμό Η/Υ θα πρέπει να σκεφτούν σοβαρά επιλογές στο εξωτερικό οπου δεν θα έχουν σημασία οι εξετάσεις σε άσχετα, με την κατεύθυνσή τους, μαθήματα. Αφενός γιατί η εντατική ενασχόληση με άσχετα μαθήματα στην ηλικία των 17 χρονών οπου το μυαλό μπαίνει στην πιο παραγωγική του περίοδο είναι ένα σοβαρό λάθος καριέρας, αφετέρου γιατί η φοίτηση σε μια εγχώρια σχολή που θα δέχεται φοιτητές που έχουν εξεταστεί σε άσχετα προς αυτήν μαθήματα μπορεί να αποδειχθεί ακόμα πιο σοβαρό χάσιμο χρόνου.